Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 TRD Griffon: třetí tokijské GéTéčko je oním přemožitelem Ferrari
12.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kvůli porážce Italů shodila GT 86 plných 227 kg a dostala i závodní pneumatiky. Standardní výkon 200 koní se ovšem nezměnil.
Krátce před zahájením autosalonu v Tokiu jsme avizovali hned 10 konceptů založených na Toyotě GT 86. Dva z nich jsme vám již představili, přičemž Gazoo Racing se svou kreací připomíná někdejší sportovní kupé Supra, zatímco Toyota Original Accessories zkusila zreinkarnovat model GT 2000. Třetí do party, koncept Griffon, žádné podobné ambice nemá. Jeho podstatou jsou hlavně úspěchy na závodních okruzích, což bylo známé již před motor show. Na okruhu Tsukuba totiž japonské kupé dokázalo o půl sekundy pokořit čas Ferrari 458 Italia.
Působivé přitom je, že Toyota GT 86 šla do boje s naprosto standardním výkonem. Tedy se silou 200 koní a točivým momentem 205 Nm. Jinak ovšem na sériovém modelu nezůstal kámen na kameni. Vyměněny za karbonové kousky byly nárazníky, kapota, dveře, víko zavazadelníku a pevné zadní křídlo. Mimo to byla běžná okenní skla vyměněna za polykarbonát, výsledná hmotnost tak poklesla o 227 kg na pouhých 1 034 kg.
S kompletně novým bodykitem se změnily rovněž dimenze japonského kupé. Tedy s výjimkou rozvoru 2 570 mm, který zůstává stejný. Jinak však nárůstu doznala délka (o 94 mm na 4 334 mm), šířka (o 5 mm na 1 800 mm) i výška (-50 mm na 1 235 mm). Výrazné změny se ale dotkly i mechaniky, závodní je tak prakticky každý díl od podvozku KW přes mechanický samosvor a zavěšení až po spojku.
Modifikován byl rovněž interiér, kde se objevují skořepiny s vícebodovými pásy Takata, volant Momo nebo celá řada doplňkových budíků informujících o teplotě a tlaku oleje či vody. A aby toho nebylo málo, byla 18palcová kovaná kola obuta do hladkých slicků Advan o rozměru 250/640 R18, což rychlosti vozu spolu s jeho hmotností pomohlo zřejmě nejvíce.
Deklasování Ferrari se tak vlastně ani nedivíme. Jestli TRD dovolí podobné pocity prožít i zákazníkům „z ulice”, zatím nevíme, případnému velkému zájmu publika v Tokiu by ale Toyota zřejmě nebyla s to odolat.




Po stránce vizuální se japonské kupé neproměnilo tak výrazně jako předchozí tuningové kreace. Je však výrazně lehčí a na okruhu dokáže sfouknout jako svíčku i Ferrari 458 Italia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva