Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu

Nevíme, jestli nejznámější český majitel výjimečně rychlého a výjimečně luxusního SUV tuto nabídku ocení, ale mohl by. Technické úpravy Rolls-Royců jsou všechno, jen ne obvyklé a změna dynamiky je citelná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu

12.9.2020 | Petr Miler

Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu

/

Foto: VFEngineering

Nevíme, jestli nejznámější český majitel výjimečně rychlého a výjimečně luxusního SUV tuto nabídku ocení, ale mohl by. Technické úpravy Rolls-Royců jsou všechno, jen ne obvyklé a změna dynamiky je citelná.

Jsou auta, na která většina úpravců raději nesahá. Má to více důvodů, od vyspělosti původní techniky přes obecně malou skupinu potenciálních zákazníků až po fakt, že mnozí majitele výjimečných automobilů považují „tuning” za sprosté slovo - však oni si mohou koupit to nejlepší přímo z továrny. Neuvidíte tak mnoho firem nabízet modifikace pro auta jako jsou Bugatti, Ferrari nebo Rolls-Roycy, pár se jich ale přesto najde.

Mezi takové patří i VFEngineering, jenž si na na paškál vzal auto, které u nás nejvíce proslavil Leoš Mareš. Známý český všeuměl si už dříve pořídil Rolls-Royce Cullinan, jedno z nejrychlejších, nejluxusnějších a nejdražších SUV světa, u kterého mu dosud nejslavněji došel benzin při cestách českou divočinou. Takovým problémům úpravou výkonu jistě nepředejde, to spíše naopak, ale zase vyřeší jiné - třeba že by mu někdo s jiným SUV mohl ukázat záda.

Lidé od VF si totiž vzali do parády motor 6,75 V12, který Cullinan pohání, a přidali mu 100 koní výkonu a 149 Nm točivého momentu. Výsledkem je tak nálož 672 koní a 999 Nm, která stačí ke stlačení akcelerace na stovku z 5,7 na 5,1 sekundy. To je vskutku slušný rozdíl, který bude ve vyšších rychlostech ještě markantnější. O vlivu úpravy na maximální rychlost se úpravce nezmiňuje.

Posunu bylo dosaženo jen softwarově, takže úprava - alespoň tedy na poměry majitelů Rolls-Royců - není příliš drahá. Přesně 3 995 dolarů znamená necelých 90 tisíc Kč, za které si na Cullinan jistě nekoupíte ani zimní sadu kol s pneumatikami. Jestli někoho zaujme, třeba i u nás, ukáže jen čas, nabídka je to skutečně neobvyklá.


Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 1 - Rolls-Royce Cullinan Leos Mares dosel benzin 03Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 2 - Rolls-Royce Cullinan Leos Mares dosel benzin 02Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 3 - Rolls-Royce Cullinan Leos Mares dosel benzin 05Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 4 - Rolls-Royce Cullinan Leos Mares dosel benzin 08
Leoš Mareš měl dosud v případě svého Cullinanu problémy spíše se spotřebou paliva a velikostí nádrže. Foto: Leoš Mareš@Instagram

Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 5 - Rolls-Royce Cullinan tuning VFEngineering 01Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu - 6 - Rolls-Royce Cullinan tuning VFEngineering 02
Pokud by je měl i s výkonem, může pomoci úprava na 672 koní, majitele Rollsu jistě nezruinuje. Foto: VFEngineering

Zdroj: VFEngineering

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše