McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko

Švýcarská tuningová firma rozjíždí svou asijskou pobočku limitovanou edicí otevřeného McLarenu. Ta vyjma lepší dynamiky nabídne i necudný bodykit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko

30.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švýcarská tuningová firma rozjíždí svou asijskou pobočku limitovanou edicí otevřeného McLarenu. Ta vyjma lepší dynamiky nabídne i necudný bodykit.

O tokijském autosalonu jsme vás informovali již v souvislosti s upravenými modely Hondy nebo Toyoty. Domácí značky však nebyly jedinými, které se Motor Show zaměřené na tuning a příslušenství účastnily. Své želízko v ohni měla v Zemi vycházejícího slunce také švýcarská firma FAB Design, a to v podobě výrazně modifikovaného McLarenu MP4-12C Spyder (ano, úprava se opravdu dotkla i názvu a změny z „i“ na „y“). Ten se na trh dostane ještě s přízviskem Terso jen v počtu 10 exemplářů, přičemž všechny jsou určené pro asijský trh.

Oč tedy přijdeme? Především o mohutný bodykit, který kopíruje kupé představené loni v létě. Což znamená nový čelní nárazník s většími otvory, přeprofilované boční prahy a výraznější zadní nárazník s integrovaným difuzorem. Kapotu motoru pak nezdobí jen výsuvné standardní křídlo, ale také napevno uchycený spoiler. Opravdovým unikátem je pak další křidélko, které FAB Design umístil pod čelní okno.

Mimo to jsou součástí kompletu třídílná kovaná kola ve dvacetipalcovém rozměru, jež obouvají pneumatiky Dunlop SportMaxx. Uvnitř se pak asijští zákazníci mohou oddat své fantazii, přičemž na výběr jsou materiály jako kůže, alcantara, karbon či hliník. Po stránce mechanické je pak k dispozici sportovní výfukový systém, který zakončuje trojice karbonových koncovek.

Tato nepatrná úprava navýšila výkon ze standardních 625 koní na 680, točivý moment poskočil z 600 na 715 Nm. Sprint z klidu na stovku tak McLaren Terso zvládne za 3 sekundy (o desetinku rychleji než sériový model s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa), nejvyšší rychlost se zvedla z 328 na 343 km/h. Jestli absence této nabídky na evropském trhu litovat, už budete nejlépe vědět sami.


McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 1 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 01McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 2 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 02McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 3 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 03McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 4 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 04McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 5 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 05McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 6 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 06McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 7 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 07McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 8 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 08McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 9 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 09McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 10 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 10McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 11 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 11McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 12 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 12McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 13 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 13McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko - 14 - McLaren MP4-12C Spyder FAB Design 14
McLaren MP4-12C Spyder Terso byl firmou FAB Design změněn po všech směrech - od bodykitu přes mechaniku až po samotný název

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše