Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma dělá ze stále rodinných aut pro každý den silniční rakety, s 650 koňmi si podají i supersporty
22.7.2022 | Petr Miler
Není to auto pro každého, na to je pořád moc drahé, přesto se stále nebavíme o multimilionovém sporťáku, se kterým je každodenní ježdění kříž. Tohle je vůz pro každý den, který nemá problém odvézt rodinu, po úpravě ale nemá ani problém uhánět přes 330 km/h.
Za jiných okolností bychom se snad i zlobili, že automobilka nepřišla mezigeneračně s ničím zásadně novým, za současných okolností, kdy Evropu stále více svírá zelený socialismus, ale musíme být vděční alespoň za zachování statu quo. Aktuální Audi RS3 je nadále autem, které si vystačí s ikonickým pětiválcem 2,5 turbo, který bez jakékoli elektrické asistence generuje až 400 koní výkonu, i když plní všechny emisní normy. A vzhledem k tomu, jak dlouho se prodává, lze očekávat, že k dispozici bude ještě řadu let jako nové auto.
Už v sériovém provedení jede pekelně, potenciál zmíněného motoru je ale skoro nekonečný. Vydolovat z něj 100 až 150 koní navíc znamená přistoupit jen k relativně drobným úpravám, i když ale vůz dostanou dál, do jiné ligy ho neposunou. Na to musíte přistoupit k náročnějším modifikacím, do kterých se už málokdo pouští. Německá firma HGP je ale jednou z výjimek a se svými zkušenostmi nemá problém sáhnout ani do „vnitřností” motoru a dostat z něj ne stovku, ale stovky koní k dobru.
Tak se stalo, že HGP začalo nabízet balíček úprav, který výkon jednotky posouvá až na úctyhodných 650 koní. Uvědomíme-li si, co RS3 je - pořád v podstatě jen „navoněný” Golf -, pak před sebou máme stále rodinný vůz, který nemá žádný problém komfortně posloužit při každodenních přesunech kamkoli. S RS3 jsme si užili své a je to pořád „normální” auto, akorát abnormálně rychlé. Pokud sáhnete po hatchbacku Sportback, je to spíše rodinný pokolombík, pokud po sedanu, jde spíše o reprezentativní pracovní vůz. S 650 koňmi je to při zachování původních vlastností silniční raketa.
Jak jede, můžete vidět na videu MotorOliho níže. Stovka za 3,1 sekundy přiznává limity trakce, 0-200 pod 10 sekund je ale už teritorium supersportů, stejně jako zrychlení z 200 na 250 km/h za 5,9 s. Když pak Oli chvíli podrží pedál na koberečku, auto jede 332 km/h a nezdá se, že by nebylo schopno zrychlovat dál. S tím opravdu bude mít leckteré Ferrari nebo Lamborghini problém. A zkuste s nimi vyrazit na nákupy...
Každá legrace pochopitelně něco stojí, a tak i na RS3 s takovými schopnostmi musíte pořádně provětrat účet. 1 583 900 Kč, na kterých tento vůz startuje, je hodně na kompaktní hatchback, ale na vůz těchto schopností? Když navíc utratíte ještě 19 900 euro (asi 488 tisíc Kč) za úpravu motoru u HGP, která čítá i výměnu pístů, ojnic nebo šál, jste na 2 milionech jako nic. Na druhou stranu, 2 miliony za pořád ještě obyčejný rodinný vůz této dynamiky? Nezní to jako špatný obchod, zvlášť při současných cenách kdečeho.
U HGP si vzali do parády současné Audi RS3 a nadělili mu až 650 koní výkonu. Výsledkem není levný špás, ovšem auto skutečně jede adekvátně takovému výkonu, jak můžete vidět níže. A uvážíme-li jeho dynamiku a každodenní použitelnost... Foto: HGP Turbonachrüstung, tiskové materiály
Zdroje: HGP Turbonachrüstung, MotorOliTV@Youtube
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva