Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 Rocket Bunny: s turbem ve stylu Rychle a zběsile
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na první pohled vypadá tato kreace opravdu extrémně, motor však na své turbo teprve čeká. Modifikací je př už teď víc než dost.
Některé věci občas postrádají logiku. Zvláště, když se podíváme na výrazně modifikovaný Scion FR-S, u nás známý spíše jako Toyota GT 86 nebo Subaru BRZ. Nikoliv kvůli tomu, že bychom se na dodatečné plasty či 18palcová litá kola lakovaná odlišně na straně řidiče i spolujezdce dívali z patra. Spíše kvůli pozadí celého projektu. O vznik tuningové novinky se postarala firma Rocket Bunny sídlící v Japonsku. Její majitel, Ken Miura, ovšem vůz importoval ze Spojených států, což je opravdovým paradoxem. FR-S se totiž stejně jako GT 86 nebo BRZ vyrábí v továrně Subaru v Japonsku. Vůz tak musel dvakrát do lodního kontejneru.
Ještě podivnější přitom je, že Miura měl přímo v Japonsku k dispozici Toyotu GT 86 ve verzi RC, která je přímo určena tuningovým firmám. Vybavena je proto černými nárazníky a ocelovými koly, což jsou prvky, které každá ladičská společnost vymění jako první. To ostatně Miura udělal rovněž. Mimo to pak svou kreaci osadil ještě monstrózním zadním křídlem, výrazně tvarovanými bočními prahy nebo závodním volantem bez airbagu.
Důvodem je budoucí kariéra vozu, Miura by totiž s vozem v brzké době velmi rád nastoupil do drifterské soutěže. Díky tomu ostatně sebou vozí sadu 15palcových kol BBS, jejichž pneumatiky vyjdou majitele tuningové firmy levněji než obutí na osmnáctky Enkei. Ty jsou zde pouze pro show, čímž se vysvětluje i důvod, proč jsou na straně řidiče osazeny ráfky v leštěném provedení, zatímco u spolujezdce byly lakovány na černo.
Ještě před samotnými závody přitom Miura hodlá prozatím standardní dvoulitrový motor o výkonu 200 turbodmychadlem GReddy, s nímž bude mnohem snadnější vůz přimět k powerslidům a hlavně jej v nich udržet. Jedinými mechanickými úpravami celého vozu je totiž snížený podvozek značky KW a sportovní výfuk.
Jak upravená soustava zní, to vám již prozradí přiložené video. Porovnat jej následně můžete se zvukem standardní Toyoty GT 86, jejíž zrychlení z 0 na 250 km/h jsme natočili a jejíž test z českých silnic pro vás chystáme. Pro nedočkavce pak máme stále k dispozici první dojmy z prezentace dvoudveřového kupé ve Španělsku.


























Rocket Bunny Scion FR-S je po stránce exteriéru výrazně modifikován. Motorový prostor ale na úpravy teprve čeká
Zdroj: Speed Hunters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
dnesIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 5 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 7 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 8 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 10 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda