Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonatelným vrcholem
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Je to vlastně smutné, nová auta ale často dělají nejlépe jedinou věc - jsou skvělou reklamou na vůz, který už máte, který už tu byl. Není to případ jen třeba nového Porsche Macan, ale i BMW M5, které při své absurdní hmotnosti a viditelné vizuální otylosti puristy budí ze snů. A chtějí raději starší vůz.
Stávající BMW M5 můžete pořídit od 3 711 500 Kč. To není zrovna malá suma, na druhou stranu za ni dostáváte 727 koní, s nimiž lze zvládnout stovku za 3,5 sekundy. Tedy akceleraci, jaká ještě před několika málo lety byla vyhrazena supersportům. Oproti nim má ovšem M5 jeden pár dveří navíc, stejně jako obstojný zavazadelník, který se v případě volby jen o fous dražšího kombíku stává jen velkorysejším.
To je dobrý recept na úspěch a zákazníci ho zatím berou, ovšem jen ti, kteří moc nehledí pod povrch. Nekritický obdiv směrem k em-pětce totiž odešel spolu s předchozí generací, která netrpěla přítomností plug-in hybridního pohonu pod kapotou. Novinka ho má a puristé jej nemohou vystát.
BMW se u novinky rozhodlo, že 4,4litrový osmiválec spojí s elektromotorem a baterií o využitelné kapacitě 18,6 kWh. S tou je možné urazit až 69 normovaných kilometrů bez zapojení spalovací techniky, pročež v některých zemích požívá M5 neskutečných výhod a s cenou startuje dokonce níž než M3 disponující pouze třílitrovým šestiválcem. Tím ale výhody končí, neboť tento pohon učinil vůz tak extrémně těžkým, že je i s dočasně vyšším výkonem pomalejší než předchůdce a při plné zátěži bude žrát i trávu u cesty. A bez asistence elektromotoru na tom bude jen hůř.
Jak už to ale u nových aut bývá stále častěji (díváme se na tebe, Porsche Macan Electric), novinka tím dělá službu předchozí generaci téhož vozu. Část majitelů najednou v údivu nemá důvod měnit, další zájemci raději v zoufalství běží pro auto, jehož výroba už skončila. U M5 to platí hlavně o verzi CS, která se objevila v březnu roku 2021. Oproti běžnější verzi Competition se dočkala 10 kobyl navíc, načež její čistě benzinový osmiválec produkuje 635 koní. Především je ale lehčí, takže toto státu musí rozpohybovat o poznání přijatelnějších 1 866 kilogramů, o šest metráků (!) nižší hmotnost, než jakou vykazuje nové provedení.
BMW vyrobilo M5 CS jen něco přes tisíc exemplářů. Ze tohoto sedanu se tak stal ten správný řidičský nástroj, který zprvu na ceně jen klesal, po příchodu nové M5 se ale karta rychle obrací. Dokazuje to i aukce Bring A Trailer, kde se jeden z dodnes zánovních kusů strhla pořádná bitva. Její vítěz pak zaplatil 196 tisíc dolarů, tedy 4 329 000 korun, což je vyšší suma, než jakou u nás dáte za novou M5. Tady šlo však o tříletou ojetinu se 190 najetými kilometry.
První vlastník si tedy vůz zjevně příliš neužil, spíše pro něj šlo o investiční zboží. A je třeba přiznat, že měl ten správný čuch, neboť za ony tři roky vydělal 52 tisíc dolarů, tedy 1 150 000 Kč, které nový majitel zaplatil nad úroveň původní ceny. Litovat ale nemusí, neboť právě díky absurditě nové generace M5 je předchozí CS považováno za absolutní vrchol v celé historii tohoto modelu, který zřejmě už nemá být jak překonán. Ani bychom se tedy nedivili, kdyby časem něco vydělal i novému majiteli.
Ve světle těchto skutečností ovšem půjde hodnota novinky ještě více dolů, a sebou vezme rovněž auru tohoto modelu. Právě před tím BMW soustavně varujeme - současná prodejní čísla možná působí dobře i proto, že řada lidí za volantem nové M5 zakotví ze setrvačnosti. Dříve nebo později ale pochopí to, co puristé chápou hned - dvouapůltunový parník pomalejší než předchůdce prostě nechcete. A kdo si ho přesto nechá, pozná jeho marnost na rychlé ztrátě hodnoty. Ještě „normální” předchůdce je zjevně v přesně opačné pozici.









Toto šedé BMW M5 CS vydělalo prvnímu majiteli za tři roky přihrálo přes 1 milion korun. Donedávna ceny i této verze jen klesaly, příchod nesmyslné nové generace ale nutí puristy vracet se zpět v čase. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: 118-Mile 2022 BMW M5 CS@Bring A Trailer
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
před 9 hodinamiRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Polesetter se jmenuje Fabio Quartararo 13:42
- Most prosím znovu v létě! 10:00
- Alex Marquez v novém rekordu, trio Yamahy v Q2 včera 18:31
- Lucio Cecchinello vystřídal Hervé Poncharala včera 18:10
- Salačův přímý postup do Q2 včera 16:54
Nejčtenější články
Nová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
23.4.2025Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
23.4.2025Číňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
24.4.2025Renault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
24.4.2025Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
24.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva