Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes E 350 Coupe od mcchip-dkr: neoficiální AMG dostalo 680 koní
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Éčkové kupé postavené na základech předchozího Céčka přišlo o 3,5litrový šestiválec. Na jeho místo přišel 5,5litrový osmiválec twin-turbo.
Správná terminologie mnohdy rozhoduje o úspěchu, proto automobilky zaměstnávají nejednoho zaměstnance, který má na starosti pojmenování jednotlivých komponentů či dokonce samotného vozu. Občas se ovšem i takový mistr tesař utne, zvláště pokud přijde řeč na dvoudveřové modely Mercedesu třídy E. Ty totiž pod kapotou, jež je do značné míry shodná se sedanem či kombíkem, mají komponenty dnes již bývalé třídy C (W204).
Že vše není naprosto ideální, je jasné nejen zákazníkům, ale i samotné automobilce. Proto jsme ostatně nikdy neměli tu čest s oficiální verzí AMG, přestože po ní řada lidí prahla. Místo toho si v Affalterbachu vzali na paškál pouze čtyřdveřové modely. Éčko s osmiválcem sice existuje, ovšem jen ve verzi E 500, která se musí obejít bez tří světoznámých písmen.
S touto skutečností se ale nehodlal smířit jeden z majitelů předfaceliftovaného Mercedesu E 350 Coupe. Svůj vůz vzal proto přistavil do dílen společnosti mcchip-dkr, která je proslulá hlavně chiptuningem. V případě třícípé hvězdy ale byly potřeba mnohem větší zásahy než jen optimalizace řídící jednotky či výměna výfukového potrubí.
Na obojí sice došlo, ovšem teprve poté, co úpravce vyjmul z motorového prostoru 3,5litrový šestiválec a místo po něm zaplnil 5,5litrovým osmiválcem twin-turbo. Ten oproti sérii doznal značných úprav, pročež nyní zadní nápravu zásobuje výkonem 680 koní a točivým momentem 1 000 Nm. Změna jízdní dynamiky je tak zaručena.
Na konkrétní údaje si ovšem musíme ještě chvíli počkat, neboť jak dokazují fotky, vůz je stále v dílnách mcchip-dkr. Zde přitom kromě rošády pod kapotou dostal sportovní pružiny, stavitelné tlumiče KW či závodní samosvorný diferenciál Drexler. Zda přitom dojde také na samotný bodykit, to je prozatím ve hvězdách.






























Mercedes-Benz E 350 Coupe se v dílnách úpravce mcchip-dkr dočkal rošády v motorovém prostoru, díky čemuž nyní produkuje 680 koní a 1 000 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 10 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 6 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 6 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 8 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 9 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva