Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý italský sedan má z výroby 510 koní, je ale jasné, že jeho šestiválcové biturbo má ještě větší potenciál. Toto má koní 612, plánuje se až 700.
Německá firma Pogea Racing se věnuje úpravám řady aut, prakticky pokaždé však jde o chiptuning. Tedy o přehrání programu řídicí jednotky za účelem dosažení vyššího výkonu relativně snadnou cestou. Pokud přijde řeč na výraznější přestavby, zaměřil se tento tuner zejména na italské automobily, konkrétně pak na modely Alfy Romeo a Abarthu. My přitom dnes zůstaneme u prvního zmíněného výrobce.
Firma Pogea Racing totiž aktuálně oznámila, že se jí povedlo navýšit výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, jímž je osazena Giulia QV. Ta standardně počítá s výkonem 510 koní, úpravce ovšem aktuálně nabízí pouze úpravou řídicí jednotky navýšení tohoto stáda na 612 koní. Točivý moment pak narůstá z 600 na 750 Nm.
Jde již o druhou fázi ladění motoru, s tou první firma vyrukovala loni v listopadu. V té době přitom pohonná jednotka nabízela 577 koní a 733 Nm. Také v tomto případě bylo vyšších čísel dosaženo pouze za pomoci odlišné ECU, do budoucna to ale Pogea Racing tak snadné mít nebude. Němci totiž již oznámili, že velmi brzy motor vyladí na 700 koní.
Tato modifikace již bude vyžadovat také hardwarové modifikace, minimem bude nové sání a výfuk, softwarové úpravy pochopitelně zůstanou. Nakolik se ovšem promění jízdní dynamika, to prozatím není jisté. Standardem je sprint na stovku za 3,9 sekundy, tento čas ale dozajista snížily již stávající úpravy motoru.
Můžeme tedy jen dodat, že Giulia QV stoprocentně míří do teritoria nejrychlejších supersportů světa. A to nikoliv jen úpravami pohonné jednotky, dále se totiž německý úpravce zabývá také modifikacemi aerodynamiky a vzhledu. Ty se soustředí na zadní difuzor a křídlo, pro něž je inspirace čerpána u Ferrari. Obdobně tomu pak bude i u čelních partií.
Závěrem jen zmíníme, že kosmetické doplňky by se v nabídce firmy měly objevit zhruba v dubnu. Zvýšení výkonu na 612 koní lze však objednat již nyní, byť cena prozatím známa není. Firma Pogea Racing ovšem s takto upraveným motorem najela 10 tisíc kilometrů, aby měla jistotu, že modifikace neohrozí jeho životnost.


Pogea Racing naladila motory Alfy Romeo Giulia QV na 612 koní
Do budoucna se chystá ještě vyšší výkon, stejně jako odlišný difuzor a zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025Tohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
29.5.2025Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29.5.2025Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva