I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon

Už sériové Audi R8 není nezajímavé auto, ale co když mu seberete quattro a přidáte další stovky koní?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon

6.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už sériové Audi R8 není nezajímavé auto, ale co když mu seberete quattro a přidáte další stovky koní?

Nové Audi R8 je na světě už pár měsíců, ale to neznamená, že první generace řekla své poslední slovo. Ostatně vizuálně leckoho oslovuje více než novější stroj. Nevíme, jestli toto bylo nějak podstatné pro londýnskou firmu Potter & Rich, která postavila stroj s názvem Recon MC8 právě z R8 V10 Plus první generace. A změny nejsou vůbec malé, což lze vytušit i z obrázků, nicméně vzhled tu není to nejpodstatnější.

Tenhle stroj má 950 koní a 900 Nm na zadních kolech. Čtete správně, čtyřkolka z útrob Reconu MC8 zmizela, a to kvůli lepšímu poměru výkonu ku hmotnosti a také kvůli živějšímu chování auta při jízdě. Díváme se tedy na zadokolku s motorem uprostřed a ještě s výkonem, který si nezadá s triem hybridních hyperaut od Ferrari, Porsche a McLarenu.

Takový výkon se neobjevil jen tak, desetiválec dostal kompresor a kované písty a jistě i spoustu dalších úprav, aby zvýšení výkonu z 550 na 950 koní vydržel. Odpovídajícím způsobem je upravena také sedmistupňová dvouspojka, manuál tu bohužel nečekejme, samosvor Drexler a další komponenty pohonného ústrojí.

O podvozkových vylepšeních přesné informace nemáme, ale čekejte něco na způsob lepších brzd, tlumičů a možná i pevnějších uložení všech dílů, jak je u takto zásadních tuningových počinů běžné. Víme však, že kola MB Design LV1 jsou třídílná a obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR21 pro jízdu na silnici. Na okruh jsou určena kola BBS s gumami velkými 305/30 ZR18 vpředu a 335/30 ZR18 vzadu.

Drsným vnitřnostem samozřejmě odpovídá také exteriér, který dost připomíná závodní verzi Audi R8 LMS. Je tu ohromné křídlo vzadu, zadní nárazník doznal úprav a ten přední dostal obrovské lízátko dospod, dvě slušně velká křidélka na strany a žlutá světla do masky. Právě tím je okruhovému stroji podobný, na rozdíl od R8 LMS ale s Reconem MC8 můžete běžně na silnice.

Podle dostupných informací je tohle auto na prodej, jen neznáme jeho cenu. Web firmy Potter & Rich také nenabízí mnoho informací, ale telefonní číslo tam je, pokud máte velký zájem. Jen budete nejspíš muset dodat vlastní modelku, ostatně tato je možná až příliš militantní...


I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 1 - recon mc8 audi r8 v10 01I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 2 - recon mc8 audi r8 v10 02I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 3 - recon mc8 audi r8 v10 03I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 4 - recon mc8 audi r8 v10 03aI Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 5 - recon mc8 audi r8 v10 04I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 6 - recon mc8 audi r8 v10 04aI Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 7 - recon mc8 audi r8 v10 05I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 8 - recon mc8 audi r8 v10 06I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 9 - recon mc8 audi r8 v10 07I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 10 - recon mc8 audi r8 v10 08I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 11 - recon mc8 audi r8 v10 09I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 12 - recon mc8 audi r8 v10 09aI Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 13 - recon mc8 audi r8 v10 10I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 14 - recon mc8 audi r8 v10 11I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 15 - recon mc8 audi r8 v10 12I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 16 - recon mc8 audi r8 v10 13I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 17 - recon mc8 audi r8 v10 14I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 18 - recon mc8 audi r8 v10 15I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 19 - recon mc8 audi r8 v10 16I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 20 - recon mc8 audi r8 v10 17I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 21 - recon mc8 audi r8 v10 18I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 22 - recon mc8 audi r8 v10 19I Audi R8 může být šílené, tohle má má V10 s kompresorem, 950 k a zadní náhon - 23 - recon mc8 audi r8 v10 20
950 koní na zadních kolech bez hybridní zátěže je velmi zajímavá nabídka

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše