Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Jak moc je Audi Q2 ve skutečnosti SUV? Podle těchto fotek skoro vůbec
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otázku, zda je Q2 vůbec ještě SUV, pokládá už pohled na sériovou verzi. Když se pak podvozku trochu pomůže k zemi, z vyšší stavby mnoho nezbude.
Audi chce letos válet na tuningovém srazu GTI, který se koná každoročně u rakouského Wörthersee. Proto již na začátku března značka se čtyřmi kruhy ve znaku odstartovala soutěž Q2 Challenge, které se účastní tři tuningové firmy K-Custom, Dumped a AH Exclusive Parts. Všem úpravcům přitom bylo svěřeno zcela nové malé SUV Q2 osazené dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní a automatickou převodovkou S-Tronic. Tím ale jejich cesta začíná, na její konec se pak více než těšíme.
„Byli jsme příjemně překvapeni tuningovými kreacemi, které se u Wörthersee objevily již loni,“ říká k nové soutěži její hlavní organizátor Dr. Rouven Mohr z Audi. „Okolo nich se totiž vytvořila nemalá komunita, pročež nás všechny tři firmy přesvědčily, že mají dobré nápady. Proto nás napadlo, co by se stalo, kdybychom každé dali zcela identický vůz jako základ pro jejich modifikace.“ Tento nápad se evidentně v Ingolstadtu uchytil, načež došlo k jeho realizaci.
„Nestanovili jsme žádné konkrétní požadavky. Úpravci tedy mohou čistě teoreticky pod kapotu napěchovat i dvanáctiválec nebo vozu uříznout střechu,“ dodává Mohr. Jeho kolega Michael Krieger pak pouze konstatuje, že „jedinou podmínkou je, aby vůz zůstal i po modifikacích provozuschopný“. Mimo to musí všechny tři firmy pravidelně přinášet do Ingolstadtu report, jak jsou se svou prací daleko. Audi navíc může navštěvovat jejich dílny.
Uzávěrka soutěže je přitom 8. května, o pět dní později budou všechny tři vozy vystaveny u zmiňovaného Vrbského jezera. Pak budou moci fanoušci až do 27. května hlasovat, která kreace se jim líbí nejvíce. Až poté dojde k udílení cen, ke kterým má aktuálně nejvíce nakročena firma K-Custom. Ta totiž z malého SUV instalací podvozku H&R učinila v podstatě hot hatch a nejvíce tak potvrdila dojem, který jsme získali už při prvním setkání s tímto autem - že Q2 má k SUV docela daleko a i crossover si může říkat jen na spodní hranici „pásma křížení”.
Snížení je tady přitom natolik výrazné, že se málem do podběhů nevešla 20palcová litá kola. Je tedy dost možné, že se kreace v příštích týdnech ještě změní. Jistotou je ovšem její výrazné přiblížení k zemi, neboť majitel firmy Nicolas Konhäuser dodává, že „naše vozy musí být snížené. A musí být také rychlé i mobilní. Jsem totiž člověk, který velmi rád cestuje rychle, a to i v případech automobilů se sníženými podvozky.“
Alois Hankofer z AH Exclusive Parts pak dodává, že SUV nejsou jeho šálkem kávy, pročež nejspíše dojde na rozsáhlou modifikaci. Jeho vysněným vozem je Audi RS4, načež dost možná bude Q2 stylizovat do podoby rychlého kombíku. Mario Moser-Volgger zastupující firmu Dumped pak prozatím mluví pouze o změně laku, ve zbytku úpravce s modifikacemi ještě váhá. Či mlží a mate tak své soupeře.
Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, jen přihodit pár fotografií a videí, které mapují počáteční úpravy. Do začátku května ale zbývá ještě šest týdnů, během kterých se může odehrát mnohé - a třeba dojde i na ono seříznutí střechy či instalaci dvanáctiválce.






Tuningová firma K-Custom se v rámci soutěže Audi Q2 Challenge pochlubila svými prvními úpravami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan