Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý italský sedan má z výroby 510 koní, je ale jasné, že jeho šestiválcové biturbo má ještě větší potenciál. Toto má koní 612, plánuje se až 700.
Německá firma Pogea Racing se věnuje úpravám řady aut, prakticky pokaždé však jde o chiptuning. Tedy o přehrání programu řídicí jednotky za účelem dosažení vyššího výkonu relativně snadnou cestou. Pokud přijde řeč na výraznější přestavby, zaměřil se tento tuner zejména na italské automobily, konkrétně pak na modely Alfy Romeo a Abarthu. My přitom dnes zůstaneme u prvního zmíněného výrobce.
Firma Pogea Racing totiž aktuálně oznámila, že se jí povedlo navýšit výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, jímž je osazena Giulia QV. Ta standardně počítá s výkonem 510 koní, úpravce ovšem aktuálně nabízí pouze úpravou řídicí jednotky navýšení tohoto stáda na 612 koní. Točivý moment pak narůstá z 600 na 750 Nm.
Jde již o druhou fázi ladění motoru, s tou první firma vyrukovala loni v listopadu. V té době přitom pohonná jednotka nabízela 577 koní a 733 Nm. Také v tomto případě bylo vyšších čísel dosaženo pouze za pomoci odlišné ECU, do budoucna to ale Pogea Racing tak snadné mít nebude. Němci totiž již oznámili, že velmi brzy motor vyladí na 700 koní.
Tato modifikace již bude vyžadovat také hardwarové modifikace, minimem bude nové sání a výfuk, softwarové úpravy pochopitelně zůstanou. Nakolik se ovšem promění jízdní dynamika, to prozatím není jisté. Standardem je sprint na stovku za 3,9 sekundy, tento čas ale dozajista snížily již stávající úpravy motoru.
Můžeme tedy jen dodat, že Giulia QV stoprocentně míří do teritoria nejrychlejších supersportů světa. A to nikoliv jen úpravami pohonné jednotky, dále se totiž německý úpravce zabývá také modifikacemi aerodynamiky a vzhledu. Ty se soustředí na zadní difuzor a křídlo, pro něž je inspirace čerpána u Ferrari. Obdobně tomu pak bude i u čelních partií.
Závěrem jen zmíníme, že kosmetické doplňky by se v nabídce firmy měly objevit zhruba v dubnu. Zvýšení výkonu na 612 koní lze však objednat již nyní, byť cena prozatím známa není. Firma Pogea Racing ovšem s takto upraveným motorem najela 10 tisíc kilometrů, aby měla jistotu, že modifikace neohrozí jeho životnost.

Pogea Racing naladila motory Alfy Romeo Giulia QV na 612 koní

Do budoucna se chystá ještě vyšší výkon, stejně jako odlišný difuzor a zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 10 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 11 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
včera
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
