Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Jak moc je Audi Q2 ve skutečnosti SUV? Podle těchto fotek skoro vůbec
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otázku, zda je Q2 vůbec ještě SUV, pokládá už pohled na sériovou verzi. Když se pak podvozku trochu pomůže k zemi, z vyšší stavby mnoho nezbude.
Audi chce letos válet na tuningovém srazu GTI, který se koná každoročně u rakouského Wörthersee. Proto již na začátku března značka se čtyřmi kruhy ve znaku odstartovala soutěž Q2 Challenge, které se účastní tři tuningové firmy K-Custom, Dumped a AH Exclusive Parts. Všem úpravcům přitom bylo svěřeno zcela nové malé SUV Q2 osazené dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní a automatickou převodovkou S-Tronic. Tím ale jejich cesta začíná, na její konec se pak více než těšíme.
„Byli jsme příjemně překvapeni tuningovými kreacemi, které se u Wörthersee objevily již loni,“ říká k nové soutěži její hlavní organizátor Dr. Rouven Mohr z Audi. „Okolo nich se totiž vytvořila nemalá komunita, pročež nás všechny tři firmy přesvědčily, že mají dobré nápady. Proto nás napadlo, co by se stalo, kdybychom každé dali zcela identický vůz jako základ pro jejich modifikace.“ Tento nápad se evidentně v Ingolstadtu uchytil, načež došlo k jeho realizaci.
„Nestanovili jsme žádné konkrétní požadavky. Úpravci tedy mohou čistě teoreticky pod kapotu napěchovat i dvanáctiválec nebo vozu uříznout střechu,“ dodává Mohr. Jeho kolega Michael Krieger pak pouze konstatuje, že „jedinou podmínkou je, aby vůz zůstal i po modifikacích provozuschopný“. Mimo to musí všechny tři firmy pravidelně přinášet do Ingolstadtu report, jak jsou se svou prací daleko. Audi navíc může navštěvovat jejich dílny.
Uzávěrka soutěže je přitom 8. května, o pět dní později budou všechny tři vozy vystaveny u zmiňovaného Vrbského jezera. Pak budou moci fanoušci až do 27. května hlasovat, která kreace se jim líbí nejvíce. Až poté dojde k udílení cen, ke kterým má aktuálně nejvíce nakročena firma K-Custom. Ta totiž z malého SUV instalací podvozku H&R učinila v podstatě hot hatch a nejvíce tak potvrdila dojem, který jsme získali už při prvním setkání s tímto autem - že Q2 má k SUV docela daleko a i crossover si může říkat jen na spodní hranici „pásma křížení”.
Snížení je tady přitom natolik výrazné, že se málem do podběhů nevešla 20palcová litá kola. Je tedy dost možné, že se kreace v příštích týdnech ještě změní. Jistotou je ovšem její výrazné přiblížení k zemi, neboť majitel firmy Nicolas Konhäuser dodává, že „naše vozy musí být snížené. A musí být také rychlé i mobilní. Jsem totiž člověk, který velmi rád cestuje rychle, a to i v případech automobilů se sníženými podvozky.“
Alois Hankofer z AH Exclusive Parts pak dodává, že SUV nejsou jeho šálkem kávy, pročež nejspíše dojde na rozsáhlou modifikaci. Jeho vysněným vozem je Audi RS4, načež dost možná bude Q2 stylizovat do podoby rychlého kombíku. Mario Moser-Volgger zastupující firmu Dumped pak prozatím mluví pouze o změně laku, ve zbytku úpravce s modifikacemi ještě váhá. Či mlží a mate tak své soupeře.
Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, jen přihodit pár fotografií a videí, které mapují počáteční úpravy. Do začátku května ale zbývá ještě šest týdnů, během kterých se může odehrát mnohé - a třeba dojde i na ono seříznutí střechy či instalaci dvanáctiválce.






Tuningová firma K-Custom se v rámci soutěže Audi Q2 Challenge pochlubila svými prvními úpravami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Dobrodruh objevil opuštěné dealerství Porsche, na vzácné sporťáky v něm už léta sedá prach
před 8 hodinamiJaguar a Land Rover už 10 dnů nevyrobily ani jedno auto, s prodeji to není o moc lepší
před 10 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 11 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva