Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
21 let starý japonský sporťák se v aukci senzačně prodal dráž než nové Ferrari
20.9.2020 | Petr Prokopec
Japonská auta běžně neplatí sběratelské stroje, pár výjimek se ale najde. Tohoto vzniklo jen 52 kusů a vůbec poslední kus darovala automobilka motocyklovému šampionovi. Ten svou Hondu NSX Zanardi Edition nabídl s 19 300 km na tachometru.
První generace Hondy NSX je vozem, za který by mnozí nadšenci klidně dali snad i jednu ze svých ledvin. Tento týden ale do prodeje zamířil exemplář, na který by vám nejspíše nestačil ani prodej obou z nich. Jde o poslední vyrobený kousek v rámci série Zanardi Edition, kterou japonská automobilka vypustila na trh v roce 1999. Vznikla jako oslava dvou titulů závodníka Alexe Zanardiho, jenž v letech 1997 a 1999 opanoval právě s Hondou šampionát CART.
Japonská automobilka celkově vyrobila pouze 52 exemplářů, nicméně ten s číslem nula byl novinářským vozem. Přesto se nakonec do prodeje dostal, stejně jako kousky 2 až 50. Jedničku dostal od Hondy sám Zanardi, přičemž značka ji pro něj v roce 2001 výrazně přepracovala s ohledem na závodníkovu nehodu na Lausitzringu, při níž přišel o obě nohy.
My si ale nyní posvítíme na exemplář číslo 51. Ten Honda rovněž darovala svému závodnímu jezdci, tentokráte se však jednalo o motocyklového šampiona Miguela Duhamela. Ten měl v červnu 1998 hrozivou havárii během kvalifikace v Loudonu, při které si ošklivě poranil nohu. Řada lidí mu v té chvíli prorokovala konec kariéry, Duhamel však dokázal nemožné. Jen o pár měsíců později vyhrál dva úvodní podniky sezóny 1999.
Právě tento výkon na Hondu a vlastně i celý svět neskutečně zapůsobil, neboť Duhamel se v dané době stále pohyboval jen o berlích a jeho léčení nebylo ukončené. Automobilka jej tak uctila poslední vyrobenou limitovanou NSX, která byla stejně jako zbytek této série vyvedena v červeném odstínu New Formula Red. Zároveň se také pyšnila pevnou střechou, odlehčeným spoilerem a koly BBC či lehčí baterií, což vůči verzi NSX-T srazilo hmotnost o 68 kg.
Změny oproti standardu tím neskončily, došlo totiž rovněž na instalaci tužšího podvozku či překalibrovaného hřebeného řízení. Dovnitř se pak mimo jiné nastěhovala elektronicky stavitelná polokožená sedadla s kontrastními červenými švy nebo titanová hlavice řadicí páky. I přes výše zmíněný úbytek hmotnosti pak Japonci ponechali ve hře komfortní prvky jako klimatizaci či audio systém, u nějž ale logicky musíte počítat ještě s kazetami.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde již k žádným změnám nedošlo. Zanardiho edice dorazila devět let po debutu původní Hondy NSX, pod kapotou tak už měla zvětšený šestiválec o objemu 3,2 l. Kupé tak produkovalo 294 koní a 305 Nm točivého momentu, což oproti úvodním ročníkům představovalo nárůst o 20 koní a 20 Nm. Přenos výkonu pak navíc dostala na starosti šestistupňová manuální převodovka a ne pětistupňová.
Duhamel se svým exemplářem najezdil méně než 12 tisíc mil (19 300 km), což přitažlivost tohoto exempláře jen umocnilo. Motocyklový šampión navíc k vozu přihazuje ještě závodní sedáky, přesto překvapí, že se jeho cena v aukci vyšplhala až na neskutečných 277 017 dolarů, tedy více jak 6,2 milionu korun. To je nový aukční rekord a více peněz, než kolik by vám stačilo na nové Ferrari. Zda tato NSX takovou hodnotu má, či nikoli, posuďte sami, názor jiných už znáte.





































Vůbec poslední vyrobenou Hondu NSX Zanardi Edition slavící dva tituly amerického závodníka dostal od automobilky motocyklový šampión Miguel Duhamel. Ten ji tento týden nabídl k prodeji a litovat toho nemusí, prodala se za obrovské peníze. Foto: Bring A Trailer
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
17.8.2025Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva