Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design
29.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zdánlivě nedotknutelný Veyron může být podle některých ještě lepší. U Oakley Design mají ambiciózní cíle, 200 koní na litr není běžných.
Bugatti Veyron se už nějakou dobu nevyrábí a automobilka pracuje na nástupci, kterého už perspektivní klienti měli možnost si prohlédnout i objednat. To ovšem tunerským firmám nebrání stále na Veyronu pracovat. Jednou z nich je Oakley Design, která se úpravami supersportů zabývá už pěkných pár pátků a za sebou má například úpravu Lamborghini Aventador.
Avšak zatímco většina ostatních tunerů se u Veyronu omezí na vzhled, Oakley Design chce z původně tisícikoňového motoru dostat mnohem více výkonu - údajně až 1 620 koní. To by znamenalo lehce přes 200 koní na litr, což není hodnota, kterou by bylo snadné dosáhnout, jak zjišťuje i Ferrari. Ovšem, není to nereálné, např. Carlsson se dostal na 225 koní na litr, nicméně životnost je také důležitá.
Oakley začal měřením výkonu na brzdě, která ukázala očekávaných 1 001 koní a 1 250 Nm na kolech. A pokračuje rozebráním vozu tak, aby ho mohl řádně upravit. Motorový prostor musí být co nejlépe přístupný, když na něm chcete pracovat, pochopitelně. Také karoserii nicméně čekejme upravenou, jak naznačují dvě ilustrace níže. Krásy nicméně moc nepobraly.
Kabina dostane karbonové obložení místo kůže, což by mohlo znamenat i nějakou tu úsporu hmotnosti a pokud auto váží 1,9 tuny, každá troška dobrá. Koženého čalounění se ale kabina pochopitelně nezbaví zcela. Zda bude vypadat nějak výrazně jinak než v sérii, zatím brzy odhadovat, tímto směrem ilustrace nehovoří.
Jak moc se nárůst výkonu a případné snížení hmotnosti projeví na jízdních výkonech, se zatím nechme překvapit, ale přes 1 600 koní v každém případě bude znamenat brutální zrychlení. Těšme se na souboj tohoto upraveného Veyronu třeba s Koenigseggem One:1...



Zatím jsou úpravci u rozebraného auta
A takhle nějak by měl hotový Oakley Veyron vypadat
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva