Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Irmscher is3: Insignia OPC s 380 koňmi se tváří jako závoďák
2.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vyhlášený úpravce Opelů si bere na mušku Insignii OPC a kromě decentní úpravy výkonu jí oblékl do závodnického outfitu. Bohužel jde pouze o koncept.
Tuner Irmscher specializující se na rüsselsheimské výrobky čas od času přinese do modelové řady Opelu nějaké to pozdvižení. Naposledy jsme se o něm zmiňovali v souvislosti s balíčkem úprav, který představil na čínské verzi Astry hatchback s pěti dveřmi. Výsledný stroj s výkonem 310 koní pojmenoval Irmscher is3 Concept, ozdobil ho modrým lakem, dvacetipalcovými koly, nárazníky a dalšími detaily, které byly v Evropě v nabídce do té doby jen pro Astru OPC.
Nyní si bere na paškál větší Insignii, kterou už dříve obohatil svými zásahy ve faceliftovaném provedení. Novinka však vychází z předfaceliftovaného vydání, přičemž předlohou se jí nestalo nic pomalejšího než Insignia OPC s výkonem 325 koní. Výsledek nevypadá o nic méně dramaticky než vozy, které běžně vídáme jen v televizi při závodech.
Irmscher is3 je obohacen oproti základu o agresivnější nárazníky, přední lízátko, zadní mohutný difuzor a dvacetipalcová dvoubarevná kola. Největší pozornost na sebe ovšem strhne mohutným zadním spoilerem, podle něhož bychom vsadili alespoň 500 koní pod kapotou. Jenomže realita vypadá docela mírumilovně. Oproti standardu má totiž výkon navýšený pouze o 45 koní, což ve výsledku znamená 370 koní.
Irmscher udává, že díky pohonu všech kol dokáže tenhle pseudozávoďák atakovat stokilometrovou rychlost za 5,8 sekundy a pokud můžeme tipovat maximální rychlost, pak odhadneme 280 km/h. Standardní OPC zvládá první disciplínu za 6 sekund a ve verzi Unlimited se rozjede na 270 km/h. O dalších úpravách se výrobce nezmiňuje, ovšem něco jako upravený podvozek mu zřejmě chybět nebude. Zájemce o tento decentně nabroušený kus musíme zklamat, neboť Irmscher is3 je pouze koncept, jehož úkolem bude podpora pouze vývoje dalších doplňků pro Insignii.

Irmscher is3 je jen přečipovanou Insignií OPC. Kromě 45 koní k dobru přinesla takřka závodnické doplňky, prodávat se však nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 9 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 10 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.01. 21:30 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral