Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R od B and B: až 420 koní z dvoulitru udělá z eRka raketu
12.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tuningová společnost B and B Automobiltechnik zřejmě usoudila, že 300 koní s pohonem všech kol nestačí. Pro nový VW Golf R je u ní k mání až 420 k.
Úpravce B&B Automobiltechnik není žádným nováčkem, jelikož se může pochlubit už devětadvacetiletou historií. V Německu se řádí k těm nejznámějším tunerům modelů koncernu VW a aby jeho sláva náhodou neslábla, zviditelnil se po úpravách Audi R8 V10 Spyder nebo SQ5 TDI také solidní posilovací kúrou pro poslední vydání Golfu R, který zamířil i do naší redakce. Ostřejší verze Evo, jenž je ještě stále uzavřená ve vývojovém oddělení, na tohoto ranaře prostě nestačí.
Standardní parametry 300 koní a 380 Nm nejrychlejšího Golfu dokáže B&B posunout do zcela nové dimenze, stovka za pouhých 4,9 vteřiny prostě nestačí a potenciál dvoulitru TSI s pohonem všech kol údajně leží daleko výše. V rámci tuningového programu se zájemci mohou přihlásit o zvýšení výkonu ve dvou stupních.
První z nich posune výkon na 360 koní a točivý moment přenášený na všechna kola vyskočí na hodnotu 450 Nm, přičemž tato úprava vyjde zájemce na 1 298 Eur, tedy nějakých 35 tisíc korun. B&B dostává tyto parametry zvýšením plnicího tlaku turbodmychadla a také přeprogramováním mapy elektronické vstřikovací jednotky.
Druhý a ještě brutálnější stupeň úpravy, dodá „eRku“ do vínku 385 koní a 480 Nm. Zde se kromě řídicí jednotky údajně snižuje tepelné zatížení (zřejmě výkonnějším chladičem) a dále je instalován větší výfukový systém se sportovním katalyzátorem. Tato paráda přijde bratru na 3 950 Eur, tedy lehce přes 100 tisíc Kč, a zaručí zrychlení na stokilometrovou rychlost za 4,3 sekundy (u DSG) a 4,5 sekundy u verze s manuální převodovkou. K tomu se úpravce chlubí zkrácením zrychlení z klidu na dvoustovku o 1,8 sekundy. S fází dva ho dáte za 17,5 sekundy.
Stále je ovšem, kam se posouvat, neboť stage 3 dostane „eRko“ za mastnějších 9 850 Eur, tedy takřka 270 tisíc, až na 420 koní a 530 Nm. Dvoulitrový oturbený čtyřválec si s takovou porcí poradí díky speciálnímu sání a většímu turbodmychadlu, které podpoří ještě extrémní sportovní výfuková soustava a patřičně modifikované sání. O vrcholném stupni nejsou podrobnější informace, ale tipujeme, že by mohla zvládnout stovku kolem 4 sekund a dvoustovku pak za 16.
V nabídce úpravce jsou i další parádičky, jako například chladič oleje za 985 Eur (necelých 27 tisíc korun), tužší pružiny (298 Eur, cca 8150 Kč) a stabilizátory (od 498 Eur, 13 600 Kč) nebo dvacetipalcová kola s pneumatikamu 235/30 R20. Pokud bychom něco doporučili, pak to s vyšším výkonem musejí být ale primárně brzdy, které vám u B&B dají až šestipístkové. A pokud budete chtít ušetřit za palivo, podle tunera je možno v upravených motorech spalovat i LPG.





VW Golf R s výkonem 420 koní a točivým momentem 530 Nm zvládne „nabančit“ i o několik řádů dražším automobilům. Jejich řidiči by asi koukali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejčtenější články
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva