Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes GLA Brabus: agresivnější vzhled a 400 koní pro verzi GLA 45 AMG
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover se dočkal jiných nárazníků, litých kol a zvýšení či snížení podvozku. Kromě vrcholného modelu dostala více koní i verze GLA 220 CDI.
Německá tuningová firma Brabus je dvorním ladičem Mercedesu. V posledních letech přitom svůj otisk zanechala již na třídě A či modelu CLA (opomenuty však nebyly ani verze z Affalterbachu) a bylo tak jen logické, kdy „na holení“ přijde nový crossover GLA. Ten se dočkal nového předního nárazníku, který vozu propůjčuje více agresivity. Boční prahy pak pro změnu profitují z integrovaných diod, které se rozsvítí automaticky po otevření dveří nebo manuálně skrze dálkové ovládání.
Přesunout se můžeme dozadu, kde nechybí střešní křídlo, zatímco skrze nový nárazník vykukuje čtveřice koncovek výfuku. Komplet pak dotvářejí 21palcová litá kola obouvající pneumatiky o rozměru 255/30, s nimiž je spojeno snížení podvozku o 25 milimetrů pomocí sportovních pružin. Vyjma toho však úpravce z Bottropu nabízí také zvýšení světlé výšky o 30 mm, v takovém případě však lze volit pouze 19palcové ráfky.
Po stránce motorické jsou k dispozici rovněž dvě úpravy. První se zaměřila na model GLA 220 CDI, jehož výkon narostl o 40 koní na celkových 210. Mimo to byl na 410 Nm navýšen točivý moment, díky čemuž se akcelerace z klidu na stovku odehraje za pouhých 8 sekund. Nejvyšší rychlost pak činí 220 km/h, spíše než jízdními výkony se ovšem Brabus chlubí zvukem sportovního výfuku, což je u dieselu dost neobvyklé.
Mnohem lépe by ovšem mělo znít provedení GLA 45 AMG, jehož výkon narostl z 360 na 400 koní, točivý moment pak činí 500 Nm. Sprint na stovku tak modifikovaný crossover zvládne za 4,4 sekundy, což vůči sérii představuje zlepšení o čtyři desetiny. Posunut byl pak i omezovač, který momentálně zasahuje při 270 km/h namísto tradiční německé dvěstěpadesátky.
Zmínit pak můžeme ještě úpravy v interiéru, ty však zjevně nejsou příliš rozsáhlé. Tisková zpráva totiž zmiňuje pouze různé druhy hliníkových pedálů, koženého čalounění nebo metalických doplňků. Nové pak mohou být i hliníkové kliky dveří nebo strop potažený Alcantarou. Tím ale modifikace končí, přičemž na ceny se již musíte zeptat přímo v Bottropu.




















Mercedes-Benz GLA se dočkal přepracování zvenčí i pod kapotou. Ve verzi 45 AMG tak nově produkuje 400 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Nové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včeraFrancouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
včeraUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
včeraObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva