Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Passat CC Super Performance Concept
7.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na právě probíhající výstavě SEMA v Los Angeles potkáte všelijaké šílenosti. Od Yarisu bez střechy až po šílený Rolls-Royce s 1350 koňmi pod a nad kapotou. Málo co opravdu stojí za zmínku, Volkswagen Passat CC Super Performance Concept ale zaujme určitě každého.
SEMA Los Angeles je Mekkou všech tunerů, tuzerů, ladičů i ladilů, prostě všech, co si myslí, že dokážou vylepšit seriová auta. Ne, společnost ABC tuning tam nehledejte, zas až tak nízkou úroveň tato akce nemá. Jednou ze společností, jejichž dílo opravdu stojí za povšimnutí, je Volkswagen Design Center se sídlem v Kalifornii. Na pomoc si přizvala firmy APR, LLC, Recaro, H&R Suspension a Brembo a společně se vrhli na Passat CC. A hleďte, vznikl pohledný Super Performance Concept.
První, co zaujme, je samozřejmě vzhled. CC dostalo nový přední a zadní nárazník, okrasné prvky z černého chromu, hliníkové křídlo na kufr a ohromná, 20" kola s 10 paprsky, na nichž jsou obuty pneumatiky o rozměru 245/30.
Pod kapotou se skrývá starý známý benzínový dvoulitr 2,0TFSI, pro nějž si firma APR připravila 3 úrovně úpravy. První je plnotučný „Full power”, kdy motor dosahuje výkonu 311 koní a maximum točivého momentu je 424 Nm. Umírněnější „GT” úroveň má 252 koní a 363 Nm a ekologická „Eko” 222 koní a 320 Nm. Označení ekologická je zajisté naprosto na místě, protože nárůst výkonu doprovází pokles spotřeby o 1,3 l/100 km na dálnici a dokonce 3,7 l ve městě. Aby se motoru dobře dýchalo, dostal nový výfukový systém, který je ukončen dvěma rozměrnými plochými koncovkami. A jak to u správného tuningu bývá, posílený motor doprovází vylepšený podvozek od H&R a silnější brzdový systém od Bremba.
Přiznám se, a myslím to upřímně, že bych si docela rád zkusil, jak se sedí v oněch skořepinových Recarech. Absolutně si nedovedu představit, jak se může chovat 2,0 TFSI naladěný na 311 koní. Vůbec bych se nedivil, kdyby měl turbo velikosti pračkového bubnu a prodlevy takové, že úsloví uherský rok pozbude svého významu.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva