Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Passat CC Super Performance Concept
7.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na právě probíhající výstavě SEMA v Los Angeles potkáte všelijaké šílenosti. Od Yarisu bez střechy až po šílený Rolls-Royce s 1350 koňmi pod a nad kapotou. Málo co opravdu stojí za zmínku, Volkswagen Passat CC Super Performance Concept ale zaujme určitě každého.
SEMA Los Angeles je Mekkou všech tunerů, tuzerů, ladičů i ladilů, prostě všech, co si myslí, že dokážou vylepšit seriová auta. Ne, společnost ABC tuning tam nehledejte, zas až tak nízkou úroveň tato akce nemá. Jednou ze společností, jejichž dílo opravdu stojí za povšimnutí, je Volkswagen Design Center se sídlem v Kalifornii. Na pomoc si přizvala firmy APR, LLC, Recaro, H&R Suspension a Brembo a společně se vrhli na Passat CC. A hleďte, vznikl pohledný Super Performance Concept.
První, co zaujme, je samozřejmě vzhled. CC dostalo nový přední a zadní nárazník, okrasné prvky z černého chromu, hliníkové křídlo na kufr a ohromná, 20" kola s 10 paprsky, na nichž jsou obuty pneumatiky o rozměru 245/30.
Pod kapotou se skrývá starý známý benzínový dvoulitr 2,0TFSI, pro nějž si firma APR připravila 3 úrovně úpravy. První je plnotučný „Full power”, kdy motor dosahuje výkonu 311 koní a maximum točivého momentu je 424 Nm. Umírněnější „GT” úroveň má 252 koní a 363 Nm a ekologická „Eko” 222 koní a 320 Nm. Označení ekologická je zajisté naprosto na místě, protože nárůst výkonu doprovází pokles spotřeby o 1,3 l/100 km na dálnici a dokonce 3,7 l ve městě. Aby se motoru dobře dýchalo, dostal nový výfukový systém, který je ukončen dvěma rozměrnými plochými koncovkami. A jak to u správného tuningu bývá, posílený motor doprovází vylepšený podvozek od H&R a silnější brzdový systém od Bremba.
Přiznám se, a myslím to upřímně, že bych si docela rád zkusil, jak se sedí v oněch skořepinových Recarech. Absolutně si nedovedu představit, jak se může chovat 2,0 TFSI naladěný na 311 koní. Vůbec bych se nedivil, kdyby měl turbo velikosti pračkového bubnu a prodlevy takové, že úsloví uherský rok pozbude svého významu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva