Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025 | Petr Prokopec
Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu.
Audi RS3 je dnes posledním modelem značky, který lze objednat s ikonickým pětiválcovým motorem pod kapotou. Pohonná jednotka o 2,5litrovém objemu přitom pod kapotou hatchbacku a sedanu produkuje 400 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou čísla, která by kdokoli soudný považoval za nedostatečná. Stejně tak lze smýšlet rovněž o akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximálce 290 km/h, které jsou na rodinný kompakt hodnoty pomalu z říše snů.
Laťku je ovšem možné vždy posunout o chlup výš. A dvorní tuner Audi právě k takovému kroku přikročil. Středobodem úprav Abtu je právě motorový prostor, kde provedení RS3-R nově dává až 510 koní a 600 Nm. Má tedy k dispozici víc výkonu, než měla osmiválcová Audi R8 při svém vstupu na trh. A třeba točivým momentem je překonáno i desetiválcové provedení supersportu. Není tak divu, že RS3-R zvládá sprint na stovku již za 3,3 sekundy, o tom jste s nedávno mohli nechat zdát i ve Ferrari.
Německý úpravce ovšem nezůstal jen u modifikací motoru, místo toho se podíval i na podvozek, který disponuje zkrácenými pružinami a odlišnými stabilizátory. Kromě toho dorazila i kovaná 20palcová kola, upravený bodykit s novým čelním splitterem, zadním spoilerem či bočními prahy. Stejně jako odlišné kryty zpětných zrcátek či zadní difuzor přitom vše bylo vyrobeno z uhlíkových vláken.
Co se vnitřku týče, tam už Abt zůstal docela skromný - přihazuje totiž pouze nové čalounění a jiné startovací tlačítko s vlastním logem. To je vše, přičemž RS3-R je nabízeno jen s kompletními úpravami. Jako takové bude dostupné pouze ve 125 exemplářích, přičemž cena paketu byla stanovena na 39 900 Eur, tedy na zhruba milion korun. K tomu je nicméně třeba přihodit 5 500 Eur (139 tisíc Kč) za montáž. A pochopitelně si musíte připlatit za výchozí RS3.
Ta dnes na českém trhu startuje na 1 649 900 Kč. Pokud tedy toužíte po 510 koních, se kterými zvládnete odvézt děti do školky, je třeba si celkově připravit zhruba 3 miliony korun. Takové peníze vám dnes nestačí ani na základní Porsche 911 Carrera, které je ve zrychlení pomalejší a pochopitelně i méně praktičtější. Ale zas je to Porsche...
























Abt RS3-R si můžete pořídit jako hatchback i sedan, dostupnost nové edice je však omezena 125 kusy. Každá verze se chlubí velmi agresivním bodykitem a 510 koňmi pod kapotou. Foto: Abt Sportsline
Zdroj: Abt Sportsline
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
