Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025 | Petr Prokopec
Stačilo málo a z otřesně vypadajícího kupé se stala pomalu kráska. Změna ale neproběhla v továrně, facelift je dílem nezávislého úpravce. A jeho šéf říká, že šlo o docela zdlouhavý a náročný proces.
Současné vozy BMW nelze označit za krásné ani po mnoha panácích. Je sice pravdou, že vnímání designu je subjektivní záležitostí, ovšem pohled na velké množství palců mířících dolů mluví za vše. Výjimky se ale pochopitelně najdou, třeba taková řada 8 je pohledná bez ohledu na to, zda jde o kupé, kabriolet či sedan Gran Coupe. Stejně tak se ovšem v mnichovské nabídce nachází také vozy, u kterých si říkáte, že jejich tvůrci buď mají pochybné vnímání estetiky, nebo si ujíždí na nelegálních substancích.
M2 je přesně tím modelem, který za hezký neoznačí ani řada jeho majitelů, ostatně i Chris Harris říká, že vypadá otřesně. On i jiní mu ale fandí kvůli technice, které lze vytknout snad jen hmotnost. Stejně jako toto kupé v podstatě ani nelze kritizovat uvnitř. I proto vlastně mnozí doufají, že BMW by sporný design mohlo spravit v rámci faceliftu. Tohle ale BMW obvykle nedělá, navíc pokud byla současná M2 představena v říjnu 2022 a prodávat se začala o pár měsíců později, na modernizaci hned tak nedojde.
Přesto tu jeden facelift máme, jen ne ten tovární. Místo Mnichova se o něj postarala tuningová společnost ADRO, za kterou stojí Davis Lee. Ten v minulosti pracoval pro Mercedes, Hyundai či Rivian, zkušeností má tedy na rozdávání. Lee k věci uvádí, že jde o nejnáročnější projekt, na jakém kdy pracoval, přičemž během procesu dokonce musel již takřka hotový produkt hodit do koše a začít nanovo. Firma ADRO je totiž známa touhou po dokonalosti, která se promítla hlavně do nově zformovaných čelních partií. A její šéf chtěl, aby sklon kapoty pokračoval bez přerušení i u samotného nárazníku. To si vyžádalo přepracování čelních ledvinek, které následně pro změnu vedly k modifikaci okolí světel.
Lee k tomu dodává, že si v hlavě představoval, jak by asi vypadala první generace, kdyby s ní BMW přišlo nyní. Kromě toho je ovšem patrné, že v nemalé míře čerpal inspiraci ze zmiňované řady 8. A je nutné dodat, že jeho dílo vypadá rázem dost přitažlivě na to, aby mnichovští uvažovali o koupi práv na využití těchto čelních partií a začít je produkovat oficiálně. Zvláště když Lee ctí historii firmy daleko víc než její vlastní designéři.
Jelikož na něco takového pochopitelně nedojde, je dobrou zprávou, že finální podoba nárazníku zamíří v brzké době do prodeje. Kromě toho ADRO již nabízí odlišné boční prahy, jiný zadní difuzor a také výrazné zadní křídlo. M2 tak po investici, která se bude pohybovat mezi 240 a 360 tisíci korunami může vypadat opravdu dravě a lákavě, pročež kalifornští tuneři mohou očekávat nemalý přísun zákazníků. Snad se mezi nimi najdou i Češi.






Pokud vás dosud při pohledu na M2 Coupe bolel zrak, tuningová firma z Kalifornie na to našla lék. Levný sice není, rozhodně však stojí za to. Foto: ADRO, tiskové materiály
Ve srovnání s originálem jde o vskutku citelnou změnu k lepšímu. Foto: BMW
Zdroj: ADRO
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 11 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 7 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 8 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 10 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 11 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha