Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon
6.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už sériové Audi R8 není nezajímavé auto, ale co když mu seberete quattro a přidáte další stovky koní?
Nové Audi R8 je na světě už pár měsíců, ale to neznamená, že první generace řekla své poslední slovo. Ostatně vizuálně leckoho oslovuje více než novější stroj. Nevíme, jestli toto bylo nějak podstatné pro londýnskou firmu Potter & Rich, která postavila stroj s názvem Recon MC8 právě z R8 V10 Plus první generace. A změny nejsou vůbec malé, což lze vytušit i z obrázků, nicméně vzhled tu není to nejpodstatnější.
Tenhle stroj má 950 koní a 900 Nm na zadních kolech. Čtete správně, čtyřkolka z útrob Reconu MC8 zmizela, a to kvůli lepšímu poměru výkonu ku hmotnosti a také kvůli živějšímu chování auta při jízdě. Díváme se tedy na zadokolku s motorem uprostřed a ještě s výkonem, který si nezadá s triem hybridních hyperaut od Ferrari, Porsche a McLarenu.
Takový výkon se neobjevil jen tak, desetiválec dostal kompresor a kované písty a jistě i spoustu dalších úprav, aby zvýšení výkonu z 550 na 950 koní vydržel. Odpovídajícím způsobem je upravena také sedmistupňová dvouspojka, manuál tu bohužel nečekejme, samosvor Drexler a další komponenty pohonného ústrojí.
O podvozkových vylepšeních přesné informace nemáme, ale čekejte něco na způsob lepších brzd, tlumičů a možná i pevnějších uložení všech dílů, jak je u takto zásadních tuningových počinů běžné. Víme však, že kola MB Design LV1 jsou třídílná a obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR21 pro jízdu na silnici. Na okruh jsou určena kola BBS s gumami velkými 305/30 ZR18 vpředu a 335/30 ZR18 vzadu.
Drsným vnitřnostem samozřejmě odpovídá také exteriér, který dost připomíná závodní verzi Audi R8 LMS. Je tu ohromné křídlo vzadu, zadní nárazník doznal úprav a ten přední dostal obrovské lízátko dospod, dvě slušně velká křidélka na strany a žlutá světla do masky. Právě tím je okruhovému stroji podobný, na rozdíl od R8 LMS ale s Reconem MC8 můžete běžně na silnice.
Podle dostupných informací je tohle auto na prodej, jen neznáme jeho cenu. Web firmy Potter & Rich také nenabízí mnoho informací, ale telefonní číslo tam je, pokud máte velký zájem. Jen budete nejspíš muset dodat vlastní modelku, ostatně tato je možná až příliš militantní...























950 koní na zadních kolech bez hybridní zátěže je velmi zajímavá nabídka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Letošní růst prodejů elektromobilů v Evropě je do značné míry „fejk”, v Německu jich výrobci víc než čtvrtinu prodávají sami sobě
před 2 hodinamiAllroadový kombík Volva v testu Němců na 100 000 km dlouho bodoval, po rozmontování auta ale přišel šok
včeraSvérázné BMW M2 bude ještě bizarnější, naznačuje únik. Jeho nová verze s pohonem všech kol popře zažitá pravidla
včeraŠkoda ukázala elektrický Enyaq v užitkové verzi, hned první zákazník odhalil pravý účel celé této marnosti
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 07.15. 21:27 - řidičBOB
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 07.15. 14:08 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.15. 12:16 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.14. 23:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.14. 16:19 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.13. 23:34 - řidičBOB