Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit
13.3.2020 | Petr Prokopec
Auta jsou na konci svých životních cyklů obvykle žádaná tak málo, že je musí výrobce zlevňovat, aby je prodal. U Golfu VII ve dvou verzích to ale neplatí, připlácet si naopak musí kupci.
Volkswagen loni na podzim odhalil Golf osmé generace. Německá automobilka však záhy překvapila celý svět, když oznámila, že nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech. Do zámoří by se měly dostat pouze sportovní varianty GTI a R, což s ohledem na jejich výrazně vyšší cenu může působit kontraproduktivně. Nicméně když si projdeme data z loňského roku, zjistíme, že rozhodnutí Volkswagenu má racionální základ. Dokládá jej pak zejména šéf sportovní divize značky Jost Capito, dle nějž je hlavně „eRko“ extrémně žádaným zbožím.
„Ve Spojených státech dealeři měří úspěch vozu dle toho, jak dlouhou dobu stráví v jejich skladech. Golf R v nich v průměru pobude pouze dva dny, přičemž se prodává za vyšší než oficiální cenu,“ uvedl Capito. Z registrací pak lze vyčíst, že celkově bylo vrcholného provedení loni ve Státech zaregistrováno 4 223 kusů. To je o 22 procent více než v roce předchozím a zájem o zbylé kusy trvá i letos. Na vůz, který byl na konci a nyní je dokonce za koncem životního cyklu, je to pozoruhodný úspěch. Zvláště když jej Volkswagen neprodával a neprodává pod cenou, ale naopak s ještě vyšším ziskem než obvykle.
Ještě větší úspěch než Golf R nicméně ve Státech zaznamenává elektrické provedení. Toho se totiž loni prodalo 4 863 exemplářů, což představuje meziroční nárůst o neskutečných 259 procent. Oproti tomu zájem o GTI či regulérní Golf lehce opadal. Patrné to bylo hlavně u verze osazené přeplňovaným dvoulitrem, jež v zámoří produkuje „pouze“ 230 koní. Zaregistrováno totiž bylo 11 672 kusů, tedy o 30 % méně než předloni.
Je přitom otázkou, proč byl Golf R o tolik úspěšnější než GTI, neboť toto provedení se loni ve Státech dočkalo rozšířené standardní výbavy. Cena přitom vzrostla pouze nepatrně. Stejný vývoj potkal i základní Golf, ten však meziročně podražil o poznání více. I proto registrace hatchbacku klesly o 15 procent na 5 644 kusů, v případě kombíku pak o 22 procent na 10 991 aut.
Jak jsme tedy již zmínili výše, rozhodnutí Volkswagenu o americkém prodeji pouze sportovních variant dává smysl. Zvědavi jsme přitom hlavně na zájem o nový Golf R, neboť ten se má dočkat značného navýšení výkonu z 290 na 333 koní. Cena by neměla nějak výrazně zamířit nad 40 395 dolarů (cca 908 tisíc Kč), za které se prodávala sedmá generace. Němce tedy zřejmě čekají žně.
Standardní VW Golf loni ve Státech klesal, stejně jako provedení GTI
Zdroje: Autocar, Volkswagen
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva