Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu
12.9.2020 | Petr Miler
Nevíme, jestli nejznámější český majitel výjimečně rychlého a výjimečně luxusního SUV tuto nabídku ocení, ale mohl by. Technické úpravy Rolls-Royců jsou všechno, jen ne obvyklé a změna dynamiky je citelná.
Jsou auta, na která většina úpravců raději nesahá. Má to více důvodů, od vyspělosti původní techniky přes obecně malou skupinu potenciálních zákazníků až po fakt, že mnozí majitele výjimečných automobilů považují „tuning” za sprosté slovo - však oni si mohou koupit to nejlepší přímo z továrny. Neuvidíte tak mnoho firem nabízet modifikace pro auta jako jsou Bugatti, Ferrari nebo Rolls-Roycy, pár se jich ale přesto najde.
Mezi takové patří i VFEngineering, jenž si na na paškál vzal auto, které u nás nejvíce proslavil Leoš Mareš. Známý český všeuměl si už dříve pořídil Rolls-Royce Cullinan, jedno z nejrychlejších, nejluxusnějších a nejdražších SUV světa, u kterého mu dosud nejslavněji došel benzin při cestách českou divočinou. Takovým problémům úpravou výkonu jistě nepředejde, to spíše naopak, ale zase vyřeší jiné - třeba že by mu někdo s jiným SUV mohl ukázat záda.
Lidé od VF si totiž vzali do parády motor 6,75 V12, který Cullinan pohání, a přidali mu 100 koní výkonu a 149 Nm točivého momentu. Výsledkem je tak nálož 672 koní a 999 Nm, která stačí ke stlačení akcelerace na stovku z 5,7 na 5,1 sekundy. To je vskutku slušný rozdíl, který bude ve vyšších rychlostech ještě markantnější. O vlivu úpravy na maximální rychlost se úpravce nezmiňuje.
Posunu bylo dosaženo jen softwarově, takže úprava - alespoň tedy na poměry majitelů Rolls-Royců - není příliš drahá. Přesně 3 995 dolarů znamená necelých 90 tisíc Kč, za které si na Cullinan jistě nekoupíte ani zimní sadu kol s pneumatikami. Jestli někoho zaujme, třeba i u nás, ukáže jen čas, nabídka je to skutečně neobvyklá.
Leoš Mareš měl dosud v případě svého Cullinanu problémy spíše se spotřebou paliva a velikostí nádrže. Foto: Leoš Mareš@Instagram
Pokud by je měl i s výkonem, může pomoci úprava na 672 koní, majitele Rollsu jistě nezruinuje. Foto: VFEngineering
Zdroj: VFEngineering
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch