Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu

Někdo od svého vozu potřebuje skutečné schopnosti, jiní jej používají jako nástavec vlastní kreativity. Tyto dv Amaroky jsou toho zářným příkladem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu

12.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někdo od svého vozu potřebuje skutečné schopnosti, jiní jej používají jako nástavec vlastní kreativity. Tyto dv Amaroky jsou toho zářným příkladem.

Toyota Hilux nasazovaná ve válečných konfliktech různých částí světa je považována za automobilový ekvivalent AK47. Robustní, téměř nezničitelná, dostupná a s průchodností obojživelníku. Nadnárodní specialista na armádní techniku Rheinmetall Defence má dojem, že podobnou image může mít také Volkswagen Amarok.

Divize RMMV (Rheinmetall MAN Military Vehicles) aktuálně rozšířila nabídku lehkých pancéřovaných vozů do hmotnosti 3,5 tuny o pickup VW Amarok M a podle potřeb zákazníka jej může upravit do různorodých podob. Třeba čtyřdveřová varianta pojme čtyři plně vyzbrojené vojáky i s jejich výbavou a na korbě navíc odveze přes 1,2 tuny čehokoli, co bude v tu chvíli zapotřebí. Užitečná hmotnost krátké dvoudveřové varianty je ještě o něco vyšší, činí až 1,37 tuny.

K tomu firma nabízí různé typy držáků na zbraně přímo v interiéru, vysílačky a spoustu dalšího zařízení, které z Amaroku udělá velitelský, zásobovací nebo průzkumný vůz, stroj pro vojenskou policii, nebo cokoli dalšího, co se bude klientovi líbit. Prostor přímo za kabinou může být vybaven systémem na uchycení zbraní, od lehkých, přes těžké kulomety, až po elektricky otočný stativ pro granátomet.

O úpravách pohonných jednotek se Rheinmetall Defence nezmiňuje, ačkoli z obrázků je zřejmé, že minimálně nasávání je možné v zájmu lepší brodivosti zvýšit přídavným šnorchlem na úroveň střechy. Jinak jsou k mání dieselové i zážehové jednotky s výkonem od 122 do 180 koní a standardní šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Pohon všech kol, navijáky nebo uzávěrka diferenciálu nejsou samozřejmě problémem.

Z poněkud jiného kraje je pro změnu Volkswagen Amarok od u nás trochu nechvalně proslulého německého úpravce Delta 4x4. Jeho modifikace ovšem mnoho společného se zvyšováním funkčnosti vozu nemají. Kromě obligátního předního rámu (taky vás zajímá, jak můžou mít při dnešní drakonické legislativě na ochranu chodců tohle schváleno?) jsou na voze nazuta kola o průměru 23 palců a doplněná pneumatikami Continental Cross Contact. O další likvidaci schopností v terénu se postará o 80 milimetrů snížený podvozek.

Tato konkrétní výbava pro Amarok nese označení Elements4, a pokud po ni z nějakého důvodu opravdu toužíte, může být vaše za 6 600 Eur, plus 1 800 Eur za rozšíření blatníků pro větší kola. Inu, proti gustu...


Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 1 - VW Amarok M Rheinmetall 01Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 2 - VW Amarok M Rheinmetall 02Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 3 - VW Amarok M Rheinmetall 03Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 4 - VW Amarok M Rheinmetall 04Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 5 - VW Amarok M Rheinmetall 05Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 6 - VW Amarok M Rheinmetall 06Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 7 - VW Amarok M Rheinmetall 07
Záběry z krizových oblastí nám asi brzy prozradí, jak se Volkswagenu Amarok M (ne)daří

Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 8 - VW Amarok Delta 4x4 01Volkswagen Amarok M Rheinmetall a Delta 4x4: pro armádu i pro parádu - 9 - VW Amarok Delta 4x4 02
Delta má ve svém katalogu pro model Amarok i mnohem zajímavější doplňky než jsou třeba 23palcová kola

Zdroj: Autoweek.nl, Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše