Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf VII GTD: první tuning od ABT přináší výkon až 210 koní
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý dieselový Golf následuje svého benzinového bratra, identický vizuál a 19palcová kola ovšem doplňuje jen posílením motoru 2,0 TDI.
Německá tuningová firma ABT má vozy koncernu Volkswagen Group v malíku. Už dávno se stihla podívat na sedmou generaci modelu Golf, kterou obdařila vizuálním paketem, pro ostrou verzi GTI má pak odnedávna dokonce i kit, jež navyšuje výkon až na 310 koní. Tím ovšem ABT udělal radost pouze příznivcům benzinu, Golf GTD bychom tak mohli považovat za jakéhosi outsidera. Až doposud. Nově totiž úpravce přichází také s modifikacemi dieselového hatchbacku, přičemž pouze u mechanických úprav nezůstalo.
Změny v motorovém prostoru přitom nejsou tak zásadní jako u GTI. Poupravena byla řídicí jednotka a sání, díky čemuž výkon skočil ze sériových 184 na 210 koní. Z 380 Nm na 430 Nm by také zvýšen točivý moment, údaje o jízdní dynamice ovšem ABT nezveřejnil. Dá se ale předpokládat, že sériový čas 7,5 sekundy potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h bude nepatrně zkrácen, stejně jako se o trochu posune nejvyšší rychlost 230 km/h.
Po stránce vizuální se pak Golf GTD do značné míry podobá benzinové verzi GTI, kdy stejný je tvar nového předního nárazníku, masky, bočních prahů i zádě. S dieselovým motorem ovšem nedostanete červené polepy, které z Golfu GTI dělaly tak trochu pouťový tuning. I když se asi dá předpokládat, že pokud budete naditou peněženkou u ABTu dlouho mlátit do stolu, nakonec je určitě dostanete také.
Mimo tyto modifikace kopíruje Golf GTD svého benzínového bratříčka také designem litých kol ER-C nebo DR, přičemž volit můžete mezi 18palcovým a 19palcovým provedením. Odklon od série pak uzavírají čtyři koncovky výfuku, které se budou snažit standardní odhlučnění prorazit jadrnějším dieselovým chraplákem.
O úpravách interiéru se ABT prozatím nezmiňuje, nějaké koberečky, řadicí páky a sportovní volanty si ale dopřát budete moci stoprocentně. Na jejich upřesnění si ovšem musíme počkat, stejně jako na ceny všech nových komponentů.

Německá tuningová firma ABT sladila vizáž Volkswagenu Golf GTD s benzinovou verzí GTI, výkon ale vyšplhal jen na 210 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
