Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trident Iceni 2014: nejrychlejší dieselový sporťák světa dá stovku za 3,7 s
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský roadster, fastback či kombík na zadní kola posílají neskutečných 669 koní. Udávaný dojezd 3 218 km zní ale poněkud nereálně.
Ještě před pár lety bychom sportovní vůz osazený dieselovým motorem považovali za špatný vtip, a to jak kvůli omezenému výkonu, tak s ohledem na zvuk. Traktorové chrchlání totiž za volantem nadchne snad jen zapřisáhlého zemědělce, vývoj „naftožroutů“ ale ušel velký kus kupředu, díky čemuž dnes máme tu čest s mnohem výkonnějšími a kultivovanějšími pohonnými jednotkami. Se zvukem to pořád není tak žhavé, jsou tu ale zvukové generátory, které dovedou vykouzlit libozvučné tóny prakticky z jakéhokoliv agregátu.
Nově se tak na vlně mohutného točivého momentu veze britská značka Trident, která představila hned trojici modelů Iceni - základní provedení, verzi fastback zvanou Magna a kombík pojmenovaný Venturer (jeho snímky prozatím chybí). Všechny tři přitom mají stejné srdce, a to 6,6litrový dieselový osmiválec naladěný standardně na 400 koní a 952 Nm točivého momentu. S tímto stádem přitom sprint na stovku (resp. na 96 km/h) zvládne za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 306 km/h.
Kromě této konfigurace ovšem můžete sáhnout po čtyřech dodatečných paketech, z nichž Premium a Luxury se zaměřují hlavně na výbavu a přicházejí se standardním výkonem. U sady Performance však již dostáváte pod pravou nohu 436 koní a 1 292 Nm, s paketem Track pak výkon vyskočí dokonce na 669 koní a točivý moment na 1 428 Nm. Bohužel v těchto případech zůstává jízdní dynamika neznámá.
Vystačit si tak musíme s prohlášením Tridentu, že rychlejší dieselový sporťák na celém světě nenajdete. Mimo to se ovšem Iceni -vybavené ve všech verzích šestistupňovým automatem - chlubí také extrémně nízkou spotřebou. Při načepování bionafty byste totiž měli jezdit za průměrných 4,1 l/100 km, díky čemuž má dojezd na jednu nádrž neskutečných 3 218 km.
Tohoto výkonu by prý mělo být dosaženo optimálním zpřevodováním, při rychlosti 110 km/h totiž Trident Iceni točí pouhých 980 ot./min. I přesto se nám ovšem zmiňovaný dojezd zdá být údajem z říše fantazie - zvláště když Britové nezveřejnili ani objem palivové nádrže, ani hmotnost vozu. Místo toho se rozepisují o bohaté výbavě, která bude do značné míry negovat použití kompozitních prvků.
Standardem se totiž stává třeba výškově i podélně stavitelný volant, elektricky ovládaná okna, klimatizace, audio systém s přehrávačem CD a MP3, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary nebo sportovní sedadla Konig K5000 G4. V rámci zmiňovaných paketů však klidně dále dostanete třeba sadu 4 zakázkových kufrů, třídílná litá kola nebo závodní spojku a keramické brzdy.
Základní cena otevřeného modelu Iceni pak startuje na sumě 96 000 GBP (cca 3 168 000 Kč), s plnou výbavou ovšem z vašeho účtu zmizí 126 000 liber (4,158 mil. Kč). Verze Magna se zadním oknem připomínajícím klasickou Corvette pak stojí ještě více, o kombíku, který by potěšil rychlé zelináře, ale bohužel nemáme žádné zprávy.









Zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy lze britskému Tridentu věřit, dojezd 3 218 ale považujeme za nereálný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva