Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
23.9.2025 | Petr Prokopec
Už tovární design tohoto auta nepostrádá výraz, takže německý úpravce zrozený z oficiálního dealera Dacií měl o to snadnější cestu k dosažení solidní vizuální dramatičnosti. Komu by byla cizí, pro toho je tu i jemnější offroadová modifikace.
Pokud se některá ze současných automobilových značek stala v posledních letech pro koncové zákazníky pomalu modlou, pak to musí být Dacia. Rumunská automobilka drží míru elektrifikace na uzdě, stejně jako do svých aut zbytečně nepěchuje drahé nesmysly. Jakkoli tedy i ona musela zareagovat na stále vyšší ceny materiálů na vstupu a nespočet eurounijních regulací, její auta jsou pořád relativně dostupná. Ostatně na základní Sandero vám stačí 335 tisíc korun, při započtení různých slevových akcí a slev se dostanete ještě citelně níž. Není tak divu, že se z tohoto hatchbacku stal nejprodávanější model Evropy.
V žebříčku deseti nejúspěšnějších aut starého kontinentu má Dacia navíc i Duster, její vozy tak míří ke stále většímu množství privátních zákazníků. Jakkoli ale pro rumunskou značku je to dobrá zpráva, pro její klienty již méně. Spousta lidí má totiž přirozenou touhu vyčnívat z davu. A takoví nejsou potěšeni, když si prakticky stejný vůz, jaký si pořídil, koupí i devět z devíti sousedů v ulici. O to překvapivější může býz, že jindy hyperaktivní tuningové firmy jako kdyby na Dacii zapomněly.
Není to ovšem až tak podivné, neboť pokud kupujete jedny z nejlevnějších vozů na trhu, obvykle se očekává, že nebude dále utrácet za dodatečné úpravy. Jenže svět se v posledních pár letech změnil, a Dacia tak neláká už jen klientelu s omezeným rozpočtem, ale i zákazníky, kteří dříve nakupovali u značek, u kterých si to nově nemohou dovolit. Stále ovšem nežijí od výplaty k výplatě, načež na sobě nechtějí jen šetřit, ale rádi by sáhli po pár specifických prvcích.
Německá společnost Carpoint, původní oficiální dealer rumunské značky, to pochopil a dnes se na vozy Dacie specializuje i jako úpravce. V minulosti přišla s některými dílčími úpravami, které mezi klientelou rumunské značky vzbudily rozruch. To nakonec vedlo ke stvoření zcela nové divize Redust, která se soustředí už jen na tuningové komponenty. Jejím prvním dílem byl Duster (odtud také její docela vtipné dvojsmyslné jméno), který se dočkal dvou modifikací Sport a Off-Road. V obou případech pak šlo o instalaci nového bodykitu a kol, které se zaměřily na silnici či terén.
Nyní na totéž dochází také u vrcholného rumunského modelu, tedy SUV Bigster. Pokud ten skončil ve vašem hledáčku či rovnou garáži, můžete jej jaksepatří vyšperkovat, a to znovu ve sportovním či off-roadovém stylu. Bodykit tvořený pokaždé nástavcem na kapotě, výraznějšími bočními prahy a kryty zadních bočních oken je pokaždé stejný, v případě varianty Off-Road jej ale doplňují 16palcová kola s terénními pneumatikami, ochranná lišta předního nárazníku, střešní zahrádka a zvýšený podvozek.
U provedení Sport lze naopak volit z litých 19- nebo 20palcových kol, kterým může společnost dělat laděný výfuk. Ceny nejsou vyloženě lidové, třeba za nástavec kapoty musíte dát lehce přes 18 tisíc korun. A zmiňované dvacítky stojí dokonce 50 tisíc Kč. Na druhou stranu, plně upravený Bigster s výbavou Extreme a 131 spalovacími koňmi pod kapotou může být váš za 880 tisíc korun, zatímco standardně stojí 691 900 Kč.
I klientela Dacie tedy může dát úpravcům vydělat, jakkoli nepočítáme, že by si modifikovaný Bigster koupily mraky zákazníků. Ostatně velké SUV je pro tradiční klientelu velkým soustem už v základu. Ale znovu - moderní Dacie kupují i mnozí dřívější zákazníci VW a spol., a ti si mohou dovolit aspoň trochu vyhodit z kopýtka.











Dacia Bigster se dočkala vcelku razantní tuningové proměny, která jde sportovním či off-roadovým směrem. V ani jednom případě nemusíte takovým autem zadlužit i své potomstvo. Foto: Carpoint, tiskové materiály
Zdroj: Carpoint
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
včera
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
