Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera | Petr Prokopec
Skoro se chce říci, že tady se pomalu už nedá nic zkazit, ale asi tušíte, že tak jednoduché to není. Přesto máme pocit, že AC Schnitzer uspěl. A to mu stačil v podstatě jen nový čelní splitter, boční prahy, zadní křídlo a výraznější kola, aby se tovární provedení studem červenalo v koutě.
Asi si můžeme přiznat, že nová SUV mnoho krásy nepobrala. Začalo to u nové X3, od té doby jsou problémem většiny novinek hlavně čelní partie, u nichž se nejspíše Jacek Peplowski, Martin Simmet a Serkan Budur nedokázali domluvit na jednotném postupu. Načež se jim nepovedly ani čelní ledvinky, ani světla, ani nárazník. Těmto prvků pak byly přizpůsobeny ostatní detaily, pročež se zákazník musí nechat přemlouvat, aby u značky nechal minimálně 1 472 900 Kč, na kterých právě X3 startuje. Situaci přitom nevylepšují ani verze s paketem M, který navíc přináší citelné zdražení.
Naštěstí jsou tu tuningové firmy, které se už pokouší zjednat nápravu. Jako první přichází se svou troškou do mlýna AC Schnitzer, který pod přední nárazník právě X3 instaloval výrazný splitter. Mimo to dorazila i boční stabilizační křidélka, přičemž oba prvky jsou lakovány lesklou černí, stejně jako již zmiňované ledvinky a centrální sekce nárazníku. Obojí je pak sice sériové, sladění s přidanými komponenty ale vzhledu skutečně pomohlo. Stejně jako výraznější boční prahy.
AC Schnitzer počítá hlavně s úpravou variant slavné sportovní divize, vzadu proto lze počítat pouze s výraznějším střešním křídlem, které doplňuje standardní difuzor. Znovu přitom vizáži napomáhá, že jednotlivé detaily jsou v lesklé černi, která ideálně kontrastuje s bílým lakem. Klientela si pak navíc bude moci vybrat hned z devíti designů litých kol, které jsou v nabídce v 19-, 21- a 22palcovém provedení. Jejich povrch pak může být leštěný, černý či dvoubarevný.
Po stránce mechanické se tuningová firma zatím příliš nerozjela, v nabídce má pouze pružiny přibližující podvozek blíž k zemi o 25 milimetrů. Uvnitř pak lze počítat pouze s hliníkovou sadou pedálů a jako bonus byla přepracována klíčenka. Tím je první kolo úprav u konce, přičemž AC Schnitzer ani neupřesnil, kdy a jestli vůbec lze čekat navýšení výkonu některých motorů.
Přesto úpravce s cenami nezůstává vyloženě u země. Za čelní splitter je totiž třeba zaplatit 1 790 Eur (cca 44 tisíc Kč), zatímco boční prahy vychází na 790 Eur (skoro 20 tisíc Kč) a zadní křídlo na 519 Eur (cca 13 tisíc Kč). Ve všech případech navíc musíte počítat s dodatečným lakováním a instalací v nějakém servisu. Ten vám pak může vyměnit i pružiny, které stojí 539 Eur (přes 13 tisíc Kč), zatímco sada kol a příslušných pneumatik stojí až 5 590 Eur (rovných 138 tisíc Kč). Možná bude nakonec lepší zvolit fešnější základ...


















BMW X3 se zatím mnoha úprav nedočkalo, ovšem i to málo dokázalo jeho vizáž výrazně proměnit - samozřejmě k lepšímu. I když tedy pár kousků plastu není levných, v případě zájmu o mnichovské SUV o nich pouvažujte. Foto: AC Schnitzer
Zdroj: AC Schnitzer
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva