Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s
2.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.
Německý pick-up se profiluje jednak jako pracovně zaměřený, nebo naopak na luxus posádky orientovaný stroj. Naposledy jsme vás informovali například o stylové verzi Dark Label, dříve jí předcházela varianta XXL, která se vyznačuje hlavně dlouhou ložnou plochou, zatímco krátce předtím u Volkswagenu přišli s modelem R-Style, jež pro změnu vyznával heslo „čím více karbonu, tím lépe“.
Teď si ho ale bere na paškál MTM, které dokáže takřka z každého koncernového modelu udělat nasupenou krvelačnou bestii. Řeč je třeba o ďábelském Audi RS6 Avant s výkonem 722 koní, jnomže u pick-upu na to musejí jít samozřejmě trochu jinak. Pod přední velkou kapotou užitkového vozu běžně nenajdete nic jiného než dvoulitrové TDI. Jsou tu verze s jedním nebo dvěma turbodmychadly, které vrcholí výkonem na hodnotě 180 koní.
Místo toho, aby u MTM naftový motor složitě chipovali, raději si vzali slibnější základ. Už podle názvu tak v jeho útrobách najdete vidlicový osmiválec 4,2 TDI, který si inženýři v MTM zapůjčili od Touaregu či z jiných modelů Audi. V základu má u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v pick-upu ho naladili na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm. Navzdory vysoké hmotnosti a nemalému odporu takřka kamionové přídě se Amarok V8 dokáže na stokilometrovou rychlost rozhýbat za pouhých 6 sekund. Maximální rychlost 222 km/h už bude s takovým kolosem, zdá se, zcela dostačující.
Sériový kus je vybaven listovými pery zadní nápravy. MTM však tohle monstrum s ohledem na dynamiku a spíše „silniční“ určení zřejmě shledalo jako nedostatečné, proto mu nainstalovali panhardskou tyč se vzduchovými měchy a jako bonus dostala zadní náprava ještě kotoučové brzdy k dobru.
Přední brzdová soustava byla pro brzdění z rychlostí nad dvě stě posílena zástavbou 405milimetrových kotoučů a aby to také vypadalo a pekně sedělo, objevíte na tomhle Amaroku dvaadvacetipalcová kola BBS SV s nízkoprofilovými pneumatikami Latitude od Michelinu, na nichž je štítek 295/40 R22. Tohle dílko s nápisy V8 Passion a výfuky vyvedenými pod bočními prahy na autosalonu v Ženevě definitivně nepůjde přehlédnout.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.



VW Amarok po úpravě od MTM zdědil posílený naftový osmiválec, dostal 22palcová kola a pro rychlejší jízdu i vhodnější a méně off-roadovou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha