Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Valentino Balboni se vrací do služby, pod svou značkou VB vám vyladí Lamborghini
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývalý hlavní testovací jezdec Lamborghini Valentino Balboni založil tuningovou firmu, jejímž prvním výtvorem je výfuk pro Aventador SV.
Jméno Valentina Balboniho fanouškům rychlých kol rozhodně není neznámé. Se značkou Lamborghini je spojeno stejně jako v případě zakladatele italské automobilky. Balboni začal pracovat v Sant'Agata Bolognese ještě jako učeň 21. dubna 1968, tedy pouhých pět let poté, co Ferruccio Lamborghini položil základní kámen. Záhy poté byl pověřen, aby začal testovat firemní vozidla.
Tuto kariéru Balboni oficiálně ukončil v roce 2008, když po čtyřiceti letech služby odešel do důchodu. S Lamborghini byl ovšem spojen i nadále, nově se dokonce vrací do „aktivní služby” s vlastním projektem. Někdejší hlavní testovací jezdec totiž založil tuningovou firmu VB, která bude vyrábět a prodávat příslušenství právě pro značku s rozzuřeným býkem ve znaku.
Prvotinou se stává odlehčený titanový výfuk, jenž je určen modelu Aventador SV. Ke slavnostnímu odhalení tohoto výrobku dojde 20. srpna v americkém Monterey, nicméně některé informace máme k dispozici již nyní. Souvislost mají hlavně s hmotností, která poklesla na pouhých 6,3 kg. Není tedy divu, že Balboni drží výfuk s naprostou lehkostí.
Kromě menšího počtu kil se potrubí chlubí „novou dimenzí zvuku“, pročež se můžeme domnívat, že v některých zemích budou jeho použití bránit hlukové limity. Na druhou stranu, pro Balboniho asi tento fakt nebude představovat nesnáze, neboť výfuk vznikne v limitovaném počtu 30 exemplářů. Cenu ale prozatím ještě neznáme.
Rozhodně však nepůjde o nízkou sumu, již s ohledem na zvolený materiál. Firma VB dodává, že výroba každého výfuku zabere přes 350 hodin. My pak jen zmíníme, že každý exemplář bude zdobit logo úpravce, jež bylo inspirováno dvěma zatáčkami v Modeně. Právě v této lokalitě totiž Balboni vozy Lamborghini testoval. Co nabídne dál, ukáže čas.





Valentino Balboni nově založil tuningovou firmu, jenž se má specializovat na vozy Lamborghini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 48 minutami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 46 minutami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
