Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf VII GTD: první tuning od ABT přináší výkon až 210 koní
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý dieselový Golf následuje svého benzinového bratra, identický vizuál a 19palcová kola ovšem doplňuje jen posílením motoru 2,0 TDI.
Německá tuningová firma ABT má vozy koncernu Volkswagen Group v malíku. Už dávno se stihla podívat na sedmou generaci modelu Golf, kterou obdařila vizuálním paketem, pro ostrou verzi GTI má pak odnedávna dokonce i kit, jež navyšuje výkon až na 310 koní. Tím ovšem ABT udělal radost pouze příznivcům benzinu, Golf GTD bychom tak mohli považovat za jakéhosi outsidera. Až doposud. Nově totiž úpravce přichází také s modifikacemi dieselového hatchbacku, přičemž pouze u mechanických úprav nezůstalo.
Změny v motorovém prostoru přitom nejsou tak zásadní jako u GTI. Poupravena byla řídicí jednotka a sání, díky čemuž výkon skočil ze sériových 184 na 210 koní. Z 380 Nm na 430 Nm by také zvýšen točivý moment, údaje o jízdní dynamice ovšem ABT nezveřejnil. Dá se ale předpokládat, že sériový čas 7,5 sekundy potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h bude nepatrně zkrácen, stejně jako se o trochu posune nejvyšší rychlost 230 km/h.
Po stránce vizuální se pak Golf GTD do značné míry podobá benzinové verzi GTI, kdy stejný je tvar nového předního nárazníku, masky, bočních prahů i zádě. S dieselovým motorem ovšem nedostanete červené polepy, které z Golfu GTI dělaly tak trochu pouťový tuning. I když se asi dá předpokládat, že pokud budete naditou peněženkou u ABTu dlouho mlátit do stolu, nakonec je určitě dostanete také.
Mimo tyto modifikace kopíruje Golf GTD svého benzínového bratříčka také designem litých kol ER-C nebo DR, přičemž volit můžete mezi 18palcovým a 19palcovým provedením. Odklon od série pak uzavírají čtyři koncovky výfuku, které se budou snažit standardní odhlučnění prorazit jadrnějším dieselovým chraplákem.
O úpravách interiéru se ABT prozatím nezmiňuje, nějaké koberečky, řadicí páky a sportovní volanty si ale dopřát budete moci stoprocentně. Na jejich upřesnění si ovšem musíme počkat, stejně jako na ceny všech nových komponentů.


Německá tuningová firma ABT sladila vizáž Volkswagenu Golf GTD s benzinovou verzí GTI, výkon ale vyšplhal jen na 210 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva