Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Lamborghini pro chudší” od Škody bylo nafoceno bez maskování, stylu má na rozdávání
21.5.2021 | Petr Prokopec
Mluvilo se o něm už mnohokrát, až teď je ale jasné, že se realitou stane co nevidět. Díky svému vzhledu jistě dokáže vzbudit touhu po jejím vlastnictví, dopřát si ji ale bude moci málokdo.
Pro koncern VW Group byly až do roku 2015 stěžejní diesely, světoznámý skandál ale jeho směřování razantně změnil. Nyní je i ve snaze o očištění protěžován elektrický pohon, jemuž se nevyhnula ani Škoda. Mladoboleslavská automobilka přitom do této části trhu nakoukla nejprve s malým modelem Citigo, než odhalila Enyaq. Ten již naplno využívá výhod modulární platformy MEB, která byla zasvěcena právě elektromobilitě a na níž stojí mimo jiné i Volkswagen ID.4 nebo Audi Q4 E-Tron.
Tuto dvojici nezmiňujeme nikterak náhodou. U lidového vozu i čtyř kruhů totiž počítají jak se základní variantou, tak i se stylovějším modelem. Zatímco Q4 E-Tron Sportback bylo ovšem odhaleno souběžně se svým příbuzným, na ID.5 si musíme počkat až do konce letošního roku. Ve stejnou dobu pak měl debutovat i odvážněji stylizovaný Enyaq se splývavější zádí, který konečně naplní vizi předestřenou konceptem Škoda Vision iV.
Ten pojeho premiéře zahraniční tisk popisoval jako Lamborghini pro chudé, což nebylo až tak mimo realitu. Linie střechy připomínající kupé, ostře řezané tvary a nakonec i žlutá barva skutečně připomínaly Lamborghini Urus. Naděje na jakési „české Lambo pro chudší” ale po odhalení sériového modelu rychle pohasly. Stylovější varianta ale skutečně není mrtvá, naopak její premiéra může přijít i dříve. Vůz je totiž kompletně hotový, jak dokládá nové foto z Instagramu níže.
Ze snímku je patrné, že změnami prošla především záď. Kromě toho ovšem můžeme zaregistrovat i dvoubarevná litá kola, která v tomtéž designu lze na běžný Enyaq objednat v 21palcové velikosti. V tomto ohledu se u stylové verze dá očekávat stejný přístup, jakkoliv je zároveň také jisté, že ve firemní hierarchii bude postavena až na úplný vrchol. Nejspíše tedy dorazí spíše jen s většími pakety baterií a výkonnějšími pohonnými jednotkami.
Nejasný je rovněž název vozu, byť v tomto směru by jistou nápovědou mohla být čínská nabídka značky. V té totiž již figurují dvě stylová SUV, která v Evropě k mání nejsou, a to Kodiaq GT a Kamiq GT. Na druhou stranu, Škoda velmi pravděpodobně odhalí stylový Enyaq i ve verzi RS, a právě v té chvíli by příchod další dvojice písmen odkazující prakticky stejným směrem působil na zákazníky spíše opačným než kýženým směrem.
Stejně tak je třeba zmínit, že zatímco obě GT jsou ryze čínskou záležitostí, stylový Enyaq bude k mání víceméně na všech trzích, na kterých je Škoda přítomna. Oproti svým příbuzným se spalovacím motorem se pak chlubí mnohem seseklejší střešní linií, načež daleko více odpovídá definici kupé. Po něčem takovém přitom fanoušci značky toužili dlouhá léta, aktuálně však úsměvy asi hýřit nebudou. Zejména proto, že na stylový Enyaq většina mít nebude - půjde pravděpodobně o první sériovou Škodu, která se s cenou s lehkostí dostane přes hranici 2 milionů Kč.
Elektrická Škoda Enyaq se ještě letos dočká stylovějšího sourozence, kterého si bez maskování můžete prohlédnout níže. U něj počítáme nejen s větším množstvím stylu, ale i s citelně vyšší cenou. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Cochespias@Instagram
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva