Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan po 6 letech od testu Autopilotu Tesly vyzkoušel její FSD, nadšení vystřídalo zděšení
19.11.2021 | Petr Prokopec
Tesla se tváří, že své systémy podpory řízení posouvá stále dál, z testů člověka, který byl už v roce 2015 nadšený z Autopilotu, to tak ale ani trochu nevypadá.
V roce 2013 začal Elon Musk vůbec poprvé mluvit o systému Autopilot. Od září 2014 pak začaly být všechny exempláře Tesly Model S a následně i Modelu X osazovány příslušným hardwarem. Na příchod softwaru si pak zákazníci museli počkat do půlky října roku 2015, jejich trpělivost se však vyplatila. Kde tehdy konkurence nabízela maximálně adaptivní tempomat, autonomní brzdy či aktivní monitoring jízdních pruhů, tam Tesla spojila vše dohromady a umožnila lidem na delší čas sundat ruce z volantu.
Jako jeden z prvních si tehdejší verzi Autopilotu vyzkoušel Mike Ballaban, který v té době pracoval pro web Jalopnik. Ze systému byl přitom docela nadšený, stejně jako lidé, kteří komentovali jeho video na Youtube. Z dnešního pohledu tak vlastně není ani tak překvapivé, že se záhy začalo mluvit o plné autonomii. Musk už v roce 2016 oznámil, že Tesla zvládne nejpozději do dvou let překonat Ameriku od jednoho pobřeží k druhému bez obsluhy.
K ničemu takovému ovšem nedošlo dodnes, a to přesto, že kalifornská automobilka v mezičase přišla s dráhou nástavbou, které říká Full Self-Driving. Na plné autonomní řízení ale zapomeňte. Ba co více, zapomeňte i na schopnosti, jimiž disponoval Autopilot před šesti lety. Místo toho zde máme „mladistvého, na kterého musíte neustále dohlížet“. Alespoň tak počastoval nový systém právě Ballaban, který se mezitím z Jalopniku přesunul do redakce CNN.
S technologií FSD Ballaban vyrazil do rušných ulic Brooklynu, kde má Tesla opravdu nemalé problémy. Nezvládá zaregistrovat plot či je schopna vás poslat do cesty dodávce. Nebo při zatáčení nereflektuje, že je vedle vás náklaďák. Ballaban tak od umělé inteligence musel neustále přebírat kontrolu, což je něco, nač s původním Autopilotem nebyl vůbec zvyklý. Na pokrok tedy v tomto případě rozhodně nedošlo.
Jen stěží tedy můžeme Muskovi věřit, že Tesle zbývá vyřešit už jen pár „malých problémů“. Místo toho začíná být jisté, že plná autonomie může být záležitostí maximálně dálnic, kde je vše jasně vyznačené a kde se nepohybují různorodí účastníci provozu. Ve městech ale FSD tápe více než kamzík na rovině. Přičemž je vlastně trestuhodné, že úřady Tesle umožňují, aby si z neprofesionálních řidičů udělala testovací králíky - je to čekání na průšvih, ke kterému dříve nebo později snad ani nemůže nedojít.






Zatímco před šesti lety bylo možné Teslu vybavit pouze Autopilotem, dnes má značka k dispozici dle ní mnohem lepší systém Full Self-Driving. Jak ovšem zjistíte níže z reakcí Mika Ballabana, na skutečný pokrok nedošlo. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva