Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Range Rover Evoque od Loder1899: sen Barbie nabral vzhled lovce
25.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý tuner Loder1899 zapracoval na nejmenším Range Roveru a více než styl podtrhl jeho offroadové schopnosti. Nezůstal přitom jen u vzhledu.
Obsáhlý test třídveřového Range Roveru Evoque s motorem SD4, tedy naftovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru a výkonu 190 koní, přenášeného šestistupňovým manuálem na všechna čtyři kola, jsme zveřejnili už před nějakou dobou. Jmenoval se na „na oltáři stylu”, což zřejmě hovoří za vše, přesto jsme zmiňovali, že vůz si díky svým poctivým základům ponechal i schopnost vypořádat se s těžkým terénem. Právě na tuto stránku Evoque se pak zaměřil nově představený balíček úprav od německé firmy Loder1899.
Otázka, kterou si tuner položil, byla v tom smyslu, zda při vší eleganci, stylu a vytříbeném vkusu je Evoqu i dostatečně drsný. A aby mohli odpovědět kladně, trochu jej upravili; dle jejich slov z něj touto „injekcí testosteronu” vyrobili více „off-road macho” stroj. Zajímavé, jak na to šli?
Zvenku na první pohled zaujme přední leštěný nerezový rám o průměru trubky 76 mm, boční nášlapy rovněž z nerezi a osmnáctipalcová kola, obutá do univerzálních terénních pneumatik Mickey Thompson ATZ. Ty spolu s jinými pružinami, zvyšujícími světlou výšku o 35 mm, naznačují, že nemusí nutně jít jen o show, ale že úpravce měl na paměti i ty, kteří by se svým stylovým SUV občas rádi opustili jistotu asfaltových silnic. V prodírání se terénem mohou také pomoci přídavné světlomety zn. PIAA. Zda kit obsahuje i pořádný spodní kryt motoru a převodovky, není psáno.
Pod kapotou se rovněž odehrály změny. Motor SD4, který jsme měli ve výše zmíněném testu, dostal 30 koní a 80 Nm navíc, takže nyní dává 220 k a 500 Nm, což už je slušná porce. Ke zrychlení z nuly na stovku teď Evoqu stačí 8,2 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až u 210 km/h.
Výkonový balíček je jedinou položkou, u které neznáme cenu. Trubkový rám stojí od 399 Eur (cca 10 000 Kč), boční nášlapy přijdou na 499 Eur (cca 12 600 kč) a přídavné světlomety jsou za 538 Eur (cca 13 600 Kč). Pokud budete mít zájem i o úpravu podvozku, připravte si 699 eur (cca 17 600 Kč) na pružiny a mezi 2312 a 3 790 eury (58 500 - 95 900 Kč) na kola s pneumatikami.
Zadarmo to tedy pochopitelně není a možná by stačilo obout sériový Range Evoque do terénních pneumatik (a namontovat řádnou ochranu spodku auta), aby se jeho běžný majitel k limitu jeho schopností mimo asfalt, které nejsou vůbec špatné, ani nepodíval. Trochu víc „macho” se však nejmenší Range touto úpravou určitě stal...












Loder1899 o své úpravě hovoří jako o chlapácké. A není to jen show
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
