Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Švýcaři napravili největší chybu krásné Alfy Romeo s motorem od Ferrari, bohužel až 14 let po konci výroby
1.6.2024 | Petr Prokopec
Pozdvižení dál budí všude, kde se objeví, a to i když se už 14 let nevyrábí. Teď ho budí ještě víc. Až tak dlouho po ukončení produkce se 8C Competizione dokázala zbavit rozpačité robotizované převodovky
V roce 2003 představila Alfa Romeo na autosalonu ve Frankfurtu koncept, ze kterého se odborné i laické veřejnosti podlamovala kolena. Italové však nezůstali jen u něj a čtyři léta na to vyrukovali s produkčním modelem 8C Competizione. Vůz byl vyprodán ještě před odhalením, přičemž značka obdržela víc než 1 400 objednávek od movité klientely. Do výroby se ovšem dostalo jen 500 kusů kupé, které s ročním odstupem následoval Spider. Otevřené varianty nicméně vzniklo jen dodatečných 329 exemplářů.
Celá produkce spoléhala na 4,7litrový osmiválec, jenž měl kořeny u Ferrari. Nešlo tedy jen o vůz pohledný, ale také patřičně výkonný, neboť na zadní kola mířilo 450 koní. Kupé s nimi zvládlo stovku za 4,2 sekundy, čtvrtmíli za 12,4 sekundy a dosáhlo maximálky 292 km/h. Nicméně realita byla ještě lepší, majitelé se totiž na dostatečně dlouhém kusu dálnice s neomezenou rychlostí mohli dostat až za magickou třístovku. Pomalu tak nebyl důvod, proč si stěžovat, jedna piha na kráse tu ale byla.
Kupé i Spider totiž standardně počítaly pouze s šestistupňovým robotizovaným manuálem. Tedy převodovkou, která spoustě lidí nutně nevyhovuje - s vozem vás nedokáže propojit tak jako ruční řazení, zároveň není tak hladká jako automat. Právě to byl důvod, proč se po letech na 8C Competizione zadívala švýcarská tuningová firma Officine Fioravanti. Ta původní sekvenci nahradila klasickým šestistupňovým manuálem, což si vyžádalo větší úpravu středového tunelu.
Úpravce nicméně odvedl skvělou práci, neboť řadička s otevřenou kulisou vypadá, jako kdyby s ní původně vyrukovala továrna. Podobně je na tom také trojice pedálů. Jen u toho se ale Švýcaři nezastavili, po jejich zásazích je totiž vůz zjevně ještě rychlejší, a to přesto, že manuál by čas potřebný k dosažení stovky měl spíše zredukovat. Jenže hrátky se softwarem vedly k navýšení výkonu, souběžně s tím byla navíc také zredukována hmotnost.
Konkrétní parametry švýcarská společnost nezveřejnila, dodala však, že dále přivedla do hry elektronicky ovládané a stavitelné tlumiče Öhlins, stejně jako sadu karbon-keramických brzd. Vůz by tedy neměl excelovat pouze v přímce, ale také v zatáčkách nebo při deceleraci. Z toho důvodu se dovnitř nastěhovala nová karbonová sedadla, jenž byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Laboratori Meccanica Torino a která vylepšují jízdní pozici i komfort.
Kolik peněz si majitelé musí na takovou konverzi připravit, zůstává rovněž tajemstvím. O levnou záležitost ale jistě nepůjde. Na druhou stranu jde zatím o jedinou úpravu svého druhu, která je s Alfou Romeo 8C Competizione spojena. Vůbec by nás tak nepřekvapilo, kdyby ke Švýcarům zamířilo pár desítek kusů a ti tak měli zajištěnou práci možná i na hezkých pár let dopředu.








Švýcaři si vzali do parády Alfu Romeo 8C Competizione, které dodali manuál, vyšší výkon i nižší hmotnost. Foto: Officine Fioravanti, tiskové materiály
Zdroj: Officine Fioravanti
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva