Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 Rocket Bunny: s turbem ve stylu Rychle a zběsile
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na první pohled vypadá tato kreace opravdu extrémně, motor však na své turbo teprve čeká. Modifikací je př už teď víc než dost.
Některé věci občas postrádají logiku. Zvláště, když se podíváme na výrazně modifikovaný Scion FR-S, u nás známý spíše jako Toyota GT 86 nebo Subaru BRZ. Nikoliv kvůli tomu, že bychom se na dodatečné plasty či 18palcová litá kola lakovaná odlišně na straně řidiče i spolujezdce dívali z patra. Spíše kvůli pozadí celého projektu. O vznik tuningové novinky se postarala firma Rocket Bunny sídlící v Japonsku. Její majitel, Ken Miura, ovšem vůz importoval ze Spojených států, což je opravdovým paradoxem. FR-S se totiž stejně jako GT 86 nebo BRZ vyrábí v továrně Subaru v Japonsku. Vůz tak musel dvakrát do lodního kontejneru.
Ještě podivnější přitom je, že Miura měl přímo v Japonsku k dispozici Toyotu GT 86 ve verzi RC, která je přímo určena tuningovým firmám. Vybavena je proto černými nárazníky a ocelovými koly, což jsou prvky, které každá ladičská společnost vymění jako první. To ostatně Miura udělal rovněž. Mimo to pak svou kreaci osadil ještě monstrózním zadním křídlem, výrazně tvarovanými bočními prahy nebo závodním volantem bez airbagu.
Důvodem je budoucí kariéra vozu, Miura by totiž s vozem v brzké době velmi rád nastoupil do drifterské soutěže. Díky tomu ostatně sebou vozí sadu 15palcových kol BBS, jejichž pneumatiky vyjdou majitele tuningové firmy levněji než obutí na osmnáctky Enkei. Ty jsou zde pouze pro show, čímž se vysvětluje i důvod, proč jsou na straně řidiče osazeny ráfky v leštěném provedení, zatímco u spolujezdce byly lakovány na černo.
Ještě před samotnými závody přitom Miura hodlá prozatím standardní dvoulitrový motor o výkonu 200 turbodmychadlem GReddy, s nímž bude mnohem snadnější vůz přimět k powerslidům a hlavně jej v nich udržet. Jedinými mechanickými úpravami celého vozu je totiž snížený podvozek značky KW a sportovní výfuk.
Jak upravená soustava zní, to vám již prozradí přiložené video. Porovnat jej následně můžete se zvukem standardní Toyoty GT 86, jejíž zrychlení z 0 na 250 km/h jsme natočili a jejíž test z českých silnic pro vás chystáme. Pro nedočkavce pak máme stále k dispozici první dojmy z prezentace dvoudveřového kupé ve Španělsku.


























Rocket Bunny Scion FR-S je po stránce exteriéru výrazně modifikován. Motorový prostor ale na úpravy teprve čeká
Zdroj: Speed Hunters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
