Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Na světě je konečně Škoda blízká Lamborghini, říká si Ursus a s drsným vzhledem pojí 545 Nm
31.12.2021 | Petr Miler
Škodovky udělaly v poslední dekádě po designové stránce pořádný krok vpřed, až se o chystaném Enyaqu začalo říkat, že vypadá jako Lamborghini pro chudé. To ve výsledku úplně neplatí, konvenční Kodiaq se ale tomuto vzoru přiblížit zjevně může.
Auta značek Škoda a Lamborghini spolu za normálních okolností nemají a ani nemohou mít mnoho společného, pomineme-li tedy „osobu” mateřského koncernu. Když se ale Lambo s modelem Urus vrátilo do vod označených písmeny SUV, dalo tím o poznání větší prostor k připodobnění. Neboť zatímco supersportovní kupé nevyrábí skoro nikdo, SUV vyrábí téměř všichni.
Jen tak se mohlo stát, koncept Škody Enyaq v roce 2019 byl často označován jako Lamborghini pro chudé či spíše o něco chudší. O sériovém provedení to dost dobře říci nelze, to je ale do značné míry tím, že výsledná „krabice na kolech” úplně nenásleduje linie konceptu, to bude dělat až Enyaq Coupe. I před jeho příchodem se ale můžeme podívat na silniční Škodu, která k SUV Lamborghini na pohled zase tak daleko nemá, dokonce si podobně říká.
Jde o Kodiaq Ursus, který vznikl pod taktovkou švýcarského dealera Škody jménem Embrach. Za normálních okolností u dealerů nevznikají zase tak zajímavá díla, tohle je ale výjimkou. U Embrachu totiž Kodiaqu nepřidali jen pár koní a karbonové lízátko pod přední nárazník, auto výrazně „překopali” a rozšířili jej o citelných 7 cm na každé straně. Máme před sebou tedy o 14 cm širší vůz, který takovým není jen díky vytáhlým blatníkům, změnil se třeba i tvar dveří ve spodní části, řešení víčka nádrže, spousta pracných detailů.
Auto navíc zamířilo o 40 mm níže k zemi a dostalo i specifická, 21" kola. Nevíme, jestli s tím půjde někde jezdit, čistě po vizuální stránce ale smekáme klobouk - Kodiaq Ursus vypadá svalnatě a přitom elegantně, skutečně nemá daleko ke svému italskému vzoru. Vznikl ještě na bázi dieselového RS, takže pod kapotou má motor 2,0 TDI, upravený na 275 koní a 545 Nm ale ostudu jistě dělat nebude.
Podívejte se na víc sami na fotkách níže, dáváme palec nahoru. Jestli se tohle auto dá koupit a případně za kolik, Embrach neuvádí.





Přiblížit Škodu Lamborghini může znít troufale, tento Kodiaq Ursus ale nevypadá zle. Foto: Škoda Embrach, tiskové materiály
Zdroj: Škoda Embrach
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva