Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejprodávanějších aut Evropy v roce 2017: benefice jediné země
20.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když v Evropě mohou svá auta prodávat firmy z kterékoli země světa, sedm z deseti vozů v nejlepší desítce má kořeny v jediné z nich. Je to německá benefice.
Automobilový průmysl zažil letos v Evropě poněkud divočejší období. Některé významné i trhy i prodeje na celém kontinentu nevykazovaly jen růst, navzdory určité nejistotě se ale odbyt na celém kontinentu meziročně zvýšil o 5,2 %. Dle všech očekávání se na růstu podílela hlavně SUV všeho druhu, která získala rekordní podíl na trhu ve výši 31,9 %. Tedy pokud je všechny hodíme do jednoho pytle a na rozdíl od hatchbacků, kombíků nebo sedanů nebudeme rozlišovat jejich velikost a třídu.
SUV mají příští rok růst ještě více, tedy alespoň podle analytiků společnosti LMC Automotive, která předpovídá vývoj trhu. Sportovně užitkové vozy mají získat třetinu trhu a nadále představovat nejrychleji se rozvíjející segment. Ten měl ale aspoň v letošním roce minimálně jednoho zajímavého následníka - rychle stoupal také prodej luxusních sedanů, což by před pár léty hádal málokdo. Naopak odvracení se zákazníků od větších neluxusních vozů a aut kategorie MPV se očekával. Stabilní zájem o sportovní a nejmenší vozy též.
Segmenty trhu jsou ale jedna věc a o konkrétní nejprodávanější vozy jiná. Žebříček 10 nejprodávanějších pro letošní rok sestavila tradičně firma JATO Dynamics, a to na základě dat z 29 zemích Evropského kontinentu. Neprozradíme vám asi velké tajemství, když předem řekneme, že Volkswagen Golf ani tentokrát nebyl poražen, a to ani zdaleka. Jak ale vypadá celá nejlepší desítka? Podívejte se na to sami, probereme ji jedno auto po druhém.
1. Volkswagen Golf - 445 206 vozů
Na úvod se nekoná žádné překvapení. Golf díky své univerzálnosti získal opět korunu s číslem 445 206 prodaných kusů. Navíce je neprodávanějším autem v Německu, Rakousku, Belgii, Lucembursku a Norsku. Dekády patří mezi nejvyhledávanější vozy také v dalších zemích, Českou republiku nevyjímaje. „Lidový vůz” triumfuje, ačkoli evropský prodej se meziročně snížil o 2 %.



2. Renault Clio - 298 990 vozů
Výše prodejů ve Francii, Nizozemsku a Portugalsku plus zvýšení prodeje o 5,9 % v porovnání s minulým rokem pomohlo Cliu dosáhnout druhého místa v celé Evropě. Téměř 300 000 lidí sáhlo po malém Renaultu a poskytlo mu v lednu až prosinci 2017 přístřeší. Čtvrtá generace je na trhu od roku 2012 dodnes, podobně jako Golf. V obou případech to svědčí o stabilním zájmu o tyto modely.
3. Volkswagen Polo - 255 370 vozů
Bronzová medaile patří modelu, který je na trhu pozvolna nahrazován novou generací. Právě ta by se už v lednu měla postarat prudký nárůst prodejů a útok na druhou pozici vůbec. Navzdory své pozici třetího bestselleru v Evropě není Polo nejlépe prodávaným autem v žádné evropské zemi a prodej se v porovnání s rokem 2016 snížil o 10,4 %.
4. Ford Fiesta - 237 770 vozů
Ford Fiesta je po desetiletí nejprodávanější vůz ve Velké Británii a tamní úspěchy ho vynesly i na pozici nejoblíbenějšího Fordu v Evropě. Je další do party, který bojuje s klesajícími prodejními čísly s 14% poklesem proti roku 2016. Zářijové zavedení nového modelu je paradoxně částečným viníkem vzniklé situace - má příliš sebevědomé ceny.
5. Nissan Qashqai - 230 860 vozů
V závěsu za Fiestou prokazuje popularitu sportovně užitkových vozů Nissan Qashqai. Je to nejoblíbenější auto v Lotyšsku, třetí nejoblíbenější v Dánsku, Finsku a Irsku a čtvrté ve Velké Británii. Registrace se zvýšily o 7,0 %. Fakt, že je Qashqai jediným zástupcem SUV v první desítce, připomíná, že tento segment si připisuje největší podíl na trhu jen díky házení všeho od Dacie Duster po Bentley Bentayga do jednoho pytle.
6. Peugeot 208 - 225 198 vozů
Největší prodejní trhák v Dánsku a druhý bestseller ve Francii a Portugalsku je celkově na šestém místě, a to navzdory mírnému poklesu prodejů o 2,4 % v letošním roce. V minulém měsíci předčil 208 dokonce prodeje Fiesty a za Cliem zaostal o 5 000 za měsíc a o 73 000 prodaných vozů za celý rok. Peugeot dokázal obsadit čtvrtou pozici prodejů mezi evropskými značkami automobilů.
7. Opel/Vauxhall Corsa - 221 497 vozů
V segmentu supermini aut je to těsné, protože Corsa zaostává za Peugeotem 208 o méně než 4 000 prodaných aut za rok. Třída supermini stagnuje (meziročně - 0,3 %), stále je to ale druhý největší segment v automobilovém průmyslu, přičemž přesně jeden z pěti vozů prodávaných v Evropě je ze skupiny malých přibližovadel.
8. Volkswagen Tiguan - 218 238 vozů
Ovládnutí evropského trhu Volkswagenem posiluje nový Tiguan, který byl v listopadu 2017 jedním z prodejně nejvíce rostoucích vozů oproti stejnému měsíci loňského roku - odbyt rostl o více než třetinu. S tímhle autem VW trefil do středu terče a poprvé s ním dobývá nejlepší desítku evropských prodejů za celý rok.
9. Škoda Octavia - 214 329 vozů
Je to paradox, ale „až” na devátém místě najdeme auto s nejlepšími výsledky prodejů v největším množství evropských zemí. A ještě zajímavější je, že jde o Škodu. Mimo jiné také v Chorvatsku, Estonsku, Finsku, Polsku či Švýcarsku vládne Octavia, což ji mohlo vynést ještě výše, pro letošní rok se ale musí spokojit s devátým místem. Prodeje se v porovnání s loňským listopadem zvýšily o 2,5 %, a to navzdory kontroverznímu faceliftu.
10. Opel/Vauxhall Astra - 204 742 vozů
Zaokrouhlení evropské desítky si vezme na starost Astra. Model páté generace dosáhl téměř 205 000 prodaných automobilů navzdory 11,4% poklesu za celý rok. Nedávno klesl na šesté místo trhu ve Velké Británii, což je nejnižší umístění v posledních letech. Nová generace tedy dokonalou trefou do černého není a uvidíme, jak se jí povede v područí koncernu PSA, který letos značky Opel a Vauxhall převzal.
Absolutním vítězem vítězem se tedy stala automobilka Volkswagen, která se může pyšnit nejprodávanějším vozem v Evropě za rok 2017 a zástupce má i na dalších dvou pozicích. Celkově je tohle trochu německý svět - pokud bychom připočetli další německé značky, auta s německou výrobou (Ford) či náležitostí k německému koncernu (Škoda), jsme na sedmi autech z deseti. To konkurenci z jiných míst světa velkou šanci věru nedává...
Zdroje: JATO Dynamics, LMC Automotive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? včera 16:40
- Časový program GP Rakouska včera 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? 11.8.2025
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP 11.8.2025
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 2 hodinamiZkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včeraŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva