Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Irmscher is3: Insignia OPC s 380 koňmi se tváří jako závoďák
2.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vyhlášený úpravce Opelů si bere na mušku Insignii OPC a kromě decentní úpravy výkonu jí oblékl do závodnického outfitu. Bohužel jde pouze o koncept.
Tuner Irmscher specializující se na rüsselsheimské výrobky čas od času přinese do modelové řady Opelu nějaké to pozdvižení. Naposledy jsme se o něm zmiňovali v souvislosti s balíčkem úprav, který představil na čínské verzi Astry hatchback s pěti dveřmi. Výsledný stroj s výkonem 310 koní pojmenoval Irmscher is3 Concept, ozdobil ho modrým lakem, dvacetipalcovými koly, nárazníky a dalšími detaily, které byly v Evropě v nabídce do té doby jen pro Astru OPC.
Nyní si bere na paškál větší Insignii, kterou už dříve obohatil svými zásahy ve faceliftovaném provedení. Novinka však vychází z předfaceliftovaného vydání, přičemž předlohou se jí nestalo nic pomalejšího než Insignia OPC s výkonem 325 koní. Výsledek nevypadá o nic méně dramaticky než vozy, které běžně vídáme jen v televizi při závodech.
Irmscher is3 je obohacen oproti základu o agresivnější nárazníky, přední lízátko, zadní mohutný difuzor a dvacetipalcová dvoubarevná kola. Největší pozornost na sebe ovšem strhne mohutným zadním spoilerem, podle něhož bychom vsadili alespoň 500 koní pod kapotou. Jenomže realita vypadá docela mírumilovně. Oproti standardu má totiž výkon navýšený pouze o 45 koní, což ve výsledku znamená 370 koní.
Irmscher udává, že díky pohonu všech kol dokáže tenhle pseudozávoďák atakovat stokilometrovou rychlost za 5,8 sekundy a pokud můžeme tipovat maximální rychlost, pak odhadneme 280 km/h. Standardní OPC zvládá první disciplínu za 6 sekund a ve verzi Unlimited se rozjede na 270 km/h. O dalších úpravách se výrobce nezmiňuje, ovšem něco jako upravený podvozek mu zřejmě chybět nebude. Zájemce o tento decentně nabroušený kus musíme zklamat, neboť Irmscher is3 je pouze koncept, jehož úkolem bude podpora pouze vývoje dalších doplňků pro Insignii.
Irmscher is3 je jen přečipovanou Insignií OPC. Kromě 45 koní k dobru přinesla takřka závodnické doplňky, prodávat se však nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
