Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R od B and B: až 420 koní z dvoulitru udělá z eRka raketu
12.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tuningová společnost B and B Automobiltechnik zřejmě usoudila, že 300 koní s pohonem všech kol nestačí. Pro nový VW Golf R je u ní k mání až 420 k.
Úpravce B&B Automobiltechnik není žádným nováčkem, jelikož se může pochlubit už devětadvacetiletou historií. V Německu se řádí k těm nejznámějším tunerům modelů koncernu VW a aby jeho sláva náhodou neslábla, zviditelnil se po úpravách Audi R8 V10 Spyder nebo SQ5 TDI také solidní posilovací kúrou pro poslední vydání Golfu R, který zamířil i do naší redakce. Ostřejší verze Evo, jenž je ještě stále uzavřená ve vývojovém oddělení, na tohoto ranaře prostě nestačí.
Standardní parametry 300 koní a 380 Nm nejrychlejšího Golfu dokáže B&B posunout do zcela nové dimenze, stovka za pouhých 4,9 vteřiny prostě nestačí a potenciál dvoulitru TSI s pohonem všech kol údajně leží daleko výše. V rámci tuningového programu se zájemci mohou přihlásit o zvýšení výkonu ve dvou stupních.
První z nich posune výkon na 360 koní a točivý moment přenášený na všechna kola vyskočí na hodnotu 450 Nm, přičemž tato úprava vyjde zájemce na 1 298 Eur, tedy nějakých 35 tisíc korun. B&B dostává tyto parametry zvýšením plnicího tlaku turbodmychadla a také přeprogramováním mapy elektronické vstřikovací jednotky.
Druhý a ještě brutálnější stupeň úpravy, dodá „eRku“ do vínku 385 koní a 480 Nm. Zde se kromě řídicí jednotky údajně snižuje tepelné zatížení (zřejmě výkonnějším chladičem) a dále je instalován větší výfukový systém se sportovním katalyzátorem. Tato paráda přijde bratru na 3 950 Eur, tedy lehce přes 100 tisíc Kč, a zaručí zrychlení na stokilometrovou rychlost za 4,3 sekundy (u DSG) a 4,5 sekundy u verze s manuální převodovkou. K tomu se úpravce chlubí zkrácením zrychlení z klidu na dvoustovku o 1,8 sekundy. S fází dva ho dáte za 17,5 sekundy.
Stále je ovšem, kam se posouvat, neboť stage 3 dostane „eRko“ za mastnějších 9 850 Eur, tedy takřka 270 tisíc, až na 420 koní a 530 Nm. Dvoulitrový oturbený čtyřválec si s takovou porcí poradí díky speciálnímu sání a většímu turbodmychadlu, které podpoří ještě extrémní sportovní výfuková soustava a patřičně modifikované sání. O vrcholném stupni nejsou podrobnější informace, ale tipujeme, že by mohla zvládnout stovku kolem 4 sekund a dvoustovku pak za 16.
V nabídce úpravce jsou i další parádičky, jako například chladič oleje za 985 Eur (necelých 27 tisíc korun), tužší pružiny (298 Eur, cca 8150 Kč) a stabilizátory (od 498 Eur, 13 600 Kč) nebo dvacetipalcová kola s pneumatikamu 235/30 R20. Pokud bychom něco doporučili, pak to s vyšším výkonem musejí být ale primárně brzdy, které vám u B&B dají až šestipístkové. A pokud budete chtít ušetřit za palivo, podle tunera je možno v upravených motorech spalovat i LPG.





VW Golf R s výkonem 420 koní a točivým momentem 530 Nm zvládne „nabančit“ i o několik řádů dražším automobilům. Jejich řidiči by asi koukali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva