Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem
20.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jako součást užší spolupráce mezi Alfou Romeo a Maserati chce Alfa do roku 2015 přestat vyrábět předokolky a zaměřit se na auta se zadním náhonem.
Příznivcům italské Alfy Romeo musí tato zpráva znít jako rajská hudba. Alfa chce více spolupracovat s automobilkou Maserati, výrobcem sporťáků a výkonných sedanů. Nejmenovaný zdroj tuto téměř neuvěřitelnou zprávou podpořil slovy: „Jistě, design, italský šmrnc, špičková kvalita, to jsou všechno důležité věci, ale není možné konkurovat Audi, BMW a Mercedesu, když se jim nemůžete rovnat v rychlosti, dynamice auta a požitku z řízení.” Plány koncernu Fiat, o kterých jsme v lednu tohoto roku přinesli informace, se tím v případě Alfy Romeo výrazně mění. 4C a plánovaný otevřený sporťák v nich však zůstávají - mají pohon zadních kol.
Není to však až tak neočekávaný obrat, jak by se mohlo zdát. Šéf konglomerátu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne již delší dobu zdůrazňuje důležitost zadního pohonu pro soupeření s BMW a Mercedesem. Teď tedy jeho nástiny dostaly reálnější obrysy. Znamená to však, že dlouho slibovaná Giulia, která měla mít pohon buď předních, nebo všech kol, a měla přijít v roce 2014, přijde ještě později - prý až v roce 2015, s pohonem zadních kol a bude stát proti trojkovému BMW. Větší sedan s názvem Alfetta by měl přijít o rok později. Tento vůz by měl cílit na zákazníky BMW řady 5 a Mercedesu třídy E, měl by nabídnout i verzi kombi a na rozměrech o něco ubrat ve srovnání s někdejší Alfou 166.
V letech 2017 a 2018 by měla přijít dvě SUV, napřed menší, stojící proti BMW X1, a pak větší, které bude chtít ubrat zákazníky BMW X3 a Audi Q5. Tato auta budou stát na nové, lehčí platformě a budou mít krátké převisy a dlouhý rozvor. Pod jejich karoseriemi budou pracovat šestiválce od Maserati spolu s osmistupňovými automaty ZF a k dostání by měl být také hybrid.
Plán, jak jej představil Sergio Marchionne, je prodat ročně 300 tisíc aut, což je o 200 tisíc více, než Alfa prodává teď, ale také o 100 tisíc méně, než šéf koncernu Fiat-Chrysler říkal vloni. Tehdy plány ale zahrnovaly i Giuliettu a Mito, se kterými se nyní do budoucna nepočítá.
Je pochopitelně otázkou, jak moc lze brát tyto informace vážně, i kdyby pocházely skutečně z nitra Fiatu. Jak je totiž známo, Italové nemají problém změnit plány dvakrát ročně a nezrealizovat jediný. Alespoň doufat, že tenhle vyjde, ale příznivci značky mohou. Ostatně ani my bychom se nezlobili, kdyby se Alfa vrátila tam, kde kdysi bývala...












Dle nových plánů Alfy bude výroba Mita a Giulietty v r. 2015 ukončena.
Krásná a hbitá Alfa Romeo 4C ve výrobě naštěstí zůstane i po roce 2015.
Zdroj: CAR magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva