Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Octavia RS Combi s 423 koňmi udělá i přes 270 km/h, ne až tak draho
17.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tahle Octavia vypadá jako normální RS s jinými koly. Jenže pod kapotou má turbo z Golfu R a řízení motoru, které se stará až o 423 koní.
Škoda Octavia RS je už v sériové podobě slušně rychlé auto. Není to zrovna sporťák, spíše něco jako hot hatch, který není tak úplně „hatch”. Ale právě v tom spočívá její kouzlo - je to v podstatě „normální” auto, které se ale neztratí ani Nordschleife, natož pak kdekoli jinde. Standardně má 220 koní a nabízí se i silnější verze s 230 koňmi a podle nás to není málo - zvláště RS 230 s elektronickou alternativou samosvoru mezi předními koly umí vážně dost. Jenže podle britského úpravce Revo Technik to málo je. A to zoufale.
Pustili se tedy do práce, konkrétně kombíku Octavie RS s převodovkou DSG. A právě na tomto voze ukazují novinku - balíček úprav, který je dostupný i pro Golf GTI a Audi A3. Nejpodstatnější novinkou je nový software pro řídící elektroniku, který dostal označení Stage 3. A s ním je možné dostat z dvoulitrového TSI 386 až 423 koní v závislosti na použitém palivu a dalších proměnlivých okolnostech.
Pochopitelně ale potřebujete i pár dalších „drobností”. Jako třeba větší turbo IS38 z Golfu R nebo Audi S3 s odpovídajícími úpravami sání a výfukového systému se sportovním katalyzátorem. Revo doporučuje také větší mezichladič, silnější brzdy a odolnější spojku u vozu s manuálním řazením. Vůz na snímcích, na kterém Revo věci testuje, má také lepší odpružení, tužší stabilizátory a 19" kola z dílny Reva s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx. Ty už ale pochopitelně k vyššímu výkonu mít nemusíte, třebaže jsou hodné doporučení.
Výsledkem je na každý pád výkon až 415 koní v 5 400 otáčkách a 515 Nm ve 2 900 - 4 000 ot./min. Spolu se softwarem pro motor byla upravena také řídící jednotka převodovky, která nyní drží motor lépe ve správném pásmu otáček. Pořád ale zůstal zachován eko-režim, když chcete jet extra úsporně, a vůz se prý při klidné jízdě tolik neodchyluje od spotřeby paliva neupraveného auta. A asi není důvod, aby se odchyloval, pokud dodatečný výkon nepoužíváte.
Jízdně je tento vůz podle testu britských Pistonheads celkem podobný běžné Octavii RS. Až na to, že když šlápnete na plyn, tohle auto opravdu jede. Zrychlení ze 100 na 200 km/h je údajně otázkou 9 vteřin, což je čas srovnatelný se skutečnými sporťáky. A na videu níže můžeme vidět rychlost 170 mph - tedy nějakých 273,6 km/h. Tachometr Octavie RS proměřuje minimálně a pro tento vůz tedy zřejmě nebude problém dosáhnout skutečných 270 km/h. V rodinném kombíku nižší střední třídy. Značky Škoda.
Je tu ale jeden problém, který se projevuje velmi nahlas - absence samosvoru, nebo i jen jeho elektronické náhražky. Když u Revo Techniku začínali pracovat, ještě nebyla k mání verze RS 230, proto svůj vůz postavili na „standardní” Octavii RS. Postavit stejnou úpravu na základech RS 230 ale jistě nebude potíž - motor obou aut je totožný, zvýšení výkonu RS 230 má na svědomí pouze výfuk a software.
Problémem se naopak nezdá být cena, uvážíme-li ohromné zvýšení výkonu na takřka dvojnásobek. Software pro motor přijde na 958 liber (tj. asi 33 000 Kč), nezbytností jsou pro vyšší výkon nové turbo s cenou 1 200 liber (cca 41 800 Kč), nové sání za 358 liber (cca 12 400 Kč) a upravený výfuk za 718 liber (cca 25 000 Kč). Ano, to je dohromady něco málo přes 110 tisíc Kč, ale za dalších 195 koní? Ty vám za takové peníze prodá málokdo.
Mimochodem všechny úpravy, které jsou na autě na fotkách, dohromady dají 5 364 liber, tedy asi 184 tisíc korun a onen software neupravuje jen motor. Pochopitelně zmizí omezovač rychlosti, nové řízení vám ale dovolí třeba i používat současně brzdu a plyn, což tovární software znemožňuje. Nový „soft” dále omezuje potenciál motoru, když není zahřátý a zvyšuje maximální použitelné otáčka - to všechno zní sympaticky.
Jinou věcí je pochopitelně otázka spolehlivosti - přeci jen nějakých 213,2 koní na litr je pořádný zápřah. Když ale sám Volkswagen prodává tyhle motory s plnou zárukou a 151,2 k/l v Golfu R a Audi S3, troufáme si odhadnout, že se během prvních 50 tisíc kilometrů, ze kterých bude jen zlomek pod plným plynem, nerozsypou. Testovací auto má za sebou přes 19 tisíc km, jak vidno na videu, a očividně stále funguje.






















Tahle Octavia má 415 koní a ani to na ní není vidět
Výkonové parametry upraveného motoru jsou úctyhodné, stejně jako ty dynamické. Graf ukazuje výkon na kolech, proto jsou hodnoty nižší než ty zmíněné v článku - maximálních 423 koní je výkon „na klice”
Podstata změny je softwarová, i když se změnil i některý hardware. vůz se 415 koňmi dosahuje rychlosti 170 mph, tedy 274 km/h, s pozoruhodnou lehkostí
Zdroj: Revo Technik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejčtenější články
Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva