Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s

(doplněno, + video) 360koňový Mercedes A45 AMG vám můžeme nyní představit se všemi oficiálními fotkami, videem i specifikacemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s

12.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno, + video) 360koňový Mercedes A45 AMG vám můžeme nyní představit se všemi oficiálními fotkami, videem i specifikacemi.

Doplněno 13.2., 11:00: Původně předčasné odhalení ostrého Áčka jsme nyní doplnili kompletními oficiálními materiály a technickými daty.


Oficiální stránka koncernu Daimler AG, zajištující kompletní tiskový servis, se ještě včera věnovala užitkovým nákladním automobilům a autobusům, dnes je aktuální téma poněkud jiné. Přesně jak jsme předpokládali, Mercedes po neplánovaném úniku nejdůležitějších informací a většiny připravených fotografií dlouho neváhal a zveřejnil ke své sportovní novince A45 AMG kompletní zprávu.

Nový ostrý hatchback s třícípou hvězdou na masce chladiče rozhodně nepatří k neočekávaným novinkám. Jeho příchod několikrát avizovala samotná automobilka, design s výraznějšími nárazníky, většími koly a upraveným podvozkem odhalily četné špionážní snímky a informátoři a současně jsme se dověděli také přibližné parametry jeho motoru. Finální, oficiálně potvrzená data se nakonec ukázaly být nepatrně vyšší.

Mercedes původně naznačoval výkon motoru (o hmotnosti 148 kilogramů) 355 koní, nakonec má však jeho hot hatch třídy A až 265 kilowattů, tedy 360 koní při rovných 6 000 otáčkách za minutu a 450 newtonmetrů v rozmezí od 2 250 do 5 000 ot./min. Při objemu 1 991 cm3 to znamená litrový výkon až 181 koní na litr, což ale zase při pohledu na maximální plnicí tlak turbodmychadla nepřekvapuje - do válců umí pumpovat vzduch pod tlakem 1,8 baru. Nejvyšší otáčky agregátu s vrtáním 83 mm a zdvihem 92 mm činí 6 700 ot./min.

Čtyřválec s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll pracuje s piezoelektrickými vstřikovači, dostal kovanou klikovou hřídel, kované písty a jiné pístní kroužky snižující tření. Základní komponenty chladícího okruhu pochází podle Mercedesu z modelu SLS AMG, kompletně nový je pak výfukový systém s elektronicky řízenými klapkami regulujícími protitlak, které se rovněž mají postarat o patřičný zvukový doprovod.

Vůz je vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift DCT s řazením pádly pod volantem, která kromě jiného pracuje se synchronizačními kroužky s karbonovým obložením. Na stovku se auto i pomocí pohonu všech kol (AMG 4MATIC s vícelamelovou spojkou) dostane za 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.

Přes tyto výkony vychází průměrná spotřeba podle evropského normovaného testu pouze na 6,9 až 7,1 litru na 100 kilometrů (rozpětí závisí patrně od výbav a pneumatik), což je vpravdě neuvěřitelně málo. Vzhledem k metodice proto doporučujeme podívat se později na hodnoty americké EPA, která se reálu přece jen přibližuje poněkud více.

Automobilka změny na podvozku nepopisuje konkrétními čísly, pouze uvádí, že vůz dostal jiné tlumiče, nové pružiny, pevnější stabilizátory, tvrdší silentbloky a tužší svislé čepy řízení. Robustněji dimenzovaná jsou rovněž ložiska a pomocné rámy náprav jsou lépe ukotvené ke karoserii. Značně přepracován byl také brzdový systém. Konstruktéři použili chlazené a odvrtávané kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 mm vzadu. Kola jsou osmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 235/40 R18, za příplatek pak bude Mercedes dodávat devatenáctky.

Rival BMW M135i xDrive a Audi RS3 bude před veřejností oficiálně odhalen na ženevském autosalonu. Objednávky prý začne automobilka přijímat na vybraných trzích již v dubnu, cena už se také párkrát skloňovala. Podle britského Autocaru by měla být někde mezi zmiňovaným mnichovským hatchbackem a strojem z Ingolstadtu, což by znamenalo částku kolem 1,3 milionu korun.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 1 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 01Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 2 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 02Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 3 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 03Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 4 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 04Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 5 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 05Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 6 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 06Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 7 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 01Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 8 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 02Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 9 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 03Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 10 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 07Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 11 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 08Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 12 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 09Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 13 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 10Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 14 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 11Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 15 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 12Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 16 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 13Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 17 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 04Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 18 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 05Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 19 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 06Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 20 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 07Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 21 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 08Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 22 - Mercedes A45 AMG doplnek prvni foto 09Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 23 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 14Mercedes A 45 AMG: ostré Áčko je venku, stovku dá za 4,6 s - 24 - Mercedes A 45 AMG oficialni prvni 15
Příplatkový sportovní paket, který by měl posunou maximální rychlost vozu z 250 na 270 km/h, automobilka prozatím nepotvrdila

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.