Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025 | Petr Prokopec
Stačilo málo a z otřesně vypadajícího kupé se stala pomalu kráska. Změna ale neproběhla v továrně, facelift je dílem nezávislého úpravce. A jeho šéf říká, že šlo o docela zdlouhavý a náročný proces.
Současné vozy BMW nelze označit za krásné ani po mnoha panácích. Je sice pravdou, že vnímání designu je subjektivní záležitostí, ovšem pohled na velké množství palců mířících dolů mluví za vše. Výjimky se ale pochopitelně najdou, třeba taková řada 8 je pohledná bez ohledu na to, zda jde o kupé, kabriolet či sedan Gran Coupe. Stejně tak se ovšem v mnichovské nabídce nachází také vozy, u kterých si říkáte, že jejich tvůrci buď mají pochybné vnímání estetiky, nebo si ujíždí na nelegálních substancích.
M2 je přesně tím modelem, který za hezký neoznačí ani řada jeho majitelů, ostatně i Chris Harris říká, že vypadá otřesně. On i jiní mu ale fandí kvůli technice, které lze vytknout snad jen hmotnost. Stejně jako toto kupé v podstatě ani nelze kritizovat uvnitř. I proto vlastně mnozí doufají, že BMW by sporný design mohlo spravit v rámci faceliftu. Tohle ale BMW obvykle nedělá, navíc pokud byla současná M2 představena v říjnu 2022 a prodávat se začala o pár měsíců později, na modernizaci hned tak nedojde.
Přesto tu jeden facelift máme, jen ne ten tovární. Místo Mnichova se o něj postarala tuningová společnost ADRO, za kterou stojí Davis Lee. Ten v minulosti pracoval pro Mercedes, Hyundai či Rivian, zkušeností má tedy na rozdávání. Lee k věci uvádí, že jde o nejnáročnější projekt, na jakém kdy pracoval, přičemž během procesu dokonce musel již takřka hotový produkt hodit do koše a začít nanovo. Firma ADRO je totiž známa touhou po dokonalosti, která se promítla hlavně do nově zformovaných čelních partií. A její šéf chtěl, aby sklon kapoty pokračoval bez přerušení i u samotného nárazníku. To si vyžádalo přepracování čelních ledvinek, které následně pro změnu vedly k modifikaci okolí světel.
Lee k tomu dodává, že si v hlavě představoval, jak by asi vypadala první generace, kdyby s ní BMW přišlo nyní. Kromě toho je ovšem patrné, že v nemalé míře čerpal inspiraci ze zmiňované řady 8. A je nutné dodat, že jeho dílo vypadá rázem dost přitažlivě na to, aby mnichovští uvažovali o koupi práv na využití těchto čelních partií a začít je produkovat oficiálně. Zvláště když Lee ctí historii firmy daleko víc než její vlastní designéři.
Jelikož na něco takového pochopitelně nedojde, je dobrou zprávou, že finální podoba nárazníku zamíří v brzké době do prodeje. Kromě toho ADRO již nabízí odlišné boční prahy, jiný zadní difuzor a také výrazné zadní křídlo. M2 tak po investici, která se bude pohybovat mezi 240 a 360 tisíci korunami může vypadat opravdu dravě a lákavě, pročež kalifornští tuneři mohou očekávat nemalý přísun zákazníků. Snad se mezi nimi najdou i Češi.






Pokud vás dosud při pohledu na M2 Coupe bolel zrak, tuningová firma z Kalifornie na to našla lék. Levný sice není, rozhodně však stojí za to. Foto: ADRO, tiskové materiály
Ve srovnání s originálem jde o vskutku citelnou změnu k lepšímu. Foto: BMW
Zdroj: ADRO
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva