Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Romeo Ferraris Cinquone je zběsilý Fiat 500 s až 248 koňmi na 970 kg
13.12.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud hledáte význam slov „kapesní raketa”, můžete pro jednou zapomenout na výkladový slovník. Romeo Ferraris Cinquone je ztělesňuje do detailu.
Fiat 500 vypadá jako auto pro „holčičky”, třebaže si s ním v novém filmu Spectre má pohrávat i James Bond. Faktem ale je, že pětistovky odedávna, navzdory svému vzhledu i proporcím, umějí být také pořádně kousavými bestiemi, skoro se chce říci štírky. Firma, později divize Fiatu jménem Abarth jim totiž dokáže vdechnout pořádnou dávku koní navrch a nezůstat jen u toho - náš někdejší test Abarthu 500 s přídomkem nepodobným nechvalně proslulým jednotkám německé armády je rychlý, schopný i zábavný. Ale co když vám to nestačí?
Můžete se pochopitelně spokojit s nějakým drobným tuningem motoru nebo si počkat na Zender Corse Stradale a nechat se opájet parametry podobnými Alfě 4C. Jenže to první může být málo a to druhé moc. Hledáte-li něco „tak akorát”, pak se optimální cestou jeví být dílo firmy Romeo Ferraris.
Název společnosti připomínající vietnamské parazitování na slávě známých značek sice nezní nejvěrohodněji a důvěry nepřidá ani fakt, že o dnes představovaném díle jsme poprvé slyšeli už před léty. Italskému tunerovi se ale tři roky po představení prvního konceptu podařilo dostat své dílo do prodeje a za pozornost stojí pořád. A o co přesně se jedná?
Romeo Ferraris si vzal do parády zmíněný Abarth 500, tedy továrně vyladěný Fiat 500, a udělal s ním to nejlepší, co úpravce udělat může - ubral mu na hmotnosti a přidal na výkonu. Výsledkem je Romeo Ferraris Cinquone, auto s upraveným vzhledem i technikou, které si svou dynamikou nezadá ani s podstatně serioznějšími sporťáky.
Pokud jde o vzhled, drží se Cinquone designu pětistovky, z její standardní karoserie ale ponechalo beze změn máloco. Vůz má citelně rozšířenou stavbu, dostal jiné nárazníky, prahy, kapotu motoru, vnější zpětná zrcátka, nějaké to přítlačné křidélko, centrálně umístěnou koncovku výfuku nebo 18" kola. Vyobrazený výsledek přitom není jediný možný - firma nabízí rozličné karbonové doplňky, které mít můžete a nemusíte.
Výše zmíněné či níže viděné můžete považovat za poněkud pouťové, jen o „magnet na kočičky” tady ale určitě nejde. Pokud si vůz pořídíte v provedení Leggera, bude kapota motoru i viko kufru vyvedeno z plastu vyztuženého karbonovými vlákny a některá okna budou plastová (pravděpodobně ale bude modifikací více, minimálně uvnitř), což se postará o snížení hmotnosti vozu na 970 kg, celých 60 kilogramů pod hmotnost standardního provedení.
Mohli bychom ještě chvíli hovořit o interiéru, v jeho případě ale Romeo Ferraris mluví hlavně o tom, že s ním dovede udělat „co si jen klient bude přát”. Raději se tedy podíváme pod kapotu, neboť ani tam nezůstalo nic při starém. A ve spojení se sníženou hmotností už tak docela lehkého auta to slibuje intenzivní prožitky za volantem.
V nejslabším provedení vám Alfonso Lamborghinis Romeo Ferraris dodá Cinquone s motorem 1,4 T-Jet naladěným na nejvýše 117 kW (160 koní) a 230 Nm. S pětistupňovým manuálem pak zdolá vůz stovku za 7,4 sekundy a dosáhne rychlost až 211 km/h - to jen pro ty nejskromnější.
Náročnější klienti mohou sáhnout pro variantě Cinquone S, která motoru 1,4 turbo dopřeje až 154 kW (211 koní) a 310 Nm. S tímto výkonem vůz akceleruje na stovku za 5,7 sekundy a rozjede se až na 232 km/h. Vydolovat podobné parametry z motoru o takovém objemu se zdá být už extrémním dílem, Italové ale šli ještě dál.
Pro ty nejnáročnější je k dispozici také verze Cinquone Corsas výkonem až 182 kW (248 koní) a 330 Nm. Akceleraci na stovku tohoto podtunového diblíka už dalších 37 koní příliš nepomůže (5,5 sekundy), o 8 km/h vyšší maximálka (240 km/h) a jistě citelně lepší zrychlení „na dvě stě a dál” už stojí za pozornost.
Jak asi tušíte, takové auto nevyjde lacino. Romeo Ferraris Cinquone neprodává jako úpravu, ale jako „vlastní model”, a to za ceny od 47 762 Eur za hatchback Cinquone až po 69 220 Eur za Cinquone Corsa Cabrio. Ano, tuhle šílenost můžete mít i bez střechy, „v českých” za 1,31 milionu až 1,91 milionu Kč. Tak kdo má zájem?









































Romeo Ferraris Cinquone je zběsilé auto za docela zběsilou cenu. Za výjimečnost se zkrátka platí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy