Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes E 350 Coupe od mcchip-dkr: neoficiální AMG dostalo 680 koní
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Éčkové kupé postavené na základech předchozího Céčka přišlo o 3,5litrový šestiválec. Na jeho místo přišel 5,5litrový osmiválec twin-turbo.
Správná terminologie mnohdy rozhoduje o úspěchu, proto automobilky zaměstnávají nejednoho zaměstnance, který má na starosti pojmenování jednotlivých komponentů či dokonce samotného vozu. Občas se ovšem i takový mistr tesař utne, zvláště pokud přijde řeč na dvoudveřové modely Mercedesu třídy E. Ty totiž pod kapotou, jež je do značné míry shodná se sedanem či kombíkem, mají komponenty dnes již bývalé třídy C (W204).
Že vše není naprosto ideální, je jasné nejen zákazníkům, ale i samotné automobilce. Proto jsme ostatně nikdy neměli tu čest s oficiální verzí AMG, přestože po ní řada lidí prahla. Místo toho si v Affalterbachu vzali na paškál pouze čtyřdveřové modely. Éčko s osmiválcem sice existuje, ovšem jen ve verzi E 500, která se musí obejít bez tří světoznámých písmen.
S touto skutečností se ale nehodlal smířit jeden z majitelů předfaceliftovaného Mercedesu E 350 Coupe. Svůj vůz vzal proto přistavil do dílen společnosti mcchip-dkr, která je proslulá hlavně chiptuningem. V případě třícípé hvězdy ale byly potřeba mnohem větší zásahy než jen optimalizace řídící jednotky či výměna výfukového potrubí.
Na obojí sice došlo, ovšem teprve poté, co úpravce vyjmul z motorového prostoru 3,5litrový šestiválec a místo po něm zaplnil 5,5litrovým osmiválcem twin-turbo. Ten oproti sérii doznal značných úprav, pročež nyní zadní nápravu zásobuje výkonem 680 koní a točivým momentem 1 000 Nm. Změna jízdní dynamiky je tak zaručena.
Na konkrétní údaje si ovšem musíme ještě chvíli počkat, neboť jak dokazují fotky, vůz je stále v dílnách mcchip-dkr. Zde přitom kromě rošády pod kapotou dostal sportovní pružiny, stavitelné tlumiče KW či závodní samosvorný diferenciál Drexler. Zda přitom dojde také na samotný bodykit, to je prozatím ve hvězdách.






























Mercedes-Benz E 350 Coupe se v dílnách úpravce mcchip-dkr dočkal rošády v motorovém prostoru, díky čemuž nyní produkuje 680 koní a 1 000 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha