Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tento příběh připomíná, že pro některé z nás automobily prostě nejsou jen dopravními prostředky. A majitelem může být klidně i starší žena. V případě něčeho tak výjimečného, jako je Mazda RX-7 s manuálním řazením, nás to snad ani nepřekvapuje.
Už párkrát jsem zmínil, že jsem propadl rotačním motorům a Mazdě RX-8. Nedávno jsem sice dva kousky prodal, ovšem i tak mi jich zbylo dost na to, abych pomalu na každý měsíc v roce používal jiný vůz. Pravdou však zůstává, že klidně polovinu z nich bych ihned vyměnil za ikonického předchůdce, tedy Mazdu RX-7 generace FD. Ta se vyráběla v letech 1991 až 2002, což je na poměry sporťáků opravdu dlouho. Přesto dvoudveřové kupé nelze ani v nejmenším považovat za tuctovku, neboť celkově vzniklo jen zhruba 69 tisíc exemplářů pro celý svět.
Mazda u této verze použila tak jako u předchozí generace dvoukomorový Wankel, ten ale byl vždy k dispozici se sekvenčním dvojitým turbodmychadlem. Zpočátku přitom na zadní kola mířilo 255 koní, ve finále byl ovšem výkon navýšen na 280 koní. Kromě toho automobilka přišla s celou řadou variant a speciálních edic, mezi kterými nechybělo ani provedení Type RB S. Za tímto názvem se přitom skrýval základní model, jenž byl ovšem ověnčen některými továrními „tuningovými díly“.
Jednou z majitelek této verze se stala paní Naoko Nishimoto. Tu lze jednoznačně považovat za automobilového nadšence, přičemž řidičské oprávnění získala již v jednadvaceti letech. Následně si pak kupovala hlavně vozy od Toyoty, přičemž když jí bylo 55 let, byla již deset let šťastným vlastníkem Corony Coupe. Dvoudvířko ale začalo mít problémy se spolehlivostí, načež se paní Nishimoto začala rozhlížet po nástupci. A co čert nechtěl, při sledování pořadu „Initial D“ spatřila právě RX-7 FD.
Japonka ihned vyrazila za nejbližším dealerem, kde si rotační kupé objednala. A ihned mu propadla, jak letos zmínila během rozhovoru pro Nagasaki Broadcasting. Proto koneckonců předpokládala, že po nějakých deseti letech vymění svou starou RX-7 za novou. „Když jsem se ale dozvěděla, že výroba je u konce, a já tudíž nebudu moci přepřáhnout na nové auto, stalo se to mé ještě důležitějším,“ uvedla paní Nishimoto s tím, že právě tehdy se rozhodla kupé ponechat.
Letos nicméně bylo stále velmi vitální Japonce osmdesát let, načež musela odevzdat řidičský průkaz. Ve zmíněném rozhovoru tak uvedla, že hledá někoho, kdo by se o vůz s pouhými 77 tisíci najetými kilometry postaral. Po odvysílání rozhovoru obdržela více než 400 nabídek, přičemž jeden z emailů pocházel i od PR oddělení Mazdy. „Člověk, který ho poslal, měl k RX-7 silné citové pouto,“ říká dnes. A právě to bylo rozhodující, neboť paní Nishimoto vůz darovala právě automobilce.
Slavnostní předání klíčků si nenechal ujít ani prezident Mazdy Moro Masahiro, který má rovněž k RX-7 velmi blízko. „Byl to první model, za který jsem byl po marketingové stránce zodpovědný, když jsem se přidal k Mazdě,“ zmínil s tím, že automobilka bude tento výjimečný kousek uchovávat ve svém vývojovém oddělení v Yokohamě a využívat ke speciálním účelům. Tato pozoruhodná automobilová pohádka má tedy velmi šťastný konec.



RX-7 v generaci FD je skutečnou ikonou, nejen díky svému rotačnímu motoru. Mnozí s ní zacházejí podle toho. Foto: Mazda
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva