Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin dostal 5,5miliardovou půjčku, zřejmě přivede k životu SUV Lagonda
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britům se povedlo zajistit kapitál potřebný pro vývoj nových modelů. Pod křídla Daimleru tak možná nezamíří, dohodu ale zřejmě rozšíří.
Jen před pár dny prosákly na světlo světa zvěsti o tom, že koncern Daimler by se mohl stát absolutním vlastníkem automobilky Aston Martin. Na tom by přitom nebylo nic nelogického, neboť německá značka již momentálně vlastní 5 procent. Pro Brity by se tím pak otevřely netušené možnosti, neboť s velkým výrobcem za zády by konečně mohli prorazit tak, jak touží již od roku 1913, kdy byla společnost založena.
Momentální vývoj ovšem naznačuje, že spíše než ke koupi dojde maximálně k utužení dohody, jíž mezi sebou automobilky mají. Astonu Martin se totiž podařilo zajistit půjčku ve výši 165 milionů liber (cca 5,445 mld. Kč), díky které plánuje příchod nového modelu. Tím by se přitom mohlo stát SUV Lagonda, se kterým Britové již jednou koketovali a jehož plány doznaly před nedávnem vzkříšení.
I přes navýšení kapitálu je ovšem jasné, že bez Daimleru by daný vůz nikdy vzniknout nemohl. Dané finance by totiž kompletní vývoj zřejmě nezaplatily. Pokud by ovšem chystaná Lagonda stanula na platformě příštího Mercedesu GL, pak by došlo k výrazné redukci nákladů. Přičemž zároveň by Aston Martin ani příliš neriskoval, neboť SUV by zamířilo do segmentu, kde poptávka převyšuje nabídku.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda Lagonda skutečně bude tím zamýšleným novým modelem. Jak totiž uvedl finanční ředitel Hanno Kirner, půjčka „bude solidním základem pro budoucí produktový plán a umožní Astonu Martin i nadále vyvíjet a prodávat jedny z nejvíce vzrušujících sportovních vozů na světě“.
Možné tedy je, že namísto SUV se nakonec dočkáme dalšího sporťáku. I když v tomto směru již značka má své portfolio dostatečné. Všechny cesty tedy vedou k Lagondě, která by měla dorazit nejpozději do tří let. V roce 2018 totiž zmiňovaná půjčka musí být splacena nebo refinancována.









Koncepční Lagonda by se mohla stát novým produkčním modelem Astonu Martin. Přitom by stál na platformě příštího Mercedesu GL
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
před 8 hodinamiSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
před 10 hodinamiMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 11 hodinamiNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
dnesBMW začne své vozy osazovat lepší a levnější náhradou karbonových vláken, může změnit svět aut
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva