Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf už může mít tolik výkonu, že skoro vyrovná Porsche 911, nevypadá na to ani trochu
1.7.2021 | Petr Prokopec
Kdo má rád auta, která vypadají - a navíc pořád fungují - jako obyčejná rodinná přibližovadla a přesto dokáží dát ránu, ze které se protočí panenky i sporťákům, tohle je něco pro něj.
Německá tuningová společnost ABT Sportsline je považována za jednoho z největších specialistů na vozy koncernu VW Group. Ostatně i proto ji o spolupráci hned několikráte požádal slavný lyžař Jon Olsson, který v případě svého vozového parku nezůstává u zrovna standardních kreací. Dá se pak sice předpokládat, že s posledními novinkami by jej Němci nejspíše nezaujali, to však neznamená, že by nešlo o extrém svého druhu. Koneckonců výkon přes 380 koní máme spojený spíše se sporťáky typu Porsche 911 Carrera než s rodinnými hatchbacky, jako je Volkswagen Golf.
Právě na tento model se ABT nově zaměřil, přičemž modifikace připravil pro veškeré vrcholné varianty. V případě Golfu GTD se tak nově bavíme o 230 koních a 440 Nm točivého momentu namísto standardních 200 k a 400 Nm. Základní GTI se pak dočkalo navýšení z 245 koní a 370 Nm na 290 koní a 410 koní, zatímco varianta GTI Clubsport může nabízet až 360 koní a 450 Nm. To jsou opravdu působivá čísla, za kterými pokaždé stojí především elektronický modul ABT Engine Control.
Německý úpravce bohužel již nezmiňuje, nakolik vyšší výkon změnil dynamiku, o závratný posun ale nejspíše nepůjde. Je totiž třeba pamatovat na to, že veškeré koně míří vždy na přední nápravu, která tak bude stále obtížněji hledat způsob, jak je přenést na silnici. ABT totiž v tomto ohledu nabízí jen vlastní kolekci litých kol, kdy můžete volit mezi 19- a 20palcovým provedením, stejně jako mezi černým a leštěným stříbrným povrchem. K mání jsou přitom tři druhy designů ER-C, FR a Sport GR.
Stejnou péči ovšem dostal i vrcholný Golf R, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec standardně produkuje 320 koní a 420 Nm. Po instalaci onoho elektrického modulu však rázem máte pod pravou nohou 384 koní, tedy jen o jednu hlavu méně, než nabízí zmiňovaná Carrera. K tomu se přidává ještě 470 Nm točivého momentu, tedy alespoň pro tuto chvíli. ABT nicméně dodává, že ve vývoji je i specifický výfuk, načež čísla ještě vzrostou. Podvozek pak pro změnu klesne díky novým pružinám.
Tím jsou úpravy osmé generace pro tuto chvíli minulostí, přičemž s ohledem na sdílenou techniku je jisté, že zakrátko bude možné zvýšený výkon objednat i pro Škodu Octavia RS. Její benzinová verze by přitom mohla namířit k oněm 290 koním, zatímco fanoušci dieselů se budou muset spokojit se stádem o 60 ořů nižším. Ovšem 230 naftových koní v Octavii také nebude k zahození, zvlášť když jsou od ABTu tradičně se zárukou.








ABT nově nabízí modifikace pro všechny vrcholné verze osmé generace Volkswagenu Golf. GTD tak může produkovat až 230 koní... Foto: ABT Sportsline




...zatímco v případě varianty R dostanete pod pravou nohu 384 koní, tedy jen o jednoho méně než v případě Porsche 911 Carrera. Foto: ABT Sportsline
Zdroj: ABT Sportsline
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Jaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
9.10.2025
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
