Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu
12.9.2020 | Petr Miler
Nevíme, jestli nejznámější český majitel výjimečně rychlého a výjimečně luxusního SUV tuto nabídku ocení, ale mohl by. Technické úpravy Rolls-Royců jsou všechno, jen ne obvyklé a změna dynamiky je citelná.
Jsou auta, na která většina úpravců raději nesahá. Má to více důvodů, od vyspělosti původní techniky přes obecně malou skupinu potenciálních zákazníků až po fakt, že mnozí majitele výjimečných automobilů považují „tuning” za sprosté slovo - však oni si mohou koupit to nejlepší přímo z továrny. Neuvidíte tak mnoho firem nabízet modifikace pro auta jako jsou Bugatti, Ferrari nebo Rolls-Roycy, pár se jich ale přesto najde.
Mezi takové patří i VFEngineering, jenž si na na paškál vzal auto, které u nás nejvíce proslavil Leoš Mareš. Známý český všeuměl si už dříve pořídil Rolls-Royce Cullinan, jedno z nejrychlejších, nejluxusnějších a nejdražších SUV světa, u kterého mu dosud nejslavněji došel benzin při cestách českou divočinou. Takovým problémům úpravou výkonu jistě nepředejde, to spíše naopak, ale zase vyřeší jiné - třeba že by mu někdo s jiným SUV mohl ukázat záda.
Lidé od VF si totiž vzali do parády motor 6,75 V12, který Cullinan pohání, a přidali mu 100 koní výkonu a 149 Nm točivého momentu. Výsledkem je tak nálož 672 koní a 999 Nm, která stačí ke stlačení akcelerace na stovku z 5,7 na 5,1 sekundy. To je vskutku slušný rozdíl, který bude ve vyšších rychlostech ještě markantnější. O vlivu úpravy na maximální rychlost se úpravce nezmiňuje.
Posunu bylo dosaženo jen softwarově, takže úprava - alespoň tedy na poměry majitelů Rolls-Royců - není příliš drahá. Přesně 3 995 dolarů znamená necelých 90 tisíc Kč, za které si na Cullinan jistě nekoupíte ani zimní sadu kol s pneumatikami. Jestli někoho zaujme, třeba i u nás, ukáže jen čas, nabídka je to skutečně neobvyklá.




Leoš Mareš měl dosud v případě svého Cullinanu problémy spíše se spotřebou paliva a velikostí nádrže. Foto: Leoš Mareš@Instagram
Pokud by je měl i s výkonem, může pomoci úprava na 672 koní, majitele Rollsu jistě nezruinuje. Foto: VFEngineering
Zdroj: VFEngineering
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před hodinouLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB