Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit
29.12.2023 | Petr Prokopec
Pětková řada neskutečně nabobtnala zejména do výšky, s čímž se marně perou už tovární designové úpravy. Nový program AC Schnitzer se pokusí o totéž, uspět ale snad ani nemá jak.
Na představení nového BMW řady 5 došlo již v květnu. Mnichovská automobilka ale zatím přišla pouze se sedanem, který je navíc možné osadit jen čtyřválcovými benziny a diesely, tedy pokud nechcete sáhnout po elektrické verzi i5. Šestiválce ještě dorazí, osmiválec nicméně nafasuje pouze varianta M5. Ta se přitom má objevit v příštím roce, stejně jako kombík. Také u něj se přitom počítá s vrcholnou 4,4litrovou jednotkou, jíž doplní plug-in hybridní ústrojí, stejně jako se máme dočkat verze i5 Touring.
Právě bateriové verze s paketem zasazeným do podlahy měly výrazný vliv na design a také rozměry, výška vozu totiž kvůli prostoru pro baterie pod prostorem pro cestující vzrostla o 36 milimetrů na 1 515 mm. Řada 5 tak nepůsobí zrovna lákavě, je prostě moc vysoká, prahy jsou velmi mohutné Automobilka ví, že to je problém, proto se snaží výšku prahů maskovat u některých verzí černou barvou. Na podobné řešení vsadí i tuningová firma AC Schnitzer, která přišla s prvními modifikacemi, postupně nicméně hodlá nabídku rozšiřovat. Zároveň dodává, že každý komponent bude možné pořídit separátně. Své BMW si tedy budete moci vyšperkovat přesně dle své fantazie a možností.
Aktuální nabídka nicméně opravdu není příliš široká, spočívá totiž pouze v příchodu nových litých kol a rozšiřovacích podložek. Ty mohou vpředu i vzadu navýšit šířku vozu o 10 mm, přičemž je lze spárovat s jednadvacetipalcovými ráfky AC3, dvacetipalcovými AC4 a devatenácti- nebo dvacetipalcovými AC1. To je ale prozatím vše, více doplňků dorazí v příštím roce. Očekávat lze hlavně čelní splitter, zadní křídlo a difuzor a hlavně ony boční prahy, které mají dostat i jiný tvar. Upravovat se bude také interiér.
Tuningová firma dále přislíbila, že se hodlá podívat také na podvozek, který sníží a přitvrdí pomocí nových pružin a tlumičů. Modifikací by se přitom měl dočkat také motorový prostor, přičemž AC Schnitzer počítá s navýšením výkonu u benzinového, dieselového a plug-in hybridního ústrojí. Pouze majitelé i5 si tedy budou muset vystačit se standardem. Zda pak budou k mání také efektivnější brzdy, společnost sídlící v Cáchách prozatím nezmiňuje.
Lze tak už jen dodat, že řada 5 aktuálně startuje na 1 467 700 Kč. V té chvíli je možné počítat s benzinovým dvoulitrem naladěným na 208 koní, jenž míří na 18palcová kola. Ta nicméně díky mnohem větší zavalitosti vozu (na délku má více než řada 7 generace E65) působí drobně, svůj účet tak budete muset navýšit minimálně o 33 072 Kč, jenž stojí devatenáctky. Ta jsou pak standardem u hybridní (šestiválcové) verze 550e xDrive, za tu ovšem již dáte 1 968 200 Kč.
Dá se tedy předpokládat, že v kombinaci s veškerými možnými doplňky od AC Schnitzer váš konečný účet naroste nad 2,5 milionu korun. Na druhou stranu, takové M5 již pod 3 miliony Kč nekoupíte ani náhodou. Žádná varianta ale podle nás problematický vrozený vzhled vozu neodstraní. Automobilky by se možná měla zamyslet nad tím, zda elektrické i spalovací verze stavět na stejných základech. Na jednu stranu chápeme její motivaci, taková 530d ale bude absurdně vysoká úplně zbytečně, v prostoru pro baterie bude vozit vzduch.









Úpravce z Cách zatím pro nové BMW řady 5 nabízí různá litá kola a rozšiřovací podložky, daleko větší měrou se její portfolio rozroste v příštím roce. To se úprav mají dočkat i problematické boční prahy, je ale tady vůbec možné něčemu pomoci? Foto: AC Schnitzer
Zdroj: AC Schnitzer
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před 42 minutamiPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva