První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami

Skoro se chce říci, že tady se pomalu už nedá nic zkazit, ale asi tušíte, že tak jednoduché to není. Přesto máme pocit, že AC Schnitzer uspěl. A to mu stačil v podstatě jen nový čelní splitter, boční prahy, zadní křídlo a výraznější kola, aby se tovární provedení studem červenalo v koutě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami

včera | Petr Prokopec

První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami

/

Foto: AC Schnitzer

Skoro se chce říci, že tady se pomalu už nedá nic zkazit, ale asi tušíte, že tak jednoduché to není. Přesto máme pocit, že AC Schnitzer uspěl. A to mu stačil v podstatě jen nový čelní splitter, boční prahy, zadní křídlo a výraznější kola, aby se tovární provedení studem červenalo v koutě.

Asi si můžeme přiznat, že nová SUV mnoho krásy nepobrala. Začalo to u nové X3, od té doby jsou problémem většiny novinek hlavně čelní partie, u nichž se nejspíše Jacek Peplowski, Martin Simmet a Serkan Budur nedokázali domluvit na jednotném postupu. Načež se jim nepovedly ani čelní ledvinky, ani světla, ani nárazník. Těmto prvků pak byly přizpůsobeny ostatní detaily, pročež se zákazník musí nechat přemlouvat, aby u značky nechal minimálně 1 472 900 Kč, na kterých právě X3 startuje. Situaci přitom nevylepšují ani verze s paketem M, který navíc přináší citelné zdražení.

Naštěstí jsou tu tuningové firmy, které se už pokouší zjednat nápravu. Jako první přichází se svou troškou do mlýna AC Schnitzer, který pod přední nárazník právě X3 instaloval výrazný splitter. Mimo to dorazila i boční stabilizační křidélka, přičemž oba prvky jsou lakovány lesklou černí, stejně jako již zmiňované ledvinky a centrální sekce nárazníku. Obojí je pak sice sériové, sladění s přidanými komponenty ale vzhledu skutečně pomohlo. Stejně jako výraznější boční prahy.

AC Schnitzer počítá hlavně s úpravou variant slavné sportovní divize, vzadu proto lze počítat pouze s výraznějším střešním křídlem, které doplňuje standardní difuzor. Znovu přitom vizáži napomáhá, že jednotlivé detaily jsou v lesklé černi, která ideálně kontrastuje s bílým lakem. Klientela si pak navíc bude moci vybrat hned z devíti designů litých kol, které jsou v nabídce v 19-, 21- a 22palcovém provedení. Jejich povrch pak může být leštěný, černý či dvoubarevný.

Po stránce mechanické se tuningová firma zatím příliš nerozjela, v nabídce má pouze pružiny přibližující podvozek blíž k zemi o 25 milimetrů. Uvnitř pak lze počítat pouze s hliníkovou sadou pedálů a jako bonus byla přepracována klíčenka. Tím je první kolo úprav u konce, přičemž AC Schnitzer ani neupřesnil, kdy a jestli vůbec lze čekat navýšení výkonu některých motorů.

Přesto úpravce s cenami nezůstává vyloženě u země. Za čelní splitter je totiž třeba zaplatit 1 790 Eur (cca 44 tisíc Kč), zatímco boční prahy vychází na 790 Eur (skoro 20 tisíc Kč) a zadní křídlo na 519 Eur (cca 13 tisíc Kč). Ve všech případech navíc musíte počítat s dodatečným lakováním a instalací v nějakém servisu. Ten vám pak může vyměnit i pružiny, které stojí 539 Eur (přes 13 tisíc Kč), zatímco sada kol a příslušných pneumatik stojí až 5 590 Eur (rovných 138 tisíc Kč). Možná bude nakonec lepší zvolit fešnější základ...


První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 1 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 01První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 2 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 02První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 3 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 03První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 4 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 04První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 5 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 05První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 6 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 06První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 7 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 07První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 8 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 08První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 9 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 09První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 10 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 10První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 11 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 11První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 12 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 12První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 13 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 13První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 14 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 14První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 15 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 15První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 16 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 16První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 17 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 17První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami - 18 - BMW X3 2025 AC Schnitzer 18
BMW X3 se zatím mnoha úprav nedočkalo, ovšem i to málo dokázalo jeho vizáž výrazně proměnit - samozřejmě k lepšímu. I když tedy pár kousků plastu není levných, v případě zájmu o mnichovské SUV o nich pouvažujte. Foto: AC Schnitzer

Zdroj: AC Schnitzer

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.