Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.
V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.
Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.
Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.
Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.
Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.
Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.
Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...
Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejčtenější články
- K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024 - Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 - ADAC varuje před klikami dveří moderních aut. Máte si vybrat jiný vůz, představují až smrtelné nebezpečí
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 00:39 - M.Z.
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 20:39 - HondaMan
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB