Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI

Modernizace vlajkové lodi Opelu se zaměřila na exteriér, interiér i mechaniku. Při nižších cenách tak čekejte vyšší výbavu, lepší výkony i nižší spotřebu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI

12.6.2013 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modernizace vlajkové lodi Opelu se zaměřila na exteriér, interiér i mechaniku. Při nižších cenách tak čekejte vyšší výbavu, lepší výkony i nižší spotřebu.

Tak tu máme již čtvrtý letošní facelift Opelu Insignia. Ty první tři se sice týkaly verzí známých jako Buick LaCrosse, Buick Regal a Chevroletu Malibu, teprve ten čtvrtý ale můžeme označit za především evropskou záležitost. Technici v německém Rüsselsheimu se přitom opravdu činili, ačkoliv na první pohled tolik změn nezaznamenáte. Zvenčí totiž vůz získal jen širší čelní masku a nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Tím ale práce na exteriéru skončily, neboť mnohem více se upravovalo pod povrchem.

V rámci interiéru se největších změn dočkala středová konzole, z níž zmizelo několik tlačítek. Místo toho může středový tunel hostit nové ovládání ve stylu MMI, jež nabízí Audi. A to včetně touchpadu, na který lze kreslit znaky. Kromě toho byly na vyšší úroveň pozvednuty materiály, za příplatek je možné sáhnout po osmipalcovém dotykovém displeji a přepracován byl i volant, který nyní nabízí více funkcí.

Kromě těchto kosmetických změn doznala úprav také mechanika, kdy posilovač řízení dostal nový software a podvozek se těší z revidovaných tlumičů a stabilizátorů. Cílem prý byla hlavně větší kultivovanost jízdního projevu a rychlejší odezvy šasí. Kromě toho pak byla ponížena i základní cena, která v Německu bude startovat částkou 24 325 Eur (cca 633 000 Kč), do níž je zahrnuta i daň.

Tu nejzásadnější změnu ovšem Insignia prodělala v motorovém prostoru, kde nově najdete dvoulitrový turbodiesel produkující 120 nebo 140 koní (v obou případech o deset koní více než dříve). Jeho spotřeba by přitom u pětidvéřového modelu vybaveného šestistupňovým manuálem měla poklesnout na 3,7 l/100 km (kombi Sports Tourer je na tom o dvě desetiny hůře), což je prý nejlepší hodnota ve třídě.

O existenci verze 2,0 CDTI s výkonem 160 koní se již tisková zpráva nezmiňuje, díky čemuž tuto jednotku zřejmě zastoupí vrcholný naftožrout 2,0 BiTurbo CDTI naladěný na 195 koní a 400 Nm. Poté se ovšem vybízí otázka, jak to vlastně bude s pohonem všech kol, neboť tento motor byl prozatím spojován jen s pohonem předních kol, zatímco systém 4x4 byl vyhrazen 160koňovému turbodieselu.

Změn ale doznala i nabídka benzinových motorů, kde se objevují nové čtyřválce SIDI (Spark Ingnition Dircet Injection) o dvoulitrovém a 1,6litrovém objemu. První z nich nabízí 170 koní a 260 Nm, zatímco u druhého se dočkáte výkonu 250 koní. V obou případech je přitom na výběr šestistupňový automat či manuál (doplněný systémem start/stop), v případě potentnější pohonné jednotky je pak možná i volba pohonu všech kol.

Novým eko-agregátem se pak stane čtyřválec 1,4 LPG produkující 140 koní, který již plní emisní normy Euro6. Překvapením by tak neměla být relativně nízká (a především reálně znějící) spotřeba 7,6 l/100 km v případě pětidveřového modelu, kombi je na tom o 0,3 l hůře. I v těchto případech by se ovšem mělo jednat o nejnižší hodnoty v segmentu.

Veškeré další informace budou dozajista zveřejněny blíže k frankfurtskému debutu, na němž by české vedení Opelu mohlo oznámit i konkrétní ceny pro tuzemský trh. Do prodeje jde totiž Insignia po faceliftu již na konci září.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 1 - Opel Insignia 2014 facelift 01Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 2 - Opel Insignia 2014 facelift 02Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 3 - Opel Insignia 2014 facelift 03Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 4 - Opel Insignia 2014 facelift 04Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 5 - Opel Insignia 2014 facelift 05Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 6 - Opel Insignia 2014 facelift 06Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 7 - Opel Insignia 2014 facelift 07Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 8 - Opel Insignia 2014 facelift 08Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 9 - Opel Insignia 2014 facelift 09Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 10 - Opel Insignia 2014 facelift 10Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 11 - Opel Insignia 2014 facelift 11Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 12 - Opel Insignia 2014 facelift 12Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 13 - Opel Insignia 2014 facelift 13Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI - 14 - Opel Insignia 2014 facelift 14
Po stránce exteriérové profituje faceliftovaný Opel Insignia hlavně z nových čelních partií. Změn ovšem doznal také interiér a hlavně motorový prostor

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše