Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit

Auta jsou na konci svých životních cyklů obvykle žádaná tak málo, že je musí výrobce zlevňovat, aby je prodal. U Golfu VII ve dvou verzích to ale neplatí, připlácet si naopak musí kupci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit

13.3.2020 | Petr Prokopec

Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta jsou na konci svých životních cyklů obvykle žádaná tak málo, že je musí výrobce zlevňovat, aby je prodal. U Golfu VII ve dvou verzích to ale neplatí, připlácet si naopak musí kupci.

Volkswagen loni na podzim odhalil Golf osmé generace. Německá automobilka však záhy překvapila celý svět, když oznámila, že nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech. Do zámoří by se měly dostat pouze sportovní varianty GTI a R, což s ohledem na jejich výrazně vyšší cenu může působit kontraproduktivně. Nicméně když si projdeme data z loňského roku, zjistíme, že rozhodnutí Volkswagenu má racionální základ. Dokládá jej pak zejména šéf sportovní divize značky Jost Capito, dle nějž je hlavně „eRko“ extrémně žádaným zbožím.

„Ve Spojených státech dealeři měří úspěch vozu dle toho, jak dlouhou dobu stráví v jejich skladech. Golf R v nich v průměru pobude pouze dva dny, přičemž se prodává za vyšší než oficiální cenu,“ uvedl Capito. Z registrací pak lze vyčíst, že celkově bylo vrcholného provedení loni ve Státech zaregistrováno 4 223 kusů. To je o 22 procent více než v roce předchozím a zájem o zbylé kusy trvá i letos. Na vůz, který byl na konci a nyní je dokonce za koncem životního cyklu, je to pozoruhodný úspěch. Zvláště když jej Volkswagen neprodával a neprodává pod cenou, ale naopak s ještě vyšším ziskem než obvykle.

Ještě větší úspěch než Golf R nicméně ve Státech zaznamenává elektrické provedení. Toho se totiž loni prodalo 4 863 exemplářů, což představuje meziroční nárůst o neskutečných 259 procent. Oproti tomu zájem o GTI či regulérní Golf lehce opadal. Patrné to bylo hlavně u verze osazené přeplňovaným dvoulitrem, jež v zámoří produkuje „pouze“ 230 koní. Zaregistrováno totiž bylo 11 672 kusů, tedy o 30 % méně než předloni.

Je přitom otázkou, proč byl Golf R o tolik úspěšnější než GTI, neboť toto provedení se loni ve Státech dočkalo rozšířené standardní výbavy. Cena přitom vzrostla pouze nepatrně. Stejný vývoj potkal i základní Golf, ten však meziročně podražil o poznání více. I proto registrace hatchbacku klesly o 15 procent na 5 644 kusů, v případě kombíku pak o 22 procent na 10 991 aut.

Jak jsme tedy již zmínili výše, rozhodnutí Volkswagenu o americkém prodeji pouze sportovních variant dává smysl. Zvědavi jsme přitom hlavně na zájem o nový Golf R, neboť ten se má dočkat značného navýšení výkonu z 290 na 333 koní. Cena by neměla nějak výrazně zamířit nad 40 395 dolarů (cca 908 tisíc Kč), za které se prodávala sedmá generace. Němce tedy zřejmě čekají žně.


Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 1 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 01
Standardní VW Golf loni ve Státech klesal, stejně jako provedení GTI

Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 2 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 02Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 3 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 03Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 4 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 04
Verze R šla ovšem nahoru...

Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 5 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 05Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 6 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 06Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit - 7 - VW Golf R a e-Golf 2019 USA prodeje 07
...stejně jako e-Golf

Zdroje: Autocar, Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.