Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Lamborghini Aventador-V LP-740 2014: Vorsteineru 700 koní nestačí
6.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Chcete-li podráždit býka, ukažte mu rudou barvu. Nebo pošlete jeho motorizované provedení k úpravci Vorsteiner, který z něj udělá větší bestii.
Americký úpravce Vorsteiner většinou neupravuje nic obyčejného. Může vám prodat sice jen větší kola, ale nyní také pečlivě upravit už tak dost speciální vůz, jakým je třeba Lamborghini Aventador. Jejich poslední projekt nese název Aventador-V LP-740 a reprezentuje nasupeného býka, který jakoby měl neustále před očima rudo. Uprostřed nepřehlédnutelného vozu sice nadále trůní stejný 6,5litrový dvanáctiválec bez přeplňování jako v sériovém modelu, ale ten v dílnách Vorsteineru podstoupil optimalizační zásahy do řídicí jednotky.
Nové mapy prý navrhovala firma Hex Flash, která se zaměřila také na lepší odezvu motoru. Výkon poskočil ze standardních 700 na 740 koní (proto označení LP-740) a točivý moment směřující na silnici prostřednictvím všech kol vzrostl ze 690 na 737 Nm. Těmito parametry nám trochu připomíná jubilejní edici 50 Anniversario Nebyl by to ale Vorsteiner, kdyby alespoň trochu neproměnil exteriér. Výsledkem je několik aerodynamických karbonových doplňků včetně stále aktivního spoileru, který by udržel na zemi snad i startující letadlo. Na zádi kromě toho zaujme i výraznější difuzor.
Zásahy do exteriéru se kromě zmíněného zadního křídla týkají výrazněji přepracovaného předního nárazníku s vestavěnými dvojitými otvory z uhlíkových vláken a spodního lízátka z téhož materiálu. V karbonu jsou také vyvedeny boční prahy a rámy kolem otvorů pro vstup vzduchu k motoru (před zadními koly). Vorteiner se ale snažil postupovat obezřetně, aby nezkazil původní design. Agresivitu má podtrhovat závodní pruh táhnoucí se přes celý vůz a nelze si nevšimnout ani dvacetipalcových předních a o palec větších zadních kol. Všechna jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero.
Fandové tuhle úpravu považují za jednu z nejlepších netovárních úprav na trhu, jelikož nikterak neničí každodenní využitelnost a nepřipomíná jen maximální touhu po extravaganci. My jen dodáme, že cena je zřejmě jen na speciální dotaz a dosud nebyla zveřejněna. Jisté je, že nízká bude to poslední slovo, které by k ní sedělo. Šejkové v Saudské Arábii tedy mají zase o důvod víc, proč si koupit Aventador. Mohou ho pak zase poslat dál k úpravci Vorsteiner, aby měli něco výjimečného a nesplývali příliš s „davem“. Na podobné bitky se bude zaručeně hodit.
























Na tomhle Aventadoru si Vorsteiener dal záležet. Pečlivě ladil aerodynamiku i výkon tak, aby nic nezkazil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1