Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit
29.12.2023 | Petr Prokopec
Pětková řada neskutečně nabobtnala zejména do výšky, s čímž se marně perou už tovární designové úpravy. Nový program AC Schnitzer se pokusí o totéž, uspět ale snad ani nemá jak.
Na představení nového BMW řady 5 došlo již v květnu. Mnichovská automobilka ale zatím přišla pouze se sedanem, který je navíc možné osadit jen čtyřválcovými benziny a diesely, tedy pokud nechcete sáhnout po elektrické verzi i5. Šestiválce ještě dorazí, osmiválec nicméně nafasuje pouze varianta M5. Ta se přitom má objevit v příštím roce, stejně jako kombík. Také u něj se přitom počítá s vrcholnou 4,4litrovou jednotkou, jíž doplní plug-in hybridní ústrojí, stejně jako se máme dočkat verze i5 Touring.
Právě bateriové verze s paketem zasazeným do podlahy měly výrazný vliv na design a také rozměry, výška vozu totiž kvůli prostoru pro baterie pod prostorem pro cestující vzrostla o 36 milimetrů na 1 515 mm. Řada 5 tak nepůsobí zrovna lákavě, je prostě moc vysoká, prahy jsou velmi mohutné Automobilka ví, že to je problém, proto se snaží výšku prahů maskovat u některých verzí černou barvou. Na podobné řešení vsadí i tuningová firma AC Schnitzer, která přišla s prvními modifikacemi, postupně nicméně hodlá nabídku rozšiřovat. Zároveň dodává, že každý komponent bude možné pořídit separátně. Své BMW si tedy budete moci vyšperkovat přesně dle své fantazie a možností.
Aktuální nabídka nicméně opravdu není příliš široká, spočívá totiž pouze v příchodu nových litých kol a rozšiřovacích podložek. Ty mohou vpředu i vzadu navýšit šířku vozu o 10 mm, přičemž je lze spárovat s jednadvacetipalcovými ráfky AC3, dvacetipalcovými AC4 a devatenácti- nebo dvacetipalcovými AC1. To je ale prozatím vše, více doplňků dorazí v příštím roce. Očekávat lze hlavně čelní splitter, zadní křídlo a difuzor a hlavně ony boční prahy, které mají dostat i jiný tvar. Upravovat se bude také interiér.
Tuningová firma dále přislíbila, že se hodlá podívat také na podvozek, který sníží a přitvrdí pomocí nových pružin a tlumičů. Modifikací by se přitom měl dočkat také motorový prostor, přičemž AC Schnitzer počítá s navýšením výkonu u benzinového, dieselového a plug-in hybridního ústrojí. Pouze majitelé i5 si tedy budou muset vystačit se standardem. Zda pak budou k mání také efektivnější brzdy, společnost sídlící v Cáchách prozatím nezmiňuje.
Lze tak už jen dodat, že řada 5 aktuálně startuje na 1 467 700 Kč. V té chvíli je možné počítat s benzinovým dvoulitrem naladěným na 208 koní, jenž míří na 18palcová kola. Ta nicméně díky mnohem větší zavalitosti vozu (na délku má více než řada 7 generace E65) působí drobně, svůj účet tak budete muset navýšit minimálně o 33 072 Kč, jenž stojí devatenáctky. Ta jsou pak standardem u hybridní (šestiválcové) verze 550e xDrive, za tu ovšem již dáte 1 968 200 Kč.
Dá se tedy předpokládat, že v kombinaci s veškerými možnými doplňky od AC Schnitzer váš konečný účet naroste nad 2,5 milionu korun. Na druhou stranu, takové M5 již pod 3 miliony Kč nekoupíte ani náhodou. Žádná varianta ale podle nás problematický vrozený vzhled vozu neodstraní. Automobilky by se možná měla zamyslet nad tím, zda elektrické i spalovací verze stavět na stejných základech. Na jednu stranu chápeme její motivaci, taková 530d ale bude absurdně vysoká úplně zbytečně, v prostoru pro baterie bude vozit vzduch.









Úpravce z Cách zatím pro nové BMW řady 5 nabízí různá litá kola a rozšiřovací podložky, daleko větší měrou se její portfolio rozroste v příštím roce. To se úprav mají dočkat i problematické boční prahy, je ale tady vůbec možné něčemu pomoci? Foto: AC Schnitzer
Zdroj: AC Schnitzer
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
před hodinouNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
před 3 hodinamiNová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
před 4 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 6 hodinamiČíňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.26. 16:46 - Snowman000
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.26. 16:23 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- IT poradna 09.26. 12:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB