Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
První firma vyvinula reálnou náhradu bizarních ledvinek nových BMW, vyměnit je není snadné
21.12.2021 | Petr Miler
Už jsme viděli pokusy „napravit” přebujelé ledvinky nejnovějších BMW ve Photoshopu, jedna věc je ale přemalovat je na počítači a jiná nabídnout skutečně použitelnou alternativu. Firma Evolve ji vyvinula.
BMW už předloni odhalilo koncept nové řady 4. V té chvíli se automobilový svět zhrozil, neboť mnichovští dali jasně najevo, že budou pokračovat v gigantizaci čelních ledvinek svých aut. Koncept řady 4 osadili jejich vertikální verzí, která se táhne od lemu kapoty motoru až po spodní okraj předního nárazníku. A ve stejném duchu posléze vypustili nejen standardní model, ale kontroverzní partie naroubovali i na ostrou M4 a také na sedan M3. To kritiku jen zdůraznilo, z ostrých modelů se staly tak trochu karikatury sebe sama.
Už tehdy se říkalo, že BMW tímto krokem zajistilo živobytí tuningovým firmám a i když s odstupem času už řešení nových „eMek“ kritizováno tak hlasitě, alternativa skutečně přišla. Už po debutu obou aut se začaly objevovat různé virtuální návrhy na nápravu řešení čelních partií, které počítaly s horizontálně stylizovanými ledvinkami standardní velikosti, šlo ale pouze o cvičení designérů, která ani neměla v úmyslu měnit skutečná auta, natož aby z nich vzešly skutečné úpravy.
To až nyní mění známý britský úpravce Evolve. Jak si můžete sami poslechnout na videu níže, sám spoluzakladatel firmy říká, že už se proti nápadu BMW tak nevyhrazuje a spíše než s „řešením problému” přichází skutečně spíše s „alternativou” pro ty, kterým přístup automobilky nevoní, popř. pro ty, kteří se chtějí odlišit. A nechává nahlédnout do pozadí vzniku oné alternativní možnosti.
Jak podotýká, vytvořit něco takového ve skutečnosti není vůbec snadné. Ve Photoshopu lze namalovat cokoli, skutečný nárazník ale musí navazovat na nespočet dalších systémů, které v přídí vozu sídlí či na ni navazují. Vývoj tedy vyžadoval přesný 3D-scan přídě a desítky hodin práce s CADem, přičemž výše zmíněné logicky omezilo i prostor pro designovou kreativitu. Možná i proto spíše než jako skvělou náhradu předkládá spoluzakladatel Evolvu řešení firmy jako „možnost”, přičemž sám pochybuje, zda nyní nejsou ledvinky pro změnu moc malé.
Jak se vám výsledek líbí, posuďte sami. Za nás bychom řekli, že není dokonale harmonický, ovšem mnichovský originál je pro nás tak nepřijatelný, že bychom i této „alternativě” dali přednost. Připomeňme, že M3 G80 a M4 G82 přichází z továrny s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nabídne 480 a 510 koní. O jejich přenos na zadní nápravu nebo všechna kola se stará osmistupňový automat, šestistupňový manuál je k dispozici jen pro zadokolku. Později dorazí se stejně kontroverzním designem i kombík, ten už ovšem bude mít k dispozici jen pohon 4x4 a automat.



Firma Evolve se pokusila změnit design nových BMW M3 a M4, hlavně pak čelní partie s kontroverzními ledvinkami. Výsledek posuďte sami, podle nás má své silnější i slabší stránky, na rozdíl od jiných návrhů je to ale reálné, tedy i technicky schůdné řešení. Foto: Evolve
Zdroj: Evolve
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
