Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati
6.5.2019 | Petr Prokopec
Maserati po krátkém vzedmutí před pár léty vytrvale padá ke dnu a prosadit se není s to ani s módním SUV. Mnozí se tomu diví, Američané ale správně poukazují na to, jak moc stejných dílů jako levnější vozy moderní Maserati používají.
Sdílení komponentů není žádnou v automobilovém světě žádnou novinkou, pro nás asi nejtypičtějším zástupcem této „módy“ je koncern VW. V sourozencích typu VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon či A3 najdeme řadu společných prvků, které si navzájem půjčují, jak je zrovna třeba. Podobně třeba Porsche sdílí platformu s Audi, Bentley a Lamborghini. Provázanost mezi jednotlivými značkami je kvůli kvůli snížení nákladů velká a není na ní nic divného.
Je ovšem třeba dodat, že v rámci VW Group se většina shodných prvků skrývá spíše pod povrchem, hlavně v rámci architektury či motorového prostoru. Zvenčí i uvnitř se vozy snaží tvářit osobitě a když občas i v tomto směru Němcům ujela ruka, rychle zjistili, že to nesmí opakovat. Třeba ovládání Lamborghini bylo dříve přebíráno přímo z Audi, to už dnes v žádném z koncernových aut neuvidíte.
Bohužel, podobného poučení dosud neuspěl konkurenční koncern FCA, v jehož rámci vzniká i Maserati Quattroporte. Na to se podívali kolegové z webu Luxury Lives On s cílem zjistit, nakolik je tento sedan montovaný v Grugliascu opravdu „Made in Italy“. Pomohl jim u toho jeden z dealerů Chrysleru, který hledal komponenty, které by místo z apeninského poloostrova pocházely ze Spojených států.
Prodejce ihned identifikoval pět oblastí, zejména pak ovládání oken. Kromě toho Quattroporte užívá stejné ovládání jako Chrysler, Jeep či Dodge také pro světlomety či otevírání víka zavazadelníku. Jak ovšem posléze kolegové dodávají, shodných komponentů je mnohem více. Povětšinou jde o plastové výlisky, ať již vpředu, tak i vzadu. Shodu pak ovšem lze nalézt rovněž u tlačítek v zavazadelníku nebo u parkovacích senzorů.
Dá se předpokládat, že řada zájemců o Maserati si lacinějších komponentů rychle všimla a stalo se to jedním z významných důvodů, proč se v dealerství značky otočili na podpatku. Přeci jen by za vůz s trojzubcem ve znaku měli zaplatit o hodně více peněz než lidé, kteří si kupují třeba Jeep Grand Cherokee. Situace je navíc o to bizarnější, že mnohé komponenty nemají spojitost jen s americkou částí koncernu FCA, ale i se staršími německými vozy.
Je totiž třeba vzpomenout na dobu, kdy byl Chrysler součástí Daimleru. Právě tehdy vznikla řada komponentů, které FCA používá dodnes. Jedním z nich je i ovládání oken, které je asi nejviditelnější a možná i nejvyužívanější součástí. Jeho robustnost je sice vítána, ale pořád platí, že v novém Maserati nechcete ani kus Jeepu, ani kus starého Mercedesu.
Jde jistě o jeden z důvodů, proč je Maserati čím dál větší průšvih a prodejně padá ke dnu ve většině klíčových odbytišť. A nepomáhá ani to, že se značka s trojzubcem ve znaku sdílením některých komponentů naopak chlubí. Její motory totiž vyrábí, což by mohl být jeden ze stěžejních prodejních argumentů. Jenže není, když se vaše prsty musí potýkat s ovladači z vozů za zlomkové ceny.












Američané zjistili, že až příliš mnoho komponentů Maserati pochází od Chrysleru, ten je navíc často zdědil ještě po Mercedesu
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
před 9 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejčtenější články
Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
17.9.2025Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
17.9.2025SsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
17.9.2025Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
17.9.2025Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
17.9.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.18. 19:03 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11