Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon
6.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už sériové Audi R8 není nezajímavé auto, ale co když mu seberete quattro a přidáte další stovky koní?
Nové Audi R8 je na světě už pár měsíců, ale to neznamená, že první generace řekla své poslední slovo. Ostatně vizuálně leckoho oslovuje více než novější stroj. Nevíme, jestli toto bylo nějak podstatné pro londýnskou firmu Potter & Rich, která postavila stroj s názvem Recon MC8 právě z R8 V10 Plus první generace. A změny nejsou vůbec malé, což lze vytušit i z obrázků, nicméně vzhled tu není to nejpodstatnější.
Tenhle stroj má 950 koní a 900 Nm na zadních kolech. Čtete správně, čtyřkolka z útrob Reconu MC8 zmizela, a to kvůli lepšímu poměru výkonu ku hmotnosti a také kvůli živějšímu chování auta při jízdě. Díváme se tedy na zadokolku s motorem uprostřed a ještě s výkonem, který si nezadá s triem hybridních hyperaut od Ferrari, Porsche a McLarenu.
Takový výkon se neobjevil jen tak, desetiválec dostal kompresor a kované písty a jistě i spoustu dalších úprav, aby zvýšení výkonu z 550 na 950 koní vydržel. Odpovídajícím způsobem je upravena také sedmistupňová dvouspojka, manuál tu bohužel nečekejme, samosvor Drexler a další komponenty pohonného ústrojí.
O podvozkových vylepšeních přesné informace nemáme, ale čekejte něco na způsob lepších brzd, tlumičů a možná i pevnějších uložení všech dílů, jak je u takto zásadních tuningových počinů běžné. Víme však, že kola MB Design LV1 jsou třídílná a obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR21 pro jízdu na silnici. Na okruh jsou určena kola BBS s gumami velkými 305/30 ZR18 vpředu a 335/30 ZR18 vzadu.
Drsným vnitřnostem samozřejmě odpovídá také exteriér, který dost připomíná závodní verzi Audi R8 LMS. Je tu ohromné křídlo vzadu, zadní nárazník doznal úprav a ten přední dostal obrovské lízátko dospod, dvě slušně velká křidélka na strany a žlutá světla do masky. Právě tím je okruhovému stroji podobný, na rozdíl od R8 LMS ale s Reconem MC8 můžete běžně na silnice.
Podle dostupných informací je tohle auto na prodej, jen neznáme jeho cenu. Web firmy Potter & Rich také nenabízí mnoho informací, ale telefonní číslo tam je, pokud máte velký zájem. Jen budete nejspíš muset dodat vlastní modelku, ostatně tato je možná až příliš militantní...























950 koní na zadních kolech bez hybridní zátěže je velmi zajímavá nabídka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
