Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výměny originálních motorů za jiné nejsou nic až tak výjimečného, jsou ale případy, které zdvihají obočí. Rolls s plejebejským R6 místo V12 je jedním z nich.
Rolls-Royce Phantom je majestátním vozem, ať již jde o jakoukoliv generaci. Ta sedmá, tedy donedávna vyráběná ke svému pohonu užívala 6,75litrový dvanáctiválec naladěný na 460 koní a 720 Nm. To sice není nic světoborného, zvláště přes nemalou hmotnost vozu, nicméně na obstojnou jízdní dynamiku daný výkon i točivý moment postačil. Ostatně většina majitelů britského vozu využívá spíše zadní sedadla a služeb řidiče, jemuž není dovoleno seznamovat plynový pedál s koberečkem s dlouhým chlupem.
Ke zcela jinému táboru se ovšem hlásí jedena z japonských majitelů, který si pořídil exemplář z první série vyráběné v letech 2003 až 2012. Loni v létě jej totiž pohonná jednotka opustila, dle neověřených informací mělo dojít k jejímu zadření v důsledku ztráty chladicí kapaliny. Zda za tím stálo špatné zacházení vlastníka, není jisté - s ohledem na další osud britské limuzíny je to ale docela pravděpodobné.
Koupě či oprava dvanáctiválcového motoru se totiž majiteli zdála příliš nákladnou, a proto se rozhodl pro instalaci řadového třílitrového šestiválce 2JZ-GTE. Tedy motoru, jenž se svého času montoval i do Toyoty Supra. V tomto případě přitom ještě dostal kované komponenty od firmy HKS, stejně jako kompresor GTS8555. Mimo to však dorazilo ještě turbo T78-33D s logem GReddy.
Dvojité přeplňování logicky zvedlo výkon motoru do nemalých výšin. Pokud je přitom využit plnící tlak 1,6 baru, může majitel počítat s 600 koňmi. V případě navýšení tlaku na rovné dva bary ale má k dispozici nemalých 900 koní. Počítat tedy lze s daleko lepší akcelerací než u továrního provedení, ačkoliv zvukový projev pohonné jednotky nás příliš nepřesvědčil - navíc na Rolls-Royce je příliš hlasitý.
V rámci přestavby dorazila nová a dále přepracovaná automatická převodovka Aristo, jejíž volič byl zasazen do středového tunelu (běžně se u Phantomu řadí na sloupku řízení). Povšimnout si pak můžeme nemalého množství dodatečných displejů a budíků, jenž zobrazují otáčky, teplotu vody a oleje, rychlost či plnící tlak. Je tak evidentní, že původní přístrojový štít je zde zcela zbytečný.
Modifikace kompletuje pár chromových doplňků interiéru, nad těmi lze ale již pomalu jen mávnout rukou. Ono přehození pohonné jednotky a především její zástavbu do vozu včetně dalších komponentů ovšem bude leckdo považovat za barbarství, navíc velmi amatérské. Ale třeba budete patřit mezi ty, kteří to uvidí jinak. Tak či onak je podobná úprava dnes předposledního Phantomu hodně nevídaná a vpravdě bizarní...











Tenhle Rolls-Royce Phantom pohání řadový šestiválec z Toyoty Supra vyladěný až na 900 koní...
...původní V12 byl totiž zadřena a jeho výměna či oprava přišla majiteli příliš drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejnovější články
Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
před 9 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 11 hodinamiEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
včeraHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
včeraMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva