Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní

Za přibližně 250 000 Kč můžete ze sériového hatchbacku A 250 vykřesat zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy i větší stabilitu v zatáčkách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní

13.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za přibližně 250 000 Kč můžete ze sériového hatchbacku A 250 vykřesat zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy i větší stabilitu v zatáčkách.

Nová generace Mercedesu třídy A působí dynamicky již během postávání na parkovišti, a to ani nemusí mít sportovní paket od AMG. Pokud ho navíc na pětidveřový hatchback navěsíte, vypadá auto už zdálky jako ministr války. Jak jsme ovšem zmínili v našem podrobném testu, jízdní realita tento vizuální dojem příliš nenásleduje, a to přesto, že ve verzi A 250 budete mít pod pravou nohou 211 koní a 350 Nm točivého momentu. Pro nápravu můžete samozřejmě sáhnout po čistokrevném A 45 AMG, ten však ještě nějaký ten pátek v showroomu značky nenajdete. A až najdete, pak budete muset rozbít celé stádo prasátek s penězi.

Tuningová firma Vath si ovšem myslí, že by to mohlo jít levněji. Po stránce motorické má totiž pro Mercedes A 250 připravený jen nový výfukový systém, který zahrnuje svody 270 EVO a nerezový katalyzátor (za 2 011,10 Eur/50 300 Kč) a zadní tlumič s možností kontroly škrticí klapky tlačítkem v interiéru (za 3 439,10 Eur/86 000 Kč). Vše pak korunuje přemapování řídicí jednotky (za 940,10 Eur/23 500 Kč), díky čemuž výkon naroste na 245 koní a točivý moment na 390 Nm.

S novou silou pod kapotou německý hatchback zvládne zrychlit z klidu na stovku za 5,9 sekundy, což je o sedm desetin rychleji než v sérii (ale o 1,3 sekundy pomaleji než u A 45 AMG), nadále pak musíte počítat s nejvyšší rychlostí 250 km/h. Zrovna v těchto ohledech ale Áčku s dvoulitrovým turbem mnoho nechybí (i když výkonu není nikdy dost...), Vath ale naštěstí těmito úpravami nekončí.

Více kýžené stability zejména v zatáčkách by měl vozu zajistit podvozek snížený o 30 mm a 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu. Počítat však musíte s tím, že nové pružiny vás budou stát 333,20 Eur (8 330 Kč), zatímco za odlehčené ráfky s lepivějším obutím zaplatíte 2 545,65 Eur (63 650 Kč).

Vyjma těchto úprav můžete zvolit i optimalizaci brdového ústrojí, kdy vás ocelové hadičky a závodní kapalina Castrol SRF vyjde na 464,10 Eur (11 600 Kč), nebo karbonové doplňky karoserie za 1 416,10 EUR (35 400 Kč). Na přání se pak firma Vath může vrhnout ještě na kabinu, které dodá nový volant a karbonový nebo dřevěný dekor.


Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 1 - Mercedes-Benz A250 VATH 01Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 2 - Mercedes-Benz A250 VATH 02Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 3 - Mercedes-Benz A250 VATH 03Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 4 - Mercedes-Benz A250 VATH 04Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 5 - Mercedes-Benz A250 VATH 05Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 6 - Mercedes-Benz A250 VATH 06Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 7 - Mercedes-Benz A250 VATH 07Mercedes A 250 od Vath: „konkurence” pro A 45 AMG nabídne 245 koní - 8 - Mercedes-Benz A250 VATH 08
Tuningová firma Vath upravila Mercedes-Benz A 250 ve všech směrech vyjma převodovky. Výsledkem je o sedm desetin sekundy lepší zrychlení i větší stabilita v zatáčkách

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.