Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Kombi BMW 350d má diesel se třemi turby, 440 koní a 850 Nm
19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Nový vrchol dieselových brutalit dostal motor z BMW 550d. Je dozajista jedním z nejrychlejších silničních nafťáků v historii.
Možná si ještě vzpomenete na dieselovou trojku slovenské tuningové firmy, která naznačovala, že postavila nejrychlejší silniční diesel světa. Je, tedy spíše bylo to tehdy možné, neboť Trident Iceni jezdit v té době nikdo neviděl a BMW Z4 s motorem 50d bylo překonáno.
Buď jak buď tento vůz byl a je jedním z nejrychlejších nafťáků světa, neboť na dvoustovku akceleroval za 15,05 sekundy a maximální rychlost se pohybovala okolo 300 km/h. Vůz za to vděčil výkonu až 440 koní pramenícím z nejvýše 800 Nm točivého momentu, což jsou parametry překonávající i benzinovou M3. Tyto hodnoty Slováci vydolovali ze sériového motoru provedení 335d, teď ale někdo stvořil něco ještě bláznivějšího.
Německý tuner BBM Motorsport nechtěl dále pokoušet možnosti agregátu 35d a BMW řady 3 Touring předchozí generace (E91) osadil pohonnou jednotkou sedanu M550d. Tedy třikrát přeplňovaným třílitrovým dieselem, který standardně dává až 381 koní a 740 Nm. To je kopice výkonu, která by s trojkou pořádně zahýbala, za takových okolností by ale BMM nemohlo na soupeření s těmi nejlepšími pomýšlet. A tak motor dále vyladila, na 440 koní a 850 Nm.
To všechno putovalo pod kapotu stroje, který byl původně verzí 330d, tedy zadokolkou. Vysloužil si nové jméno, příznačně 350D a k tomu 3T, aby bylo jasně vidět, turbodmychadel je tu celý kolektiv. Pochopitelně, se zadním pohonem se tento stroj nemůže rovnat slovenskému xDrivu a na stovku akceleruje „až” za 4,9 sekundy, na dvoustovce je už ale rychleji - za 14,7 sekundy. To je na diesel vskutku omračující hodnota, lecjaké Porsche bude mít problém tomuto vozu stačit. Ani maximálka přitom není k zahození - 296 km/h jde třístovce po krku.
Úprava ovšem nezůstala jen u motoru - přibyla také přední náprava z M3 E92, brzdy StopTech, nová 19" kola s pneu Michelin a nebo nový výfukový systém. Interiér se pak může pochlubit tachometrem opět z M3, aby to „všechno ukázal”, sedadly od Recara nebo volantem BMW Performance s alcantarovým obšitím. Zajímavý stroj, co říkáte?










Pekelný kombík o BBM hostí pod kapotou 440 naftových koní a 850 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před hodinouNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 2 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 4 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch