I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí

Motor Porsche 911 Turbo jde vyhnat do stratosférických čísel výkonu, ale je potřeba pohlídat alespoň to, aby byl ve stoprocentní kondici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí

25.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Motor Porsche 911 Turbo jde vyhnat do stratosférických čísel výkonu, ale je potřeba pohlídat alespoň to, aby byl ve stoprocentní kondici.

Tuning je věc lákavá, ale nemusí mít vždy úplně šťastný konec, i když se vyhnete 5 úpravám, kterými jen zhoršíte schopnosti svého auta. Přesvědčil se o tom majitel upraveného Porsche 911 997 Turbo z americké Pensylvánie, jehož stroj díky novým turbodmychadlům, upravenému výfuku a spoustě dalších vylepšení dával 506 koní a 762 Nm na kolech, takže na klikové hřídeli to mohlo klidně být v okolí 600 koní a 900 Nm.

Původně ho koupil jako sériové auto s nějakými 100 tisíci najetými kilometry, což není zas tak moc. Až pak se pustil do úprav. Po zimě 2014/2015 trpěl motor nadměrnou spotřebou oleje, asi litr na 650 km, a dost kouřil, podezření na netěsnosti v okolí ventilů nebo poškozená turbodmychadla nicméně byla vyvrácena, obojí bylo vyměněno, ale auto kouřilo dál. Majitel tedy trpělivě doléval olej.

Vůz také jezdil relativně dobře, až v červenci roku 2015 po pár zahřívacích kolech na závodní trati okusil plnou zátěž. A právě tehdy se ulomila ojnice jednoho pístu, prasklo vyvložkování toho válce, zničila se olejová pumpa a mazací soustava ztratila tlak - a to byl pro tento motor konec. Turbo muselo být ze závodní tratě odtaženo a nyní dostane nový motor.

Důvod tohoto selhání není jasný. Ten konkrétní válec ovšem podle fotografií a názorů lidí na diskusním fóru 6speed, kde se svět o zlomené ojnici dozvěděl, trpěl detonačním hořením, únikem oleje do spalovací komory a dalšími problémy, mimo jiné lehounce ohnutou ojnicí. Následek úpravy to s ohledem na okolnosti zřejmě nebude, a tak by zřejmě nevydržela příliš dlouho ani pokud by motor zůstal v sériovém stavu.

Ojnice jsou podle dalšího názoru na onom fóru slabým místem plochých šestiválců v 911 997 Turbo. Ovšem, také se často mění za kované, když člověk chce z tohoto motoru dostat víc výkonu. Nějakých 600 koní ale zas tak brutální číslo není, nutno dodat. Poučení z toho všeho plyne jasné - když upravujete motor, měli byste si být jisti, že je ve špičkové kondici...


I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 1 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 01I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 2 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 02I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 3 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 03I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 4 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 04I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 5 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 05I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 6 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 06I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 7 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 07I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 8 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 08I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 9 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 09I takhle může skončit nevhodný tuning, zlomenou ojnicí - 10 - porsche 911 997 turbo zlomena ojnice 10
Majitel tohoto motoru si nepohlídal jeho stav a pustil se do úprav...

Zdroj: 6speedOnline

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.