Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce se podíval především na mechaniku, v rámci kosmetiky nabízí pouze odlišné 19- nebo 20palcové ráfky nebo koncovky výfuku.
Hatchbacku z Affalterbachu se již podívala na zoubek celá řada tuningových firem, přičemž třeba takový Posaidon nebo mcchip-dkr nadělily Mercedesu A 45 AMG neskutečných 445, respektive 450 koní. Díky tomu nejvyšší rychlost v prvním případě narostla na 297 km/h, ve druhém by pak klidně mohlo dojít i k překročení magické třístovky. Nováček do party, firma VÄTH, tak daleko sice nezachází, přesto však má i ona co nabídnout.
Přeprogramováním řídicí jednotky totiž úpravce z dvoulitrového čtyřválce dostal 425 koní namísto standardních 360. Díky tomu se zvedla i nejvyšší rychlost, a to na 280 km/h. Je však třeba dodat, že toto není konečné stádium ladění. Dopřát si totiž můžete ještě unikátní výfukové potrubí s názvem 45 Evo, které staví na dvousetkomorovém katalyzátoru a přihazuje nějaké ty koníky navrch.
Konkrétní počet již VÄTH neudává, stejně jako není známo následné posunutí nejvyšší rychlosti či sprint z klidu na stovku. Tuner ovšem zmiňuje škrticí klapku výfuku, která by měla umožnit oválným koncovkám o rozměru 140 x 90 milimetrů mnohem jadrnější projev. Ten je přitom k mání po stisku tlačítka, zástavbou tak může Mercedes-Benz A 45 AMG projíždět vcelku neslyšně.
Tím ovšem mechanické úpravy nekončí, v zásobě má totiž úpravce ještě zkrácené pružiny, které mohou přiblížit podvozek k zemi o 20 až 65 mm. K dispozici jsou pak i tvrdší tlumiče redukující náklony karoserie, ke ztrátě komfortu ovšem nemá dojít. To ale zřejmě již nebude případ 20palcových kol, které obouvají černé slupičky o rozměru 225/30 vpředu a 265/25 vzadu.
Zmíněné koncovky výfuku a litá kola jsou přitom jedinými kosmetickými úpravami, mimo ně lze totiž zmínit pouze lehkou modifikaci čelní masky, kde logo výrobce nahradil znak úpravce. Ceny přesto nejsou lidové, na jejich konkrétní výši se ovšem musíte zeptat přímo u VÄTHu. Pokud přitom chcete finální účet trochu ponížit, pak místo třídílných dvacítek zvolte jednodílné devatenáctky.






Tuningová firma VÄTH se Mercedesu A 45 AMG podívala především na mechaniku. Výkon tak narostl přeprogramováním řídicí jednotky na 425 koní, další pár hlav přidává modifikovaný výfuk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 10 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 11 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
dnesUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB